Govor

Najlepša hvala in lep pozdrav tako predstavnikom Vlade kot tudi predstavnikom gospodarstva, ki so tukaj na tej seji prisotni ter ostalim kolegicam in kolegom.

Gospe in gospodje, žal smo prišli tudi s tem mandatom pač v čase, ko nekateri poslanci Državnega zbora si dovolijo in slovenskim podjetnikom grozijo prvič z nacionalizacijo, drugič, ko uglednim in uspešnim podjetnikom za njihovo legitimno ravnanje odčitajo davčne utaje, jo zaznamujejo z ahilovo peto slovenskega gospodarstva, ali pa, ko si poslanec Državnega zbora lahko dovoli in izgovori besedo, da je nekatere potrebno z bajoneti nekam pošiljati, ja žal kolegice in kolegi, prišli smo v te čase. Ampak to kar govori radikalna Levica, lahko razumemo, to sploh ni težava, ker razumemo lahko njihovo radikalnost. Problem nastane, ko se vsebine izrazito usmerjene proti podjetnikom, proti gospodarstvu, dobijo pot, ki so jo vtrle tudi v samo koalicijsko pogodbo in takrat so, vsaj v Novi Sloveniji zazvonili vsi alarmi in potrebno je bilo zahtevati izredno sejo Državnega zbora, še več v Novi Sloveniji smo sočasno s tem predlagali štiri zakone, ki so v prid gospodarstvu, da lažje zadiha in še več ustvari v bodoče. Koalicijska pogodba je zagotovo sama po sebi močan žebelj v hrbtenico slovenskega gospodarstva, izrazito anti-podjetniško naravnana. In si vi predstavljate, da bi lahko v Ameriki na tak način postopali proti podjetjem ali pa, da bi na primer Applu, Microsoftu v Ameriki s tako govorico nastopali proti njim, ali pa, da bi tako postopali v Južni Koreji proti Samsungu? Jaz si tega ne predstavljam in žalosti me, da imamo tako koalicijsko pogodbo tako naravno, kot tudi, da nekateri poslanci, izvoljenci ljudstva v tem Državnem zboru imajo, izrabijo tovrstno govorico. Obstoječa koalicijska oziroma obstoječa vladna koalicija ima v svojem koalicijskem sporazumu določeno drastično povečanje obdavčitev slovenskih podjetij. Po predlogu koalicijske pogodbe bi morali lastniki podjetij za zaslužen dobiček po plačilu davka od dohodnine pravnih oseb in davka na dividende državi plačati skoraj 60 % davka. In tukaj bi še eno stvar dopolnil prej kar je kolegica govoril od nepremičnin. Glejte krivično je, zlasti na tem delu, da tistih, ki lahko tudi varčujejo skozi naložbo v nepremičnine in naprej skozi oddajanje stanovanja. Na drugi strani se te ljudi dodatni obdavči, na drugi strani pa tiste, ki svoj prislužen denar zapravijo so pa nagrajeni. Se pravi tiste pridne, ki želijo varčevati za svojo prihodnost, za svoje otroke, za naložbo nekoč nekje želimo skozi to koalicijsko pogodbo dejansko dodatno obremeniti. Poleg tega, koalicijska pogodba predvideva povečanje prispevka za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, kljub temu, da je davčna bremenitev dela v Sloveniji že sedaj ogromna. In kot posledica tega lahko podjetniki v konkurenčnih državah svojim delavcem ponujajo veliko višje neto plače ob enaki obremenitvi delodajalca. Slovensko poslovno okolje je tudi zaradi tega popolnoma oziroma nekonkurenčno v primerjavi z mnogimi državami Evropske unije. Koalicija pa bo to stanje drastično, drastično poslabšala. Popolnoma razumljivo, popolnoma pa je razumljivo, da so slovenski podjetniki ob teh napovedih zaskrbljeni. In prvič v samostojni Sloveniji se je zgodilo to, da se je tako množično slovensko gospodarstvo dvignilo na noge. Nikoli do sedaj obrtniki, podjetniki, gospodarstveniki niso tako močno vstali, torej, zazvonili so resnično vsi alarmi. In v tem primeru jaz osebno verjamem, da gre za resno stvar, sicer se gospodarstveniki raje ukvarjajo s svojimi podjetji kot pa s koalicijsko pogodbo.

