Spoštovane kolegice in kolegi, spoštovani predstavniki Vlade!
V Poslanski skupini Konkretno ne želimo, da bi bilo obrambno področje talec dnevne politike in notranjepolitičnih predvolilnih preračunavanj. Žal pa je Stranki Levica in njenim poslancem ravno obramba, ki je eden ključnih državotvornih resorje postala zelo priljubljen politični predvolilni poligon. Retorika Levice, da Slovenija ni vojaško ogrožena in da za to investicijo v oborožitev niso potrebne izhajajo iz povsem napačne predpostavke, da je varnost samoumevna. Dokaz, da temu ni tako je zadnje več mesečno stopnjevanje napetosti in poskusi spreminjanja varnostne arhitekture v Vzhodni Evropi torej v naši bližnji soseščini, zato resnično obžalujemo, da destruktivnost Levice nima meja in da za svoj politični boj ne izbirajo sredstev. Kljub izrecni ustavni prepovedi referenduma o ratifikacijah mednarodnih pogodb ta je zapisana v 90. členu Ustave je Levica vložila pobudo za vložitev zahteve za razpis zakonodajnega referenduma o Zakonu o ratifikaciji mednarodne pogodbe, ki ureja razmerja pri nakupu osem kolesnih oklepnih vozil Boxer, zato ni dvoma, da je namen stranke Levica le časovno zavlačevanje brez upanja na končni uspeh a izbrali so izjemno neprimeren varnostno strateški trenutek, ko ne le evropska temveč celotna svetovna javnost zaskrbljeno opazuje dogajanje v Ukrajini. Očitno je, da gre pri pobudnikih ali za ponovno napačno politično presojo ali pa za namerno zlorabo instituta referenduma. Spomnimo, pred dnevi so eno napako že priznali in umaknili predlog za posvetovalni referendum o noveli Zakona o dohodnini, kjer so nelogično zagovarjali zavrnitev višjih neto plač. Danes, zato obravnavamo vladni predlog sklepa o nedopustnosti zakonodajnega referenduma o Zakonu o ratifikaciji sporazuma med slovensko vlado in organizacijo OCCAR o nakupu osem kolesnih oklepnih vozil Boxer. Predlog sklepa o nedopustnosti referenduma Vlada utemeljuje na podlagi tretje alineje drugega odstavka 90. člena Ustave temu pa pritrjuje tudi Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora. Prepoved razpisa zakonodajnega referenduma o Zakonih o ratifikacijah mednarodnih pogodb namreč izhaja iz same narave sklepanja takšnih mednarodnih pogodb in morebitni pomisleki o vsebini takšnih pogodb in njihovi morebitni protiustavnosti se lahko uveljavljajo le pred ratifikacijam tako namreč predvideva naša Ustava. Drugi odstavek 160. člena določa, da na predlog predsednik Republike, Vlade ali tretjine poslancev Ustavno sodišče v postopku ratifikacijo mednarodne pogodbe izreče mnenje o njeni skladnosti z Ustavo, Državni zbor pa je na to mnenje Ustavnega sodišča tudi vezan. A ključno dejstvo je, da v konkretnem primeru v postopku ratifikacije te mednarodne pogodbe na Ustavno sodišče ni bil vložen predlog za podajo mnenja o skladnosti omenjene mednarodne pogodbe z Ustavo. Pobudniki v Levici se očitno niso pravočasno poslužili vseh pravnih sredstev ali pa jim je zmanjkalo pravnega znanja in obvladajo le cenjeni populizem in manipulirajo z voljo več tisoč državljanov, ki so k pobudi prispevali svoje podpise ne vedoč, da Ustava takšnega referenduma ne dovoljuje.
V Poslanski skupini Konkretno bomo Predlog sklepa o nedopustnosti tega referenduma podprli saj si želimo, da Slovenija še naprej ostane pravna in varna država.
Hvala lepa.