Govor

Robert Pavšič

Hvala za besedo.

No, človek mora prav zajeti sapo in se malo umiriti, preden začne odgovarjati na vse te trditve o nekem demokratičnem duhu.

Ampak najprej moram pa povedati. Če je edino referendum oziroma plebiscit izraz demokracije, potem smo mi vsi tukaj – nedemokratični. Pa smo bili izvoljeni na demokratičnih volitvah. Ampak to je že neka druga tematika.

Na začetku, ob predstavitvi sem bil prav zadovoljen. Ker bi se pogovarjali dejansko o tem, ali gre ta tematika lahko na posvetovalni referendum ali imamo mogoče kakšno drugačno mnenje. Potem pa se je po uvodnih predstavitvah spet usul plaz klasičnih manter, kot smo jih bili vajeni že v zadnjem mesecu. In bom, tako kot sem zadnjič, nas mantral še naprej – pa še enkrat bi najraje izpustil v tej besedi eno črko vmes.

Gre za dramatizacijo nekih mednarodnih dokumentov, trivializacijo, ne vem, kakšne besede bi še uporabil – ampak dejansko se odmikamo od tistega, kar dejansko ta dokument zajema. To, da bi se obravnavalo vprašanje in problem migracij na en celosten način – na celotni verigi.

Ja, res je, da ljudje izgubljajo zaupanje v politiko, ampak tudi zaradi takih zadev, kot jih imamo danes tukaj. In ko govorimo o cenzuri – oziroma ko gospod Grims govori o cenzuri – jaz to nameno oziroma to željo v tem dokumentu vidim predvsem po tem, da bi se v poročanju izpostavljalo poštenost, resnicoljubnost pa korektnost. Ne pa, da bi se uporabljalo razne lažne novice, lažne profile, samo zaradi tega, da se dosegajo posamezni politični cilji.

Ko govorimo o deklaracijah in njihovi zavezujočnosti – kaj je potem z Deklaracijo o neširjenju jedrskega orožja? Kaj je potem s Splošno deklaracijo o človekovih pravicah? Tako kot je gospod Brglez pred nekaj tedni govoril – če bi danes te dokumente sprejemali, zagotovo ne bi bili sprejeti. Zato ker je zgodovinski spomin predaleč od nas, da bi se spomnili vseh tistih grozot, ki so bile z nami v zadnjem stoletju. In ki so z nami v tem stoletju. In ko govorimo o evropskih vrednotah – gospod Grims, kdo postavlja evropske vrednote? So to samo krščanske? Evropske vrednote so lepo zapisane v temeljnih aktih Evropske unije. Človekovo dostojanstvo, svoboda, demokracija, enakost, pravna država i človekov pravice. In v tem okviru se mi lahko pogovarjamo o tem, kako bomo razvijali svoje življenje, pravica do samoodločanja ni pod vprašajem, to bi še lahko tudi sam osebno podprl. Vsebina je pod vprašajem.

Govorite o množičnih migracijah in o dokumentu in interpretirate posamezne vsebine iz tega dokumenta vedno po svoje. To pravico imate. Jaz jih vidim drugače in jim zaupam, ker če to sprejema ves svet pa neka peščica ljudi temu ugovarja, potem ne vem kdo ima prav, kdo ima narobe, to je stvar lastne interpretacije.

Predvidevate neke posledice, ki so na osnovi teh vaših interpretacij tudi relativne.

Govorite o kulturi. Kultura ima neko določeno časovno distanco, kar je bilo včeraj kulturno, danes ni več, če že trivializiramo besede in pomene besed.

Tradicijo. Tradicijo ustvarjamo vsak dan.

Vrednote. Vrednote se pa tako ali tako v tej družbi izgubljajo. Poglejmo samo na svetovni splet, družbene medije. Ustvarjamo toleranco do nasilja, saj samo glavo obrnemo proč. Smo desenzibilizirani popolnoma, verjamemo vsem novicah, ki jih vidimo na internetu in tudi to ni prav.

In ko govorite o islamu in islamizaciji je tukaj še ena zelo velika nevarnost, sploh v Sloveniji, da boste stigmatizirali tistih 6 odstotkov Slovencev, ki so že danes deklarirani kot islamske oziroma muslimanske veroizpovedi in od vas je to skrajno ne fer.

Ko govorite o masovnih migracija - že zadnjič sem vam povedal - kaj pa je v tem bil eksodus?

Je bil osnova zahodne civilizacije. Res pa je, da je tudi ta eksodus imela za staroselce katastrofalne posledice, tukaj vam dam pa prav. Že Prešeren govori o temu v Krstu pri Savici in o tem, kako so se stari Slovenci upirali nasilnemu pokristjanjevanju. Valhun, Avrelij, Roh.

In če gremo potem naprej - dogajanje v Franciji ste zdajle uzurpirali za vsebinsko primerjavo z migracijsko politiko.

Dogajanje v Franciji nima nobene zveze z migracijami. Sami poročajo o tem, da ne protestirajo zaradi visokih cen goriva, to je bil samo povod. Protestirajo zaradi tega, ker zahtevajo dostojno življenje. O tem bo mogoče kolega iz Levice malo bolj ideološko zajel, spopad med kapitalom in dostojnim življenjem.

Tudi v Franciji so bili visoki vložki v reševanja bančnega sistema. V Franciji so se podjetja zavezala, da bodo zaposlovala na novo milijon ljudi v zadnjem obdobju v kriti, zato so dobila kar množične davčne odpustke pa se potem to ni zgodilo.

Protestirajo tudi zaradi prenizkih plač. Te nimajo zveze z migracijami, ampak z migracijsko politiko posamezne države.

V Sloveniji v zadnjem letu je bilo 55 odstotkov zaposlitev novih, v bistvu 55 odstotkov novih zaposlitev so bili tujci. Torej ti tujci, ki so bili v zadnjem letu zaposleni zdaj prispevajo v slovenski proračun in to, da lahko izvajamo socialno politiko.

Če gremo iz Slovenije naprej na Madžarsko, danes ste jo verjetno namenoma izpustili, ker so bile čez konec tedna velike delavske demonstracije zaradi namena vlade, da bo dopustila 400 nadur na leto in 3 leta za izplačilo teh nadur.

Madžarski delavci in študentje zahtevajo, da se podpiše sporazum in da se Soros vrne z brezplačnim šolstvom in fakultetami na Madžarsko. Zdaj ali jim bo to uspeli ali ne, ne vem.

In tudi ko gremo na področje Brexita vidimo, ravno danes so novice, tudi Brexit je bil namreč posledica po mnenju gospoda Grimsa: Zgrešene migracijske politike. Pa vidimo, da bo britanski zdaj glasoval o nezaupnici premierki. Tako je vse to pod vprašajem.

Če zdaj skrčim celotno zgodbo na enega ali pa dva stavka, dajmo se mi pogovarjat o čem bolj pametnem kot o teh mednarodnih dokumentih, ki so v bistvu pametni, ampak jih mi steriliziramo do te meje, da ustvarjamo samo še poglobljeno sovraštvo in delamo točno tisto, česar ne bi smeli. Pa zdaj pričakujem spet pogrom z vaše strani.

Hvala lepa.