Hvala za besedo, spoštovani predsednik. Spoštovani predstavniki ministrstva, kolegi, kolegice, vsem skupaj lep pozdrav.
Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja je eden izmed ključnih zakonov na področju šolskega sistema. In zato nas v SDS veseli, da se obeta podpora zakonu, ki ima štiri pomembne spremembe.
Prva sprememba se dotika tega, da se bo oblikoval enoten državni informacijski sistem z najvišjim standardom varovanja podatkov. Skratka v smeri debirokratizacije v smeri digitalizacije uvajamo sistem, ki ga imajo posamezne evropske države že dolgo časa. Nič več ne bodo zasebniki vpogledovali v zasebne osebne podatke, ampak bo to gostovalo na strežnikih pristojnega Ministrstva za izobraževanje.
Druga stvar, ki je po našem mnenju, po mnenju Slovenske demokratske stranke, zelo pomembna. To, da se uvaja možnost napredovanja pomočnikov vzgojiteljev v naziv mentor in svetovalec. In globoko smo razočarani, da eni v tem napredku vidijo celo probleme. S stališča in iz tega mesta zahvala tako Slovenske demokratske stranke kot tudi mene osebno kot očeta, hvala vsem pomočnikom in pomočnicam vzgojiteljev v slovenskih vrtcih, ki z veseljem in srčno vsak dan dajejo 200 % sebe, da so naši otroci v vrtcih srečni in zadovoljni.
Tretja sprememba, ki je nujno potrebna, če želimo zagotoviti temu, da je tisti, ki je investitor, tudi mož beseda, skratka da se spremeni sestava svetov šol in vrtcev. To, da ima premočen vpliv politično zelo iznakaženi SVIZ, ni prava smer. Niti to, da imajo učitelji premočan vpliv, ni prava smer razvoja slovenskega šolstva. Tukaj imamo učitelje, ki naj v prvi vrsti učijo, imamo starše, ki naj v prvi vrsti sodelujejo, predvsem pa imamo občine, ki ustanavljajo in investirajo. In do sedaj se je na žalost prevečkrat dogajalo, da po tem, ko je šola oziroma ko je občina sprejela plan, da je postavila šolo, kar naenkrat ni bila več dobrodošli sogovornik v tem sistemu. Lahko so kaj rekli, ampak starši s pomočjo učiteljev so povedal, kaj se bo investiralo, kako se bo investiralo in kdaj se bo investiralo mimo tega, kaj župan, občinski svetniki in občinska uprava gleda, kako bodo racionalno delovali s finančnimi sredstvi vsako leto. Skratka mislimo, da je sistem trije predstavniki ustanovitelja, trije predstavniki učiteljev in trije predstavniki staršev najbolj optimalen. Nihče ne prevlada, vsi se morajo pogovarjati in na koncu vsi se morajo dogovoriti za ustrezno šolo. Da občina investira, da učitelji učijo in da starši veselo vpisujejo otroke v šolo.
Izredno pa smo ponosni, da se, sicer komaj leta 2021, v ta zakon uvaja nov cilj, ki je s poudarkom na slovenski kulturi in evropskih vrednotah. Če Slovenci in Slovenke ne bomo ponosni na našo kulturo in na evropske vrednote, kdo bo? Zato nas izredno veseli, da je podporo temu zakonu podal tudi sam cenjeni gospod Boris Pahor, ki je zapisal, citiram: »Pedagoška stroka, ki nasprotuje, da se v Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja med cilje vzgoje in izobraževanja uvrsti dodaten cilj, ki poudarja slovensko kulturo in evropske vrednote, ni pedagoška, še manj stroka«. Izpostavili so tudi predlagatelji, da je zavračanje vzgoje in izobraževanja o slovenski kulturi in evropskih vrednotah najlepši dokaz, da je vzrok za nastale razmere v največji meri socializacijski proces, / znak za konec razprave/ v katerem so naši otroci zaupani slovenskemu šolstvu in domnevni pedagoški stroki.
Skratka ta zakon vnaša štiri pomembne zadeve: digitalizacija, ustrezna sestava svetov šol, nagrada pomočnikov vzgojiteljev in slovensko kulturo v slovenski šolski sistem. Zato verjamemo, da bomo tako pomemben zakon v čim večji meri danes tudi podprli.
Hvala.