Hvala lepa gospod predsednik.
Ja, Vlada Republike Slovenije je obravnavala Predlog za začetek postopka spremembe Ustave Republike Slovenije v delu, ki se nanaša na imenovanje Vlade in ministrov, in se strinja z ugotovitvijo, da v javni sistem, po katerem se najprej izvoli predsednik Vlade in nato na njegov predlog Državni zbor imenuje še ministre, lahko podaljšuje potrebni čas za oblikovanje nove vlade. Sama obstoječa ureditev ima morda še druge pomanjkljivosti, ki jo vsebinsko sam predlog za spremembo ustave ne odpravlja. Je pa treba glede vsebine samega predloga oziroma same rešitve poudariti, da po informacijah oziroma po pregledu, ki smo ga opravile strokovne službe, gre za nek predlog rešitve, ki morda ni uveljavljena in pogosta v drugih državah, čeprav tudi takšen sistem, kot je sedaj in ki je verjetno nekakšen ostanek bivšega skupščinskega sistema, je pa tudi unikaten in tudi ni uveljavljen v drugih državah. Glavni pomislek proti sami vsebinski podpori Vlade tovrstni spremembi ustave je v tem, da po eni strani uvaja dve vrsti ministrov, se pravi, tiste, ki bi bili imenovani v Državnem zboru, in tiste, ki bi v določenem obsegu bili lahko imenovani s strani predsednika Vlade. Kar potem posledično lahko pomeni, da gre tudi za dva organa, ki odločata o vprašanjih, ki so sicer po zakonodaji predvidena, da o njih odloča organ, ki je pristojen za njihovo imenovanje, se pravi, da bi se tudi v nadaljevanju lahko ta dvojnost vlekla tudi še naprej pri odločanju o njihovih pravicah. Prav gotovo je pri tem bistveno tudi, da predlog spremembe imenovanja Vlade ne sledi nekemu splošnemu načelu, po katerem je imenovanje ministrov v parlamentarnih sistemih prepuščeno izvršilni veji oblasti. Tako primerjalno pravno gre za ureditve, po katerih v tem postopku imenovanja ministrov pomembno vlogo odigra bodisi predsednik države ali pa tudi sam predsednik Vlade, ki so mu ministri tudi odgovorni. Seveda, tekom izvajanja ministrske funkcije so odgovorni tudi ves čas Državnemu zboru z uveljavljanjem instrumenta nezaupnice, vendar pa osnovno načelo je, da je v glavnem imenovanje, sam sistem imenovanja ministrov prepuščen izvršilni veji oblasti.
Tako glede na navedeno vsebinskega predloga za spremembo ustave Vlada ne podpira.