Govor

Katja Triller Vrtovec

Hvala lepa, hvala za besedo. Lep pozdrav vsem!

Pripombe Zakonodajno-pravne službe k tretjemu poglavju so bile večinoma upoštevane, vendar zaostajata dve stvari, ki nista naslovljeni. Prva je to načelo vzajemnega enakega obravnavanja, ki je z amandmaji sicer bilo uvrščeno v splošni del zakona. Prej je bilo to uvrščeno samo v 12. člen, zdaj je to kot splošni del, vendar še vedno so tam upravičenci samo… se nanaša samo na državljane Združenega kraljestva. To so upravičenci iz tretjega poglavja, ne pa na ostale upravičence iz tega zakona. V praksi to pomeni, da bodo osebe, ki imajo v Združenem kraljestvu le dovoljenje za stalno prebivanje, pridobili pravice iz socialne varnosti tudi brez pogojev vzajemnosti. To se pravi, tudi če jim v Sloveniji, če slovenskim državljanom v Združenem kraljestvu te pravice ne bodo priznane, medtem ko se pogoj vzajemnosti zahteva pa za državljane Združenega kraljestva. In to bi lahko bilo sporno tudi z vidika splošnega načela enakosti, saj zakonodajalec ni pojasnil razumnih razlogov, ki izhajajo iz narave stvari za privilegiranje oseb, ki imajo v Združenem kraljestvu le dovoljenje za stalno prebivanje, sicer so pa državljani tretjih oseb v primerjavi z državljani Združenega kraljestva, za katere se ta pogoj vzajemnosti zahteva. Če bi bila ta določba izpodbijana na Ustavnem sodišču, bi to lahko privedlo do tega, da bi padel v pogoj vzajemnosti tudi za državljane, tako da to res ni v redu.

Kar se tiče pa prehodnega obdobja, je pa sedaj opredeljeno samo s sklicevanjem na končni datum, ki se lahko v primeru izstopa, ki bi se zgodil kasneje, pomembno skrajša, zato predlagamo, da se obdobje alternativno opredeli tudi s sklicevanjem na leta na primer, na dvoletno obdobje, enoletno obdobje. Sicer bi bilo to lahko sporno z vidika načela pravne varnosti iz 2. člena Ustave.

To je vse iz moje strani, hvala.