Govor

Milan Brglez

Najlepša hvala, gospod predsednik.

Spoštovani in spoštovane!

Lepo pozdravljeni!

Meni se pa v nasprotju s temi vprašanji, ki se sedaj pravzaprav pojavlja in so včasih tudi plod tega, da ne razumemo v bistvu kako so se evropske skupnosti razvile v smeri Evropske unije. Mi je pravzaprav pomembno - sicer gre to za tehnično vprašanje, to kar danes obravnavamo - in gre za potrditev nečesa, kar je bilo že sklenjeno pred vstopom Republike Hrvaške v Evropsko unijo. Zdi se mi pomembno, da Evropska unija tudi s tovrstnimi sporazumi podpira demokratično tranzicijo znotraj same Tunizije in na drugi strani v bistvu, da to dejansko prispeva tudi k gospodarskemu razvoju Tunizije. Ti dve zadevi sta po mojem ključni. Če preprosto ne bomo imeli razvite soseščine se bomo težje soočali s kakršnikoli že izzivi, ki so.

Na drugi strani gre pa tudi za nerazumevanje diplomacije. V diplomaciji so jeziki pogodbenih partneric nekaj, s čimer se štarta in se spoštuje. Če je arabščina jezik pogodbene partnerice, potem je normalno, da je ena od variant tudi v tem jeziku, drugo so pač normalno uradni jeziki znotraj Evropske unije, v enem se pa običajno pogaja, ampak zadeve morajo biti napisane na tak način. Tudi mi, ko smo vstopali v Evropsko unijo so bile pogodbe napisane tako v slovenščini kot seveda v tistih ustreznih jezikih takratnih držav članic. To je minimalna skupna uzanca, ki pa mislim, da velja že več kot stoletje. To osporavati na tej točki nima absolutno nobenega smisla, povezave z dajmo reči religiozno opredelitvijo ali čemurkoli drugem. Na drugi strani pa tudi tista omemba Marakeške deklaracije to že veste v trenutku, ko rečeš deklaracija jo nima več nobeden pravzaprav za potrjevati, gre pač za politični izjavo, ki je bila na določen način odobrena kot politična izjava. Kaj več kot politična izjava sama po sebi večje teže sama ne more imeti po eni strani. Po drugi strani pa tudi ni nobenega, ki bi deklaracijo potrjeval. Sicer smo v tem parlamentu parkrat bili soočeni z raznimi zahtevami, da se deklaracije znotraj mednarodnih organizacij kot je ali Svet Evrope ali pa Evropski parlament naj bi se pri nas na neki način še dodatno potrjevalo, ratificiralo ali karkoli takega. To je temeljno nerazumevanje stvari. Pač odločitve znotraj mednarodnih forumov se na ta način pač ne ratificira ali pa se jih ne odobrava razen, če gre za pogodbe. Za pogodbe pa normalno v našem pravnem redu je pristojen Državni zbor. Nekatere lahko potrjuje z navadno večino, če gre pa za prenašanje kakršnekoli delčka suverenosti ali pa izvrševanja suverenih pravic v takem primeru pač za kvalificirano dvotretjinsko večino vseh. Jaz mislim, da je, čeprav gre za tehnično vprašanje je treba vedeti kaj se s tem pravzaprav dosega. Dosega se ali pa podpirajo se tiste stvari v okolici Evropske unije, ki prispevajo k temu, da Evropska unija - dajmo temu reči - lažje opravlja z izziv, s katerimi se danes soočamo.

Hvala.