Govor

Spoštovani dame in gospodje, spoštovani prisotni!

Pričenjam 3. redno sejo Komisije za narodni skupnosti.

Vse članice in člane komisije, vabljene ter ostale prisotne lepo pozdravljam! / govori v madžarskem jeziku/

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje komisije. Opravičil se ni nihče in tudi za nadomestne člane nismo dobili dokumentov, tako da lahko preidemo na določitev dnevnega reda, katerega ste prejeli s sklicem.

Dnevni red pa je Predlog rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2019.

Ker do pričetka seje nisem prejel nobenega predloga za spremembo dnevnega reda, je ta določen, kot ste ga prejeli s sklicem seje komisije.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG REBALANSA PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2019 za področje Uprava Vlade Republike Slovenije za narodnosti, zainteresirano delovno telo, ki ga je 25. 1. 2019 Državnemu zboru predložila Vlada.

Za obravnavo je bilo posredovano naslednje gradivo: Predlog rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2019, ki je objavljen na spletnih straneh Državnega zbora.

Na sejo so bili k obravnavi te točke vabljeni predstavniki Ministrstva za finance, Ministrstva za kulturo, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in mag. Stanko Baluh, direktor Urada Vlade Republike Slovenije za narodnosti.

Obravnava bo potekala na podlagi 166. člena Poslovnika Državnega zbora. V skladu s Poslovnikom lahko komisija kot zainteresirano delovno telo obravnava predlog rebalansa z vidika svojih pristojnosti, torej le v tiste delu, ki se nanaša na njegovo delovno področje.

Zainteresirano delovno telo lahko k predlogu rebalansa prejme tudi amandmaje in sicer je rok za amandmaje k predlogu rebalansa 3 dni pred sejo Državnega zbora. Amandma se lahko vlaga le posameznim podprogramom pri določanju neposrednih uporabnikih iz posebnega dela državnega proračuna, ki so zajeti v predlogu rebalansa proračuna in sicer le k tistim podprogramom, ki zadevajo njegovo delovno področje. Vsi amandmaji morajo upoštevati pravilo o ravnovesju med proračunskimi prejemniki in izdatki in ne smejo biti v breme proračunske rezerve, ali splošne rezerve, niti v breme dodatnega zadolževanja. Po določbah poslovnika se lahko amandmira posamezne podprograme pri določenih neposrednih uporabnikih, iz posebnega dela državnega proračuna, ki so zajeti v predlogu rebalansa proračuna. Gre za povečanje sredstev pa lahko iščemo tudi pri drugih proračunskih uporabnikih. Amandmaji se lahko nanašajo le na tiste postavke, ki so predmet sprememb tistih, ki se torej ne spreminjajo in jih ni možno amandmirati.

V pričetku obravnave želi uvodno predstavitev rebalansa podati predstavnik Ministrstva za finance. / oglašanje iz dvorane/ Ja kakor bi želite. / oglašanje iz dvorane/ Pa potem bi prosil, kratko, če lahko.