Hvala lepa, predsedujoči.
Spoštovane poslanke in poslanci! Cenjeni gostje!
Gospa poslanka je res že v uvodu zelo nazorno obrazložila situacijo, ampak če mi dovolite bi želela se usmeriti v svojem izvajanju kakšna je pristojnost našega ministrstva v povezavi s Pošto Slovenije.
Torej, Ministrstvo za gospodarstvo je pristojno za izvajanje nalog na podlagi Zakona o poštnih storitvah in ostalih podzakonskih aktov na področju poštnih storitev. Zakon ureja zagotavljanje, izvajanje in financiranje univerzalne poštne storitve, uvaja pogoje za dostopnost do poštnega omrežja in izdajanja poštnih vrednotnic Republike Slovenije, določa pristojnosti, organizacijo in delovanje Agencije za pošto in elektronsko komuniciranje Republike Slovenije torej AKOS kot neodvisnega regulatornega organa v delu, ki se nanaša na poštne storitve, določa pravice in obveznosti izvajalcev in uporabnikov poštnih storitev ter ureja druga vprašanja povezana s poštno dejavnostjo. Kot je bilo res že povedano je izvajanje univerzalne poštne storitve zagotovljeno seveda in vpisano v 5. členu zakona, kakšna je ta univerzalna poštna storitev in da je pač dostopna vsem državljanom v enakem sorