Spoštovani predsednik, hvala za besedo.
Spoštovani poslanke, poslanci in ostali!
Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki ureja obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje v svojem 144 členu ureja tudi zavarovalne osnove za delavce od katerih se plačujejo prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. V skladu z obstoječo zakonodajo si pri regresu za letni dopust plačujejo prispevke od osnove, ki presega 70 % povprečne plače zaposlenih v Republiki Slovenije za predpretekli mesec. Konec lanskega leta se je pojavila pobuda, to pobudo smo seveda vključili v izhodišča, ki so bila tudi predstavljena koaliciji. Gre za izhodišča povezana z zakonom, se pravi ZPIZ, spremembami ZPIZ-2, sočasno je pa tudi nekako v paketu prišlo do predstavitve izhodišč, ki jih pripravlja Ministrstvo za finance na področju Zakona o dohodnini.
Ko smo dobili nekako potrditev, da lahko gremo s tem naprej na Ekonomsko-socialni svet, smo v okviru predstavitve že prvi dan v bistvu, ko smo ta izhodišča predstavljali na Ekonomsko-socialnem svetu, bili nekako pozvani, da bi, se pravi tole spremembo, ki se ukvarja z nižjo obremenitvijo regresa za letni dopust, speljali čim prej. Se pravi nekako ločeno od nekaterih drugih pobud za katere so bile tudi ustanovljene pogajalske skupine, sedaj pogajanja tečejo, se pravi ločeno od tistega je bila sprejeti tudi odločitev, nekako skupaj, konsenzualen sklep, da bi rešitev, kot je bila zastavljena, čim prej pripeljali preko Vlade in tudi k vam v Državni zbor. Se pravi, sprejeta je bila takrat s širokim konsenzom.
S to spremembo ZPIZ-2 se zvišuje meja, do katere do izplačila regresa za letni dopust ne bi bilo treba plačati prispevkov za socialno varnost. V skladu z navedeno spremembo se prispevki za socialno varnost tako ne bodo plačevali do zneska regresa v višini 100 % povprečne plače. Sprememba bo tako prinesla znižanje osnove za plačilo prispevka delojemalca in prispevka delodajalca. Če pogledamo za koliko dejansko bi prišlo do spremembe osnove za obračun prispevkov, gre v tem primeru, se pravi, če bi nekdo prejel regres v višini 100 % povprečne plače za znižanje osnove v približni višini 500 evrov. Sprememba bi se uporabljala za vsa izplačila regresa za letni dopust v letu 2019, predvideva pa tudi način poračunavanja oziroma vračila prispevkov za socialno varnost v primerih, ko bo regres izplačan pred začetkom veljavnosti te spremembe, saj nekatere družbe ozirom številne izmed teh so svojim zaposlenim regres za letošnje leto že izplačale, večji del bo pa nekako izplačan oziroma večina mora biti izplačana do konca junija.
Glede na to, da preostala zakonodaja, ki ureja socialna zavarovanja ter plačilo prispevkov glede zavarovalne osnove napotuj ena enako osnovno, kot jo določa ZPIZ-2, bo ta sprememba seveda vplivala tudi na obveznost plačila vseh ostalih prispevkov za socialno varnost. Od tukaj naprej, se pravi še kar se tiče amandmajev z vidika ministrstva, seveda amandmaje, ki so bili vloženi s strani koalicijskih skupin, podpiramo, ker nekako izčiščujejo oziroma poenostavljajo eno izmed dikcij, se pravi kateri podatek se dejansko uporabi, kadar se izračunava do kakšne višine se prispevki ne obračunajo. Kar se tiče predlogov Levice, ki so, se pravi amandmajev Levice in nasprotujejo, bi potem kasneje podal tudi morda dodatna pojasnila. Prav tako bom dodal potem še pojasnila vezna na nekatere komentarje, ki jih je, se pravi izpostavila oziroma jih bo še izpostavila Zakonodajno-pravna služba. Za dodatna pojasnila pa sem vam seveda tukaj na razpolago, tako s kolego Žihrom iz Ministrstva delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, kot tudi z gospod Strelec, ki pa prihaja z Ministrstva za finance.
Hvala.