Govor

Gorazd Renčelj

Hvala lepa za besedo.

Spoštovani predsednik, spoštovane poslanke in poslanci!

S predlogom direktive, ki je predmet obravnave naj bi spreminjala osnovna direktiva iz septembra 2009 o zavarovanju civilne odgovornosti pri uporabi motornih vozil in o izvajanju obveznosti zavarovanja takšne odgovornosti. Glavni namen osnovne direktive iz 2009 bi omogočili, da prebivalci EU s svojimi vozili nemoteno lahko prehajajo meje Evropske unije bodisi za poslovne ali zasebne namene. Evropska komisija je v času uveljavitve izvirne uredbe ugotovila, da je večina elementov še vedno ustrezna svojemu namenu. Pri določenih vprašanjih pa bi bilo potrebno izboljšati tekst.

Ta področja, kjer so potrebne izboljšave so bile določene kot sledi. Prvič - insolventnost zavarovatelja. Gre za to, da je v bistvu izvirna direktiva že predvidela, da bi se v primeru škode, ki nastane, če je v prometni nesreči udeleženo vozilo, ki je nezavarovano ali pa je neznano zavarovanje, za te primere mora vsaki državi članici ustanoviti odškodninski organ in škodni sklad, ki krije škode iz tega naslova. Direktiva, predlog direktive za spremembo osnovne direktive pa predvideva, da bi se ta škodni skladu upravljal tudi za primere, ko je zavarovatelj, to je zavarovalnica pri kateri je vozilo bilo zavarovano, postane insolventna, torej da je šla v stečaj ali pa prenehala obstajati. Velja opozoriti, da je v primeru slovenskega odškodninskega organa, ki je pri slovenskem zavarovalnem združenju škodni sklad že namenjen tudi za kritje te škode, tako da je iz vidika Republike Slovenije širitev takšne ureditve in za vse države članice pozitiven napredek.

Drugo področje kjer predlog direktive izboljšuje izvirno direktivo, je škodno dogajanje. Gre za to, da je za omogočanje lažjega prehoda od zavarovalnic do zavarovalnic, ko gre za komitente, že sedanja direktiva omogočala, da lahko dobi zavarovanec poročilo o škodnem dogajanju za zadnjih pet let. S tem predlogom, ki je danes na mizi, pa bi morala, pa bi zavarovalnice morale to poročilo o škodnem dogajanju zadnjih pet let tudi upoštevati na nediskriminatoren način, ne glede na to od kod zavarovanec prihaja, iz katere države članice Evropske unije.

Tretje področje je vožnja brez obveznega zdravniškega zavarovanja. V EU, ne samo na področju posameznih držav članic, pa tudi čezmejno še vedno prihaja do dogodkov, ko so na cestah v bistvu vozila brez obveznega avtomobilskega zavarovanja in predlog direktive izboljšuje oziroma daje večja pooblastila za to, da se lahko izvaja tudi preverjanje obveznega zavarovanja. To preverjanje mora biti sorazmerno, in da ni diskriminatorno.

In četrtič. Minimalni zneski kritja. Torej med državami članicami prihaja še vedno do razlike, zaradi tega, ker so bile nekatere države članice so v pristopnih pogajanjih uspele izpogajati prihodnja obdobja, zato minimalni zneski kritja škode še vedno niso poenoteni. S tem predlogom se naslavlja ta problem. Po uveljavitvi direktive, spremenjene direktive se predvideva, da bodo minimalni zneski kritja škode izenačeni po celotni Evropski uniji. Vlada je iz vseh teh razlogov, ker ocenjujemo, da predlog direktive krepi nemoteno delovanje enotnega trga na področju zavarovalništva in pa tudi k večji konvergenci pri varstvu potrošnikov, torej predlog direktive je podprla in predlagamo, da ga podpre tudi odbor.

Hvala.