Govor

mag. Branislav Rajić

Lep dober dan vsem! Vse članice in člane odbora ter vabljene in vse ostale lepo pozdravljam! Pričenjam 4 redno sejo Odbora za izobraževanje, znanost, šport in mladino. Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednji poslanci. Gospod Ferenc Horváth, gospo Jelko Godec nadomešča poslanec Franc Rosec in gospod Tomaž Lisec je odsoten zaradi bolezni.

S sklicem te seje ste prejeli naslednji dnevni red seje odbora. 1. točka – peticija za spremembo šolskega sistema in razno. Ker v poslovniškem roku nisem prejel predlogov v zvezi z dnevnim redom je določen takšen dnevni red seje kot je bil predlagan s sklicem.

Smo pri 1. TOČKI DNEVNEGA REDA – PETICIJA ZA SPREMEMBO ŠOLSKEGA SISTEMA. Gradivo z dne 7. februar ste lahko pogledali, ker je objavljeno na spletnih straneh Državnega zbora, dodatno ste pa na e-klop prejeli še gradivo Zveze aktivov svetov staršev Slovenije z dne 12. Februar 2019. Ostalo gradivo, ki je prispelo do danes, je objavljeno na spletni strani Državnega zbora. Do njega dostopate s klikom na današnji datum na koledarju, nato s klikom na današnjo sejo, e-gradivo in končno s klikom na gradivo po točkah. To je bilo navodilo za tiste, ki spremljajo mogoče preko televizije ali ki so tukaj prisotni. K tej točki dnevnega reda so vabljeni Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Državni svet, Društvo Svet staršev, Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, Inšpektorat Republike Slovenije za šolstvo in šport, Sindikat vzgoje, izobraževanje, znanosti in kulture Slovenije, Sindikat VIR, Društvo Ravnatelj, Združenje ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije, Zavod za vzgojo in izobraževanje in usposabljanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, Društvo Bravo, Aktiv svetov staršev ljubljanskih osnovnih šol, Zveza Aktivov sveta staršev Slovenije, Učiteljsko združenje Slovenije, dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Marko Juhant, Aktiv ravnateljev mariborskih osnovnih šol, Aktiv ravnateljev mariborskih srednjih šol, dodatno pa so vabljeni še Aktiv sveta staršev mariborskih osnovnih šol, Mladinski svet Slovenije, Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, Društvo šolskih svetovalnih delavcev Slovenije, Združenje za otroško in mladostniško psihiatrijo, Služba za otroško psihiatrijo, Nacionalni inštitut za javno zdravje, predstavnika dijakov drugega letnika Druge gimnazije Maribor.

V uvodu bi na kratko pojasnil razlog za sklic današnje seje odbora. Kot sem navedel že v dopisu z dne 25. februar, ki ste ga prejeli vsi vabljeni na sejo. Poslovnik Državnega zbora določa v svojem 32. členu, da se v Državnem zboru ustanovijo delovna telesa za spremljanje stanja na posameznih področjih za pripravo odločitev o politiki na teh področjih za oblikovanje stališč do posameznih vprašanj ter za obravnavo predlogov zakonov in drugih aktov Državnega zbora. sam ocenjujem, da je naš odbor prvi poklican, da obravnava kakršnokoli problematiko, ki se nanaša na razvoj slovenskega šolstva zaradi česar sem na sejo povabil širok krog predstavnikov zainteresirane javnosti. Zaradi prostorske in časovne stiske vseh predlogov za dodatno vabljene nisem mogel upoštevati, bom pa vsekakor vse prispevke o obravnavani temi priložil kot dodatno gradivo, ki bo vidno na spletnih straneh Državnega zbora. namen seje je, da se tudi znotraj Državnega zbora začne odvijati razprava o tem kakšen vzgojno-izobraževalni sistem imamo, kje so njegove prednosti, kje pomanjkljivosti, kaj je dobrega, kaj je slabega, kje so možnosti za izboljšave. Šolski sistem je dinamičen in potrebuje nenehno preverjanje, saj ni nepomembno in nam ne sme biti vseeno kakšno šolo imamo. Državni zbor je v končni fazi tisti, ki sprejema spremembo zakonodaje, zato je prav, da se o tem pogovarjamo že v preliminarnih fazah in poskušamo najti stične točke ter zbližati stališča. Vsak deležnik starši, učitelji, učenci, dijaki, stroka, ministrstvo ima svoje mesto in vlogo v izobraževalnem sistemu. Te vloge morajo biti kar se da uravnotežene, glas vsakega mora biti slišan, a hkrati si v sodobnem času ne želimo in ne predstavljamo, da bi samo ena skupina deležnikov prevzela primat nad oblikovanjem in izvajanjem sprememb v šolskem sistemu. Ekstremi zlasti v vzgoji in izobraževanju ne predstavljajo obetavne poti razvoja v občutljivem šolskem prostoru. Namen te seje ni zagovarjanje teze, da bi morali biti primarno starši tisti, ki bi pisali ali spreminjali učne načrte in določali kaj naj se otroci učijo. Menim, da se kot pristojni odbor na peticijo odzivamo z razpravo ne le zaradi števila podpisnikov in ne zaradi smeri sprememb, ki jih peticija skuša doseči, temveč predvsem zaradi tematike, ki zadeva vse nas in predstavlja temelj prihodnosti vsake družbe. slovenska šola je dobra šola, pozorni moramo biti na pravočasen in zaželen odziv šolskega sistema na spreminjanje družbenih okoliščin. Besedo prvo dajem predstavnici Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, državni sekretarki gospe Martini Vuk, pred tem pa postopkovno ima kolega Žan Mahnič. Izvolite.