Hvala za besedo, gospod predsednik. Gospe poslanke, gospodje poslanci!
Digitalizacija je naša velika priložnost, zato ker prinaša nered kot temelj nove organizacijske paradigme. Po tem paradigmi je stvarnost kompleksna in jo je mogoče razumeti le s sočasnim razumevanjem te kompleksnosti. Stvarnost razume kot nedoločljivo urejenost je iluzija. Mnoge države definirajo nered kot največji izziv digitalne revolucije, za Slovenijo pa to ni izziv, marveč priložnost zato, ker je pri nas nered običajna stvar. Že desetletja živijo v družbi, kjer je nered standard. Končno lahko nekaj, kar je bila naša stalna pomanjkljivost, izkoristimo kot primerjalno prednost. Sliši se precej smelo, gre pa za velik nesporazum. Natančneje rečeno, za mešanje tehnike in tehnologije z odgovornostjo in zakonom. Digitalna preobrazba je pomemben del vsake razvijajoče se družbe. Digitalizacija je ena od prioritet tudi načrta za okrevanje in odpornost, zato bodo med drugim namenjena tudi sredstva iz evropskega mehanizma za okrevanje. Vlada je aprila letos ustanovila in imenovala strateški svet za digitalizacijo, kot posvetovalno telo, posvetovalno telo vlade z določenimi delovnimi področji ter nalogo, da v roku petih mesecev pripravi okvirni predlog potrebnih sistemskih sprememb za pospešitev digitalizacije slovenskega gospodarstva, javnega sektorja in državne uprave ter da predlaga konkretne ukrepe in pravne akte s področja digitalizacije. Cilj ustanovitve tega sveta je bil jasen: podati predloge kar se da konkretnih rešitev, s pomočjo katerih se lahko Slovenija zavihti med pet digitalno najbolj naprednih evropskih držav že do konca leta 2026. Število članov sveta na začetku je bilo 30, sedaj jih je že 47.
Gospe in gospodje, Vlada Republike Slovenije je organizacijski sistem. Kot vsaka organizacija ima tudi vlada prostost pri oblikovanju svoje strukture organiziranosti. Organiziranje je proces urejanja organizacije, proces njenega delovanja in razmerij med ljudmi. Struktura organiziranosti je izid tega procesa in odseva statični vidik organiziranosti odnosov med nosilci organizacijskih nalog. Struktura organiziranosti je ustroj oziroma smotrna razporeditev organizacijskih zmogljivosti po različnih organizacijskih osnovah. Organizacijske zmogljivosti pa predstavljajo vse kadrovske, materialne, finančne in druge razpoložljive vire v organizaciji, ki zagotavljajo uresničevanje organizacijskih ciljev. Predlagana sprememba strukture organiziranosti z uvedbo novega ministerstva, natančneje rečeno službe vlade brez resorja pristojnega za digitalno preobrazbo, je zelo pomembna. To je še posebej izrazito, če upoštevamo časovni horizont delovanja te vlade. Do konca mandata pod rednimi pogoji je preostalo namreč samo še nekaj mesecev. In v teh nekaj mesecih bi bilo mogoče morebitne organizacijske probleme razrešiti tudi z uporabo ad hoc pristopa, po katerem odločevalci disfunkcijo v organizaciji, ki so posledica delovanja zunanjih in notranjih relevantnih vplivnih dejavnikov razrešujejo z intervencijami znotraj in v okvirih obstoječe strukture. Digitalizacijo naše družbe dojemamo tudi sicer preveč tehnično tehnološko in pri tem se pri nas izrazito pozablja, da je digitalizacija predvsem vrednotni fenomen. Sodobna tehnologija tudi nikakor ni nujen in nezadosten pogoj za, denimo, učinkovito in odgovorno javno upravo. Če govorimo o digitalizaciji v funkciji kreativnosti in inovativnosti, potem se lahko zlahka sprevže v kreativnost in inovativnost javnih uslužbencev pri izogibanju svojim obveznostim. Digitalizacija je kot vsaka druga tehnologija, kakor denimo smodnik. Lahko ga uporabimo tudi kot pomoč, da zgradimo hišo, lahko ga pa uporabimo tudi na način, da ta isto hišo pošljemo v prafaktorje. Kako bo digitalizacija uporabljena je najbolj odvisno od zakonskih okvirjev v katerih se gibljejo oblast in državljani. Drugače bo z digitalizacijo nered ostal to, kar je bil prej, le da bo tokrat nered v digitalni obliki. Poslanci Poslanske skupine DeSUS imamo na opisane odprte zadeve različne poglede in stališča, ki se bodo odrazila tudi pri tem, kako bomo glasovali o tem ali je kandidat primeren za ministra ali ne.
Hvala lepa.