Govor

Ja, hvala.

Jaz bom tukaj nadaljevala tam, kjer je kolega ostal. V bistvu kar konkretna vprašanja iz predloga rebalansa. In sicer, tako kot je bilo že rečeno, šport za vse v varnem okolju, dostopno vsem mladim, za kakovostno udejstvovanje v športu. Mene zanima, sekretar z ministrstva za šolstvo, v kateri fazi je recimo, ko govorite šport za vse v varnem okolju, izgradnja telovadnice Šolskega centra Šentjur glede na to, da ta šolski center še vedno nima telovadnice in otroci hodijo na telovadbo 2 kilometra daleč ob državni cesti. Kdo bo rekel, super, imajo še vsaj rekreacijo zraven, ampak varnost je pa tam zelo vprašljiva. Tako da glede na to, da se ta šolski center že več od leta 2008 prizadeva, da bi se telovadnica zgradila, in hodi od Poncija do Pilata vsak mesec na ministrstvo za šolstvo, so na koncu pristali celo na to zadevo, da gredo v izgradnjo oziroma postavitev tako imenovanega balona, in sicer za nekje 400 tisoč evrov, kjer bi tudi delno sami sofinancirali. Problem je seveda tudi, mogoče boste tekom seje slišali tudi to, da občina zavira izgradnjo, ker ne želi dati gradbenega dovoljenja oziroma so se tam neke stvari zapletle. Okej, ampak vseeno mene zanima, kako daleč glede na to… Še enkrat, kolega Lisec je govoril o iztrošeni športni infrastrukturi, jaz pa govorim o infrastrukturi, ki je sploh ni ob šolskem centru in otroci, še enkrat, dijaki hodijo 2,4 kilometra v osnovno šolo in se morajo prilagajati torej tudi urniku osnovne šole in splošno se mora urnik prilagajati. Torej, v kateri fazi, kje zdaj, je ta izgradnja ali telovadnice ali pa pomoč pri, tako kot sem rekla, ko so šli v to rezervno idejo, postavitvi balona? Namreč, v občini Šentjur pa se, poleg tega, da ta šolski center nima telovadnice kot šolski center, namerava graditi nova športna hala pri osnovni šoli. Kakšna je tukaj, racionalna poraba sredstev govorim zdaj, ne da nasprotujem kakršnikoli gradnji, ampak, govorim o racionalni porabi. Šolski center nima, a na drugi strani se bo gradil, baje, gradila velika športna hala. Nekje, spet tam 2,4 kilometre stran. Torej, vprašanje za ta šolski center Šentjur.

Naslednje vprašanje pa je, kar se moram strinjati sicer s kolegom Kordišem, je, to nestabilno financiranje raziskovalnih dejavnosti. O tem govorimo že »ulala«. Raziskovalna dejavnost se financira preko projektov, letnih, dvoletnih, potem mladi raziskovalec več ne ve, kaj bo, ni pa tega stabilnega financiranja. Zato je vprašanje za predstavnike ministrstva, glede na to, da namenjate za raziskovalno dejavnost kot ste se pohvalili, prvič prebijate vrednost 200 milijonov, če sem prav razumela in se hvalite s tem, mene zanima, ali boste s tem zagotovili stabilno financiranje mladih raziskovalcev oziroma raziskovalcev na sploh? Ali pa bodo to le projekti, letni, dvoletni, z razpisi in tako naprej?

Tako da in seveda, kje je tukaj, tako kot je rekel kolega Lisec, Zakon o raziskovalni dejavnosti? Namenja se več kot 200 milijonov evrov brez zakona, brez neke, bom rekla, sistemske kot vi pravite, rešitve. Denarja dovolj, zakon pa, vprašanje kje je? In ali bo, kako bo to financiranje sploh potekalo?

Naslednja stvar je srednje splošno in poklicno šolstvo, češ, z, da se ta povišica 18 milijonov ali koliko je, ja, namenja tudi za vajeništvo, uvedbo vajeništva. Dajte mi razložiti, na katerem področju, koliko dijakov, ali ob delu, kakorkoli, bo vključenih v vajeništvo? - glede na to, da je prejšnja ministrica oziroma prejšnja Vlada sprejela Zakon o vajeništvu, s predvidenimi 200 mesti v vajeništvu, na koncu jih je bilo 54 vključenih v 4 ali 5 programov. Za katere programe gre? Koliko jih nameravate vključit? Po katerem ključu? Kdo bo sodeloval? In tako naprej.

Kar se tiče raziskovalne dejavnosti pa še eno, da se vrnem nazaj, se oproščam, ker sem malo preskočila, ampak zdaj sem se spomnila, ker je tudi povezano seveda z vajeništvom, sodelovanjem gospodarstva in šolstva, z raziskovalno dejavnostjo, sicer Slovenija nekje inovativna družba naj bi bila malo višje gor, v povprečju Evrope, pa vendar opozarjajo, ta komisija, ki je pregledovala te zadeve s strani Evrope, da tega povezovanja ni, čeprav o tem poslušam jaz, vsaj v Državnem zboru, že prejšnji mandat pa tudi zdaj, hvalo, kako se povezuje gospodarstvo, inovacije in ne vem kaj vse, na koncu pa rezultati niso ravno, bom rekla, najboljši.

Tako da, jaz bi prosila za konkretne odgovore državnega sekretarja. Pravim še enkrat, športni objekt ob enem izmed srednjih šol, potem vajeništvo in pa raziskovalna dejavnost. Hvala.