Govor

Luka Mesec

Ja, hvala za besedo.

Jaz imam postopkovni predlog in sicer, da se to točko umakne iz dnevnega reda in se jo uvrsti na redno sejo, na eno od rednih sej Odbora za infrastrukturo. Razlog je sledeč: seja oziroma postopek obravnave zakona je reden, takšnega je predlagala tudi Vlada. Zdaj smo pa sredi postopka, je na predlog koalicije se postopek spremenil v nujen in zato tudi imamo danes nujno sejo. Razlog, ki ga koalicija navaja za spremembo postopka, sredi postopka, kar je res nenavadno, izrednega v nujen postopek je, da je treba ujet rok za prenos evropskih direktiv.

Glede tega je treba malo »historiata«, pač tega zakona povedat. Zakon je namreč v pripravi že več kot leto in pol. Prvi zakon je bil pripravljen 21. 12. 2017, se pravi pred letom in pol in takrat so bile vanj prenesene te direktive, ki jih danes prenašamo, poleg tega pa so bile vanj vnesene še nekatere stvari, ki so sporne, ampak z samimi direktivami nimajo nobene veze. To so te stvari, načeloma, ki jih mi z amandmaji skušamo črtat – uvajanje plačljive primarne regulacije, spremembe potrdil o izvoru in podobno. Te stvari niso predmet direktiv, ampak so v zakon vnesene naknadno. Prvič se je to zgodilo, kot rečeno, decembra 2017. Takrat je podoben zakon kot je ta, ki ga imamo danes pred sabo, prišel, bil v parlamentu močno kritiziran in zato je 22. 2. 2018 ta zakon padel.

Potem pa je 1. 3. 2018 Vlada Republike Slovenije predlagala nov zakon – to je bila še prejšnja Vlada – ki je bil očiščen teh spornih določb. V njem ni bilo primarne regulacije, v njem ni bilo sprememb glede potrdil o izvoru in podobno in ta predlog je bil, je užival široko javno podporo – tako stroke kot politike – ni pa zaradi volitev prišlo do konca obravnave.