Govor

Spoštovani, vsem prav lep pozdrav!

Začenjamo 1. sejo Ustavne komisije Državnega zobra v tem mandatu. Imamo cel kup pooblastil, tako da bom zelo na kratko prebral: poslanca Mateja Tonina nadomešča gospa Ljudmila Novak, gospoda mag. Dejana Židana poslanec Matjaž Nemec, gospoda Edvarda Pauliča gospod Igor Peček, dr. Milana Brgleza mag. Bojana Muršič, gospoda Janeza Janšo Franc Rosec in gospoda Zmaga Jelinčiča Plemenitega gospod Jani Ivanuša.

Seveda tudi njim vse še enkrat lep pozdrav!

Sklic seje ste prejeli pa tudi predstavitev, danes smo odstopili prostor združenima odboroma, ki zasedata v velikem solonu, kjer sicer zaseda Ustavna komisija.

Glede dnevnega reda do včeraj do 12. ure ni bilo predlogov za umik oziroma spremembo, tako da ugotavljam, da je dnevni red tak, kot je bil poslan s sklicem seje in sicer obsega dve točki: 1. Dogovor o delu Ustavne komisije in 2. Predlog za začetek postopka za spremembe Ustave Republike Slovenije z osnutkom Ustavnega zakona.

Ravnokar smo prejeli še eno pooblastilo: poslanec Igor Zorčič je pooblastil za nadomeščanje poslanca Janija Möderndorferja.

Zdaj, kar se tiče dogovora o delu Ustavne komisije, kolikor sem lahko danes, kot vidite je izredno veliko število menjav, tako da nisem uspel niti z vsemi govoriti, ampak kar sem s tistimi, ki so redni člani, pa jih danes ni in z večino danes, ki je, smo se strinjali o tem, da bi delali na podoben način, kot je delala Ustavna komisija v prejšnjih mandatih, to ser pravi, da ko začnemo postopek opravimo predstavitev, sprejmemo sklep o imenovanju strokovne komisije z ustrezno dolgim rokom, potem bi se enkrat dobili na nekem dogovoru, da bi to komisijo tudi sporazumno sestavili in potem nadaljujemo postopek, ko komisija oblikuje neko strokovno mnenje, pri čemer lahko uporabimo tudi vire iz preteklosti in vse ostali, kar je na razpolago.

Sam postopek ne bom podrobno razlagal, računam, da ga itak vsi dobro poznate. Gre za dvofazni postopek, katerega konec prve faze je odločitev Državnega zbora, ali se postopek dejansko začne, kajti šele takrat, ko je sprejet z dvotretjinsko večino, se postopek začne, ali pa se zaustavi. Tisto, kar je treba upoštevati in na kar opozarjam takoj, ker vem, da je bilo v preteklosti tudi nekaj nesporazumov na to temo, da je po našem poslovniku oziroma pravnem redu Republike Slovenije v enem mandatu mogoče en del ustave oziroma en tisti predlog obravnavati samo enkrat. Če se enkrat nek predlog zavrne s sklepom oziroma postopek ustavi s sklepom v Državnem zboru, enakega ni mogoče obravnavati do naslednjega sklica Državnega zobra, to se pravi velja potem zaprt tisti del ustave za celoten mandat. Tako pomeni, da kadarkoli obravnavamo nek predlog, ta predlog pomeni samo to, da odpiramo ta del, potem seveda obravnavamo prvoten predlog, predloge strokovne komisije, predloge vseh političnih strank, vsega, kar se potem pojavi v postopku in šele potem pride do končne odločitve. To ne pomeni, če se enkrat začne postopek, da bo prejeto točno tisto, kar je prvoten predlog. Gre samo zato, da se ne del ustave v prvi fazi odpre in se potem išče sporazumne rešitve. Treba bo pač iskati konsenz, konsenz mora biti telo visok za dokončen sklep o spremembi ustave, se pravi sprejetje ustavnega zakona, kot ga predpisuje naš pravni red, je na koncu potrebna dvotretjinska kvalificirana večina glasov vseh poslank in poslancev oziroma najmanj 60 glasov v Državnem zboru. S tem bi tale uvoden del tudi zaključil. Če želi kdo kaj vprašati, predlagati, če ne, pa predlagam, da gremo kar naprej na drugo točko dnevnega reda.

In preidemo na predstavitev prvega predloga, ki se dotika imenovanja vlade. Priložen je tudi že osnutek ustavnega zakona, zdaj glede na to, da sam vodim sejo in da sem si vsaj na prvi seji želel izogniti podvajanju funkcije sem zaprosil za predstavitev vodjo Poslanske skupine SDS, gospoda Danijela Krivca, ki mu sedaj dajem besedo za predstavitev predloga.

Prosim.