Govor

Miroslava Palhartinger

Dober dan. Hvala za besedo. Zakonodajno-pravna služba k predlogu dopolnitve kot je bila vložena z vidika svojih nalog ni podala pripomb. Bi pa če lahko se sedaj v bistvu že opredelila do vloženega amandmaja treh poslancev, predsednikov preiskovalnih komisij.

Glede tega amandmaja bi pa želela, pač seveda iz vidika nalog, ki jih Zakonodajno-pravna služba ima, opozoriti, da predlagani amandma širi izjemo oziroma izvzem od splošne omejitve, razširja še na seje preiskovalnih komisij. Ker gre za izjemo od splošnega pravila moramo poudariti, da urejanje izjem v predpisih in tudi sicer po naravi stvari, mora biti restriktivno. Ob obstoječih okoliščinah in stanju bi torej ta predlagana rešitev dopustila možnost hkratnega zasedanja kar šestih delovnih teles, se pravi treh preiskovalnih komisij, Komisije za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb in sicer dveh delovnih teles iz tega splošnega pravila. Zato je treba tukaj opozoriti, da taka ureditev trči ob neki osnovni koncept obstoječe omejitve in namen njene uvedbe, ki je izhajal iz kadrovskih možnosti, da zlasti manjše poslanske skupine zagotovijo udeležbo na sejah delovnih teles. S tem je torej neizogibno povezano vprašanje izvedljivosti določbe sploh na način, ki bi zagotovil, da bi bile sklicane seje delovnih teles lahko tudi sklepčne.

Sicer pa bi pri tem zapisu opozorila tudi na zadnji del predlaganega besedila, ki pravi na podlagi česa so preiskovalne komisije ustanovljene. Opozorila bi, da za potrebe takšne določbe določanje podlage na kateri je bila preiskovalna komisija niti ni potrebno, torej je odveč. Hkrati pa je tudi nenatančno in neustrezno, saj je zakon in poslovnik o parlamentarni preiskavi sama po sebi še nista podlaga za ustanovitev preiskovalne komisije. Hvala.