Govor

Hvala.

Sedaj na podlagi tega poročila Računskega sodišča tudi mnenja Računskega sodišča lahko ugotovimo sledeče. Da pač v zdravstveni blagajni denar je, stanje v slovenskem zdravstvu pa je konfuzno. Stanje finančno v bolnišnicah ravno tako je konfuzno. Gospod direktor ste omenili eno stvar in sicer obračunske modele in poslovanje z izvajalci zdravstvenih storitev in bi se jaz najprej tukaj ustavil. Ker mi imamo model obračunavanja kot primer analogne ure v digitalnem svetu, se pravi, imamo tako rekoč splošni dogovor, ki ga mimogrede po mojem mnenju ZZS skupaj z vsemi deležniki sprejme za tekoče leto maja junija meseca tako je to običajno vmes gre mimo že pol poslovnega leta takrat se naredi ta plan in mene zanima kdaj bomo ta zastareli obračunski model kdaj namerava ZZZS skupaj z Vlado seveda in ostalimi deležniki spremeniti, zato ker se tudi stari deležniki pritožujejo nad tem modelom? Potem pride, ker se določeni zavodi ne strinjajo z zgodbami, kar jim ZZZS dodeli na podlagi plana - pazite, mi imamo leta 2019 še vedno plan kaj bomo tekoče leto naredili, koliko bo operacij nekje tekoče leto, nimamo na podlagi dejstev, ampak na podlagi plana to bi lahko poznal ne vem v katerem času, v preteklosti - se pravi kdaj se bodo te zastareli obračunski modeli spremenili? Kajti, potem pride do arbitraž med določenim zdravstvenim zavodom ter ministrstvom z ZZZS s celotnim konglomeratom in pride do rešitve šele na koncu lahko poslovnega leta ali pa nekje septembra. Kdaj se zaključijo arbitraže, če je splošni dogovor sprejet nekje maja junija? Ne razumem tega, da imamo način financiranja v zdravstvu, ki je zelo problematičen planski namesto, da bi bil dejanski na podlagi tega, kar izvedeno, kar imamo. Imamo primere, ko za isto storitev, za iste materiale, iste primere, iste zgodbe pride cena med enim zavodom ali pa drugim zavodom v primeru operacije različna v isti državi. Še to, poslovanje je ugodno, poudarjam 207 milijonov več prihodkov nad odhodki, ampak pozor, ob tem pa imamo za lansko leto sicer podatek, da je 44 javnih zavodov poslovalo z izgubo od tega 11 bolnišnic. Zakaj to sprašujem zdravstveno blagajno? Zaradi tega, ker v zdravstveni blagajni denar je, gospe in gospodje, bolnišnice pa poslujejo tako kot poslujejo v zdravstvu pa je stanje konfuzno. Tukaj bi moral biti sedaj zdravstveni minister, ups, ga nimamo, danes bomo imeli tudi predsednika Vlade. Ali se mi zavedamo situacije, se je ne. Leta 2015, gospod Šircelj, se bo spomnil smo imeli tukaj razpravo z gospodom Fakinom ravno tako je bilo poročilo Računskega sodišča nad ZZZS iz leta 2014 in smo imeli razpravo o standardih in normativih. Bilo so v preteklosti sprejeti trije sklepi Vlade o standardih in normativih in takrat smo gospoda Fakina spraševali kdaj bo to ZZZS implementiral, kajti Vlada je to ZZZS naložila. Takrat je gospod Fakin odgovor, če bomo mi delali standarde in normative, potem bo stanje še bolj konfuzno kot je lahko in smo prišli do točke, kjer ni možen več dogovor bil. Dobro, gospod Fakin je bil do sedaj pol leta minister. Zanima me kako je s standardi in normativi, s pripravami standardov in normativov in drugih pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, ki so podlaga za odločene cene storitev? O tem je veliko govorila tudi prejšnja ministrica, o tem smo imeli priporočila v parlamentu leta 2017, Modra knjiga pa me resnično zanima kako ZZZS standarde in normative, na podlagi sklepov Vlade je unesel. Moj poziv pač poslovanje samega ZZZS kot kaže ni problematično, vsaj ne v širšem pomenu problematično je stanje, ki ga imamo v zdravstvu in kaj lahko ZZZS, v katerega se iztega ves denar ob tem naredi? Jaz vem, da niste vi tisti, ki boste rekli mi bomo zdravstvo naredili reformo lahko pa veliko pripomorete k temu zlasti glede obračuna cen storitev. K vam se izteka ves denar iz obveznega zdravstvenega zavarovanje vse gre k vam in potem se to naprej razdeli v zdravstvene zavode, cene storitev pa me zanima kdaj bi lahko v tej državi prišli do normalnega obračuna, ki bi imel fakte ne pa plan?