Spoštovani predsedujoči, spoštovane poslanke, spoštovani poslanci dovolite, da vam na kratko predstavim namen predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o revidiranju.
Predlog te novele je pripravljen z namenom, da se zagotovi nujen dokončen prenos določb direktive, št. 2014/56 EU o obveznih revizijah za letne in konsolidirane računovodske izkaze v slovenski pravni red. Delni prenos t.i. revizijske direktive je bil v delu, ki se nanaša na revizijsko poročanje in revizijsko komisijo, izveden v noveli Zakona o gospodarskih družbah iz avgusta leta 2015. Preostale določbe pa je treba urediti v zakonu, ki ureja revidiranje. Ključni cilji, ki jih zasleduje predlog novele se v primerjavi z veljavnim zakonom, bistveno ne spreminjajo in so natančno pojasniti vlogo pooblaščenega revizorja, okrepiti neodvisnost in strokovno skrbnost pooblaščenega revizorja, olajšati čezmejno opravljanje storitev, obvezne revizije v Evropski uniji, prispevati k bolj dinamičnemu revizijskemu trgu v Evropski uniji ter izboljšati nadzor nad pooblaščenimi revizorji ter usklajevati revizijski nadzor s strani pristojnih organov v Evropski uniji. Glede na to, da je cilj novele nujna uskladitev s pravnim redom Evropske unije se področje ocenjevanja vrednosti v noveli ne spreminja. Rok za prenos zadev na revizijske direktive je potekel že 17. junija leta 2016, ko je začela veljati tudi uredba Evropske unije št. 537/2014 Evropskega parlamenta in sveta o posebnih zahtevah v zvezi z obvezno reviziji subjektov javnega interesa. Ob tem poudarjamo, da za sedaj že precejšnja zamuda ni posledica morebitne neaktivnosti Ministrstva za finance. Že v letu 2016 je bil namreč pripravljen in predlagan predlog novega zakona o revidiranju in ocenjevanju vrednosti. Zaradi prevelikih razhajanj predvsem v delu predlaganih sprememb s področja ocenjevanja vrednosti pa se je pristopilo k pripravi predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o revidiranju. Vlada je v prejšnjem mandatu 9. novembra 2017 tako že potrdila besedilo novele Zakona o revidiranju 2-A in jo poslala v obravnavo Državnemu zboru, do katere pa v nadaljevanju ni prišlo. Zakonodajni postopek je bil zaradi zaključka prejšnjega mandata Državnega zbora namreč zaključen. Vlada Republike Slovenije je ponovno obravnavala predlog novele in ga predložila Državnemu zboru s predlogom za obravnavo po nujnem postopku. Ministrstvo za finance je v ta namen pripravilo prenovljeno različico predloga novele v kateri so vključene zgolj spremembe, ki so nujno potrebne za dokončen prenos revizijske direktive v slovenski pravni red. Naj v zvezi s tem še pojasnim, da direktiva določa pogoje za odobritev in registracijo oseb, ki izvajajo obvezne revizije, pravila o neodvisnosti, nepristranskosti in poklicni etiki, ki veljajo za te osebe ter okvir za javni nadzor nad njimi. Zaradi vložene tožbe Evropske komisije proti Republiki Sloveniji na sodišču Evropske unije zaradi neprenosa revizijske direktive bi morebitno nadaljnje odlaganje dokončnega prenosa lahko povzročilo težko popravljive finančne posledice za državo, saj je bila z izrekom sodbe državi naložena dnevna denarna kazen, ki se bo povečala z vsakim dnem nadaljnjega neprenosa določb revizijske direktive. Glede na koeficient resnosti kršitev za Slovenijo je trenutno predlagana dnevna denarna kazen v višini 7 tisoč 986,60 evra šteto od dneva razglasitve sodbe. Na podlagi prejetega mnenja Zakonodajno-pravne službe podpiramo predloge amandmajev, predloženih s strani koalicije na podlagi katerih se izboljšuje predvsem pravna varnost, kot tudi odprava določenega ugotovljenega neskladja.
Da ne bi bila že uvodoma predolga bi vam natančneje razloge in vsebinske rešitve k posameznim členom podrobneje pojasnila v okviru nadaljnje razprave. Prav tako se mi še nismo opredelili do amandmaja Poslanske skupine Socialno demokratske stranke, pa se bomo potem… /oglašanje iz klopi/