Dober dan. Nataša Šram iz Društva Sveta staršev.
Spoštovani in spoštovani! Zahvaljujem se vam za povabilo na današnje srečanje. Veseli nas, da ste pripravljeni se pogovarjati o spremembi šolstva in pri tem slišati glas po spremembi vseh podpisnikov peticije, ki jih ni malo kot tudi, ki soustvarjajo vzgojno-izobraževalni sistem. Spremembo šolskega sistema peticijo, ki jo je do danes v mesecu ni podpisalo 22 tisoč 404 ljudi. Peticija je nastala na podlagi življenjskih izkušenj staršev, učencev, učiteljev in tudi stroke in jo lahko razumemo kot klic na pomoč oziroma poziv in pobudo k bolj humani na otroka in otroštvo osredotočeni šoli, za otroka bolj spodbudno v šolskem sistemu. Razlogov za nezadovoljstvo z obstoječim sistemom je pa več. Številni starši in učitelj tudi profesorji srednji šol in fakultet opozarjajo, da se učna snov premaknila iz višjih razredov v nižje. Prav tako opozarjajo na prenatrpane učne načrte, kjer je veliko faktografskega učenja in snovi, premalo utrjevanja, predvsem premalo razumevanja snovi. Vse to so prenesli v popoldansko delo in na ramena staršev. Obremenjenost učencev je pogojeno s storilnostno naravnanostjo šole in težje po uspehu v njej. Obremenjenost se ne meri samo v urah osnovnošolskega pouka tukaj so še dopolnilni pouk, dodatni pouk, obvezno, neobvezni predmeti, projektno delo. Učenci preživijo v šoli najmanj 7 tudi 9 ur še, ko so v podaljševanjem bivanju in oddelajo več kot odrasli v službi. Jasno pa, da se njihove obveznosti s sprehodom na domov ne končajo, ker se začnejo še domače naloge, učenje, utrjevanje, razlage tekoče učne snovi s starši, projektno delo. Storilnostno naravnani šoli ni prostora za otroke s posebnimi potrebami. V tako veliko številčnih razredih ni niti prostora za otroke brez posebnih potreb. Na videz preprost primer iz peticije je primer težje šolske torbe. O njej so razpravljali veliki in veliko brez rezultata in vsi strokovnjaki se strinjajo, da ne sme šolska torba presegati desetino otrokove teže. Do danes se v tej smeri je zgodilo bolj malo ali nič, torba ostaja pretežka. Na zahteve po spremembah bo moralo odgovoriti stroka, Ministrstvo za šolstvo, učitelji in vsi, ki v šolski sistem soustvarjamo in ne nazadnje tudi mi učenci in starši. Kot prvo bi pa moral v središče biti postavljen otrok oziroma učenec pri čemer mislimo na to kako se učenec danes počuti v šoli in ne stremeti zgolj h kognitivnemu razvoju in napredovanju, pač pa upoštevati tudi kulturni, socialni in čustveni kontekst. Šola je dobra, ampak je cena trenutno zelo previsoka. Hvala.