Govor

Marko Maver

Hvala za besedo.

Lepo pozdravljam vse člane in članice odbora. V zadnjih nekaj tednih smo bili priča širši razpravi oziroma debati o upravljanju z medvedom in volkom. Za začetek mogoče naj samo poudarim, da v imenu Ministrstva za okolje in prostor, da je za nas pomembno tako ohranjanje ravnovesja oziroma ravnovesje med ugodnim stanjem zveri in sobivanjem ter hkrati ohranjati pozitivno toleranco. S tem namenom, kot veste, Vlada tudi vsako leto izda odlok za uravnavanje populacije. Vemo, kaj se je zgodilo letos aprila, ko je upravno sodišče razveljavilo ne samega odloka, ampak njegovo prilogo. Zaradi tega neizvajanja odloka pa je prišlo do te točke, kjer je kmetom vsak dan težje. Dejstvo je, da je, zaradi povečanja napadov zvezi danes o stanju medveda in volka lahko govorili že kot neugodnem. Ker se je gostota živali povečala se je spremenil tudi njihov vzorec obnašanja. To pa pomeni, da strokovnjaka lahko privede do tega, da bi škode povzročale tudi v naseljih. Tu pa, potem obstaja visoka bojazen, napad tudi napade na človeka, zato ni druge zadovoljive možnosti za rešitev nastale situacije kot je takojšnje uravnavanje številčnosti populacije obeh zadevnih vrst torej medveda in volka. Predlog Zakona o interventnem ozemlju osebkov vrst rjavega medveda in volka je zato pripravljen z namenom zagotoviti čimprejšnji ponovni začetek opravljanja populacije hkrati pa želimo preprečiti tudi nadaljnje škode oziroma škodne dogodke in zagotoviti občutek varnosti prebivalcev. Pri tem bi rad samo še dodal, da je bilo v vsej tej razpravi v zadnjih tednih mesecih veliko izrečenega, veliko izraženih čustev, kar je po eni strani tudi prav. Po drugi strani pa me to tudi spominja na nekatere komentarje precej o debati o podnebnih spremembah, kjer se podatkom pa stroki nasprotuje z anekdotami in pa zavrača se tudi znanstveno oziroma strokovni konsenz tako, da tukaj je čas, da ponovno prevlada nekakšen konsenz stroke.

Po mnenju pripravljavcev predloga interventnega zakona so izpolnjeni vsi pogoji, ki jih habitatna direktiva terja za izvedbo izjemnega odvzema zavarovanih vrst. In sicer, prvič. Razlog za odvzem je tako povečanje škode na premoženju kakor tudi zmanjšanje občutka splošne varnosti državljanov. To dejstvo je izkazano s podatki, ki potrjujejo povezavo med škodnimi primeri ter lokacijami intervencijskih klicev z lokacijami predvidenih odstrelov po lovsko upravljavskih območjih. Ker gre za subjektivno oceno je dokaz občutka zmanjšanje splošne varnosti državljanov pri medvedu izkazanega na podlagi ankete kakor je tudi priporočilo Upravno sodišče, pri čemer odzivi v smeri zmanjšanega občutka splošne varnosti sovpadejo z območjem dinaridov, kjer so medvedi stalno prisotni. Drugič. Pogoji za črpanje druge zadovoljiv možnosti je podprt z argumentacijo, da je bilo na področju preventivnih ukrepov za preprečevanje škode v Republiki Sloveniji storili vse, kar je bilo mogoče. Tretjič. Prognoza stanje vrste rjavega medveda in volka v predvidenem odstrelu kaže, da se, zaradi predlaganega odstrela ugodno stanje populacije ne bo ogrozilo.

Tukaj bi, potem predal besedo moji sodelavki, gospe Mariji Markeš.