Še par številk. Davčno breme v Sloveniji, kar ponavljamo v Novi Sloveniji venomer, je nadpovprečno težko. Povprečje davkov v BDP je med državami OECD 34 %, v Sloveniji pa je 37 %. Če delodajalec za svojega zaposlenega plača 3.600 evrov, prejme delavec neto plačo, primer, v Sloveniji 1.880 evrov, v Avstriji 1.893 evrov, na Češkem pa 1.932 evrov. Zdaj pa se mi vprašajmo, kaj slovenski davkoplačevalec oziroma prejemnik dobi od javnega servisa - dobi seveda dolge čakalne vrste v zdravstvu, za vse to, kar lepo plačuje? Zakaj, se vprašajmo, in kakšen javni servis imamo napram svojemu vložku.

Na drugi strani koalicija načrtuje tudi ogromno povečanje proračunskih izdatkov. In že Fiskalni svet opozarja, da bi to lahko v dveh letih pripeljalo do povečanja proračunskega primanjkljaj v višini skoraj 1,4 milijarde evrov. Ob tem v Novi Sloveniji opozarjamo, da je nedopustno, da bi račun za to ponovno izstavili slovenskemu gospodarstvu. In tu se strinjam s predhodnico - pozor! -, če bo šlo slovenskemu gospodarstvu dobro, potem bo šlo dobro vsem, zagotovo. Več kot bo gospodarstvo ustvarilo, več bo denarja za slovensko zdravstvo, več bo denarja za naše javno šolstvo, več bo denarja za pokojnine, bolje bomo živeli vsi skupaj. In tudi javni sektor bo imel dovolj denarja. Zato so naša prizadevanja zagotovo usmerjena zlasti v to, kako z razbremenitvijo olajšati delo našemu gospodarstvu. Brez dela naših podjetnikov bi bile naše proračunske vreče zagotovo prazne. In vsi državni sistemi in socialna država je zato odvisna od njihove uspešnosti. Zavedamo se namreč, da so prav podjetniki tisti, ki omogočajo delo in preživetje tisočih slovenskih družin. Zato prvi klic Nove Slovenije: ne obremenjujmo njihovih plač z novimi davki.

Osebno si želim, da bi obravnava teh vprašanj okrepila zavedanje o pomenu naših podjetnikov za vsestranski razvoj naše države ter da bi politika v skladu s tem razumevanjem tudi ravnala v praksi.

Za konec pa še en politični del, kajti na eni strani imamo koalicijsko pogodbo, ki je jasna in jedrnata, na drugi strani pa nekatere klice tudi vladajoče koalicije, da koalicijske pogodbe ne gre resno jemati. Torej pravite, da koalicijska pogodba še nič ne pomeni. Jaz se pa sprašujem, kako je to možno. Kako je to možno, da stvar, ki jo podpiše pet predsednikov političnih strank, plus ena, še Levica zraven, da nič ne drži, da se reče, ne, to pa ne velja, to pa ne bo tako. Pet političnih strank je to podpisalo! Pet političnih strank! Pa govorite, da tega, kar ste podpisali, na koncu ne boste naredili. V Novi Sloveniji bi koalicijsko pogodbo lahko razumeli kot stvar, za katero se politične stranke zavežejo, tako vsebinsko kot tudi časovno opredelijo določen potek dogodkov, ne pa kot »fake« dokument, okrog katerega se sploh potem ne bomo pogovarjali. In tudi to je bil eden izmed razlogov, se pravi, to, kar se zapiše, da ne drži, da se Nova Slovenija takrat ni odločila, da vstopi v to vladajočo koalicijo, kajti zapisane stvari jemljemo resno.

Za konec še to. Vladajoča koalicija ima na tej seji danes in jutri izvrstno priložnost in sicer, da če govori na eni strani, da koalicijska pogodba še nič ne pomeni, da to danes uresničimo, pa da rečemo, koalicijsko pogodbo lahko spremenimo, pa vržemo te davčne obremenitve ven iz koalicijske pogodbe. Imate priložnost, predstavniki koalicije, poslanci koalicije, da danes na tej seji odločite, da bomo ravnali za slovensko gospodarstvo, za več denarja v državni blagajni, da bo šlo dobro vsem. Sicer pa so to tudi slabi signali, če tega ne boste naredili, tudi za morebitne investitorje, kajti koalicijska pogodba je resen dokument. V Nemčiji ga točno datumsko opredelijo kdaj bodo kaj naredili, se resno in odgovorno obnašajo. Zaradi tega, tukaj smo vam skupaj s predlagatelji te seje ponudili to priložnost in jaz vas pozivam, na eni strani tudi prosim, da ta priporočila resno pregledate in tudi na koncu sprejmete.