Hvala, predsednik, za dano besedo. Spoštovani gostje, spoštovani člani in članice odbora, ostali vabljeni! Vsem skupaj eden lep pozdrav. Sicer je bilo za pričakovati, da bodo nekateri želeli zminimalizirati pomen današnje seje Odbora za kmetijstvo, ampak dopis, ki sem ga ravnokar dobil s strani odvetniške pisarne, ki zastopa podjetje Futuro in pa tudi morda nepomembno dejstvo, da je z nami vodja Poslanske skupine SD Matjaž Han pomeni verjetno, da gre za veliko bolj pomembno temo kot bi želeli nekateri prikazati.
Za kaj gre? V Sloveniji veliko govorimo o različnih pojmih kot so lokalno, domače, ekološko, bio, zeleno, slovensko in na podlagi tega je bil leta 2011 sprejet Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, ki je sicer predvideval vzpostavitev sistema financiranja promocije ter vzpostavitev pravičnosti v prehranski verigi torej vzpostavitev pravičnosti v prehranski verigi. Dobri nameni dokaj dobrega zakona, ki pa očitno imajo zadaj sledi črnih oziroma sivih pik oziroma lis, ki kažejo, da vselej ni tako super kot je zakon predvideval in kot bi se naj v praksi tudi dogajalo. Da ni vse tako kot je kažejo določena dejstva iz naše zahteve. Nenazadnje pa se kaže nanaša se tudi v opomin, da bi se morda sporna praksa, o kateri upam, da bomo danes razpravljali ne bi dogajale v novem strateškem načrtu promocije za obdobje 2019-2025, ko naj bi ista agencija zopet vodila promocijsko kampanjo naša super hrana zneski pa bi bili še večji. V Poslanski skupini SDS upamo, da bodo oziroma da so tako sedanje akcije kot v bodoči akciji zneski resnično prišli tam kamor so potrebni torej, da bodo prišli do kmetov in da bodo učinki lažje in bolj merljivi predvsem v korist slovenskega potrošnika. Zakaj se gre? Dejan Židan - predsednik stranke SD in pa takratni minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano - je leta 2016 izpeljal javni razpravi za promocijo slovenskih živilskih izdelkov v vrednosti več kot 3 milijone evrov. Javno naročilo je bilo objavljeno na spletni strani ministrstva in skupna vrednost osnovne pogodbe za triletno obdobje je bila do 3 milijone 35 tisoč 877 cela 20 evra. Pogodba je bila podpisana z agencijo Futura, čeprav je ponudila najvišjo ceno in ostala dva, ki sta se prijavila sta bila izločena. Prvi problem za Poslansko skupino SDS je ali resnično držijo navedbe zakaj je bila agencija Futura tista, ki je bila izbrana torej tako zakaj je dobila boljšo oceno na področju medijskega zakupa in pa tudi najboljšo oceno na področju ideje kampanje, ki je po našem mnenju zelo subjektivna metoda, čeprav se za temi vsebinami skrivajo ljudje z imenom in priimkom, da to ne drži. Ampak tudi imena in priimki teh ljudi, ki so zadaj govorijo o neki povezani zgodbi z določenim ministrom, z določenim ministrstvom in tudi z verjetno določeno stranko, to je prva stvar. Druga stvar kot rečeno imena. Tretja stvar, aneksi po podpisu pogodbe, čeprav smo prej zasledili v dopisu odvetniške pisarne, da je bila višina zneska za celotno kampanjo znana že v začetku. Aneksi govorijo, da vselej ni bilo tako znano kot je bilo obljubljeno na javnem razpisu. Skratka, kar nekaj je zadev, ki so po mnenju predlagatelja za današnjo sejo torej po Poslanski skuini SDS sporni pri tej zelo dobri namenski vrednosti torej, da se slovenski kupci in potrošniki pri odhodu v trgovine seznanijo s tem kaj jim slovenski proizvajalci ponujajo, ampak ni vse tako idealno kot bi moralo biti. Skratka, danes bi želeli dobiti s strani tedanjega ministra in upali smo tudi s strani agencije pristop določene odgovore kako poteka oziroma je potekal ta triletni ciklus in kaj je zapisano v tem, ko je Vlada sprejela strateški načrt s promocijo in pa živilskih proizvodov od leta 2019 do leta 2025, ki predvideva okvirna vsebinska in finančna izhodišča, v ocenjenem znesku 9,8 milijonov evrov za šestletno izvajanje promocije. Skratka, želimo tudi dobiti odgovore, ali se da nekako, za razliko od tega, kar je odgovorilo Ministrstvo za kmetijstvo, da marsikateri kazalci se ne dajo izmeriti, ali bomo lahko v prihodnje dobili odgovore, koliko in kakšno meso jemo in marsikatere druge odgovore, katere želijo predvsem slovenski potrošniki, ki se sprašujejo, za kakšne namene se je ta denar namenil?
Ne bomo danes – upam, da ne – govorili o več čudnih praksah, ki se pojavljajo na različnih ministrstvih, pri sodelovanjih z različnimi agencijami in pa piar podjetji, ki imajo določene sume spornih dejanj. Niti ne bomo se zanimali, ali so rezultati znani ali neznani, niti ne bomo želeli vprašati o posameznih vidnih članih stranke SD, kako so vpleteni v te in podobne zgodbe, ampak, kot rečeno, želimo jasne odgovore na vprašanja - točno, kam je šel denar iz tega razpisa? Kako so bili izbrani ljudje, ki so sodelovali in pa ne nazadnje, kaj se bo dogajalo z to zgodbo v času 2019 — 2025? In zato smo tudi predlagali, v izogib, da bi to besedo sporno lahko umaknili ustrezna sklepa, torej, da Odbor za kmetijstvo predlaga računskemu sodišču, da opravi revizijo postopka javnega naročila in pa da odbor poziva Ministrstvo za kmetijstvo, da pripravi poročilo o stanju na področju pridelave in porabe mleka ter govejega in perutninskega mesa, za leta 2016, 2017, 2018 in ga v roku dveh mesecev predstavi odboru.
Toliko, spoštovani predsednik, v uvodu, upam pa, da bom kot predlagatelj še tekom razprave dobil besedo. Najlepša hvala.