Govor

Blaž Pavlin

Hvala za besedo in lep pozdrav vsem.

V Novi Sloveniji podpiramo razvoj lokalne samouprave in prizadevanja za skladen regionalni razvoj vseh predelov Slovenije. Skladno z načelom subsidiarnosti se zavzemamo za pravico lokalnih skupnosti, da samostojno urejajo, upravljajo in imajo v svoji pristojnosti vse javne zadeve iz življenja in dela prebivalcev na njihovem območju ter da ne posegajo v pravice in obveznosti drugih lokalnih skupnosti. Sistem upravljanja mora biti čim bližji ljudem in mora omogočiti uspešno načrtovanje in usklajevanje različnih interesov. Zavzemamo se za samostojnost občin, vključno s finančno avtonomijo, ki varuje lokalno samoupravo pred neupravičenimi posegi države. Če država prenese na občine naloge iz svoje pristojnosti, ji mora zagotoviti tudi potrebna finančna sredstva. Manjšim, demografsko ogroženim in obmejnim občinam se naj zagotovijo finančne izravnave za njihove posebne naloge. Treba je oblikovati objektivna in pregledna merila za dodeljevanje finančnih sredstev občinam. Cilj države mora biti, da državljanom v vseh delih Slovenije omogoči ustrezno prometno, energetsko in komunikacijsko infrastrukturo ter da poskrbi za druge ključne temelje, ki so potrebni za življenje in delo, osnovno izobraževanje, nujno zdravstveno pomoč in oskrbo starejših.

V luči vsega naštetega je tudi predlog sprememb zakona o ustanovitvi občin ter določitvi njihovih območij, ki ga je vložil v državnozborsko proceduro naš poslanski kolega Dušan Šiško iz Poslanske skupine Slovenske nacionalne stranke na dolgoletni predlog Občine Krško. S predlaganim zakonom se podeljuje status mestne občine Občini Krško. Pobudo podpirajo celotni občinski svet Občine Krško in lokalni odbori vseh desetih političnih strank, ki so v njem zastopani. V lokalni skupnosti torej obstaja enotna podpora predlogu zakona. V preteklosti si je Občina Krško že prizadevala pridobiti status mestne občine, vendar v svojih prizadevanjih ni bila uspešna, čeprav izpolnjuje podobne pogoje kot nekatere druge mestne občine oziroma je večja tako po številu prebivalcev kot po površini ter tudi po prihodkih podjetij od nekaterih mestnih občin. Občina Krško po zagotovilih predlagatelja in župana občine na odboru trenutno vodi postopek združevanja naselij v močno mesto Krško, ki že danes deluje kot mesto in ga kot takšnega sprejemajo tudi njeni občani.

Ključni argument za podporo zakonu je tudi uresničevanje decentralizacije kar je eno od temeljnih načel lokalne samouprave. Posavske občine, vseh šest, ki danes sodelujejo na nivoju statistične oziroma razvojne regije, imajo interes za samostojno pokrajino Posavje, kjer bi Krško kot mestna občina delovala v vlogi regijskega središča. To je pomembno tudi z vidika krepitve glavnega mesta sosednje Hrvaške, saj ta del Slovenije ob meji s sosednjo Hrvaško nima mestne občine. Mestna občina Krško bi s podelitvijo statusa mestne občine predstavljala neko protiutež mestu Zagreb.

Poslanci Nove Slovenije bomo predlog zakona, ki bo podelil status mestne občine Občini Krško, podprli.