Govor

Spoštovane in spoštovani, lep pozdrav.

Nekaj malega bi izpostavila glede tega poročila. Iz poročila je razvidno, da na področju javnega naročanja stanje še vedno ni ravno zadovoljivo, predvsem, kar se tiče odtekanja denarja preko prilagojenih ali prikrojenih razpisov, neupoštevanja meril in ostalih praks, kar seveda lahko razberemo iz tega poročila in bo seveda za to potrebno še kar precej dela, da bi bil sistem javnega naročanja pregleden, transparenten, da bi se zatrle te nedopustne prakse izigravanja pravil.

V Levici smo že ob sprejemanju novega ZJN-3, opozarjali na preohlapno besedilo nekaterih določb. Predlagali smo nekaj konkretnih rešitev, ki bi ta sistem nekako izboljšale in preprečile odtekanje javnega denarja v privatne žepe, a takratna koalicija žal za to ni imela zadostnega posluha, zato pričakujemo, da se bo tudi glede tega v tem mandatu kaj spremenilo.

Sta pa v poročilu navedena dva primera, ki terjata dodatna pojasnila. V poročilu je med ugotovitvami zapisana še posebej zaskrbljujoča praksa na 81. strani je na primer navedeno, da se določbe zakona, ki preprečuje sodelovanje v postopkih javnega poročanja podjetjem, ki se, zaradi kršitev uvrščena v evidenco gospodarskih subjektov z negativnimi referencami preprosto zlorabljena tako, da se ustanovi novo podjetje in nanj prenese vse posle in tako nova ustanovljena podjetja nato nemoteno sodelujejo v postopkih javnega naročanja. To pomeni, da dejansko imamo resen problem ter, da so podjetja, ki se poslužujejo teh praks pač inovativna in ravno to inovativnost smo v Levici želeli zajeziti in omejiti z dodatnimi varovalkami, ki smo jih predlagali v obliki dopolnil in obravnavi ZJN-3. Očitno stvari le niso urejene tako dobro kot bi pač morale biti in glede tega primerna konkretno je v poročilu navedeno, da so bili o tovrstnih praksah obveščeni tako pristojno ministrstvo kot Računsko sodišče in Komisija za preprečevanje korupcije pa bi vas prosila za pojasnilo kakšen je odziv teh organov - ali se prijavljajo kakšne spremembe v zvezi s tem? Namreč, kot se da iz te moje argumentacije razbrati gre za kar hud obvod zakonodaje in to bi bilo nujno preprečiti v prihodnje.

Še eno zadevo imam za pojasnilo. Glede potrebnih sprememb bi prosila tudi glede ugotovitve o pomanjkljivem izvajanju nadzora nad spoštovanjem stranke sankcije, izločitve iz postopkov javnega naročanja za odgovorne osebe naročnikov. Tudi to, da je nekdo, zaradi kršitev kaznovan s sankcijo o prepovedi in sodelovanje pri postopkih javnega naročanja na to pa je v večini primerov o izreku te sankcije obveščen ne kršitelj sam, ki se posledično lahko sam odloči ali bo izrečeno sankcijo spoštoval ali ne je - moram reči - kar nepredstavljivo.

Hvala lepa za enkrat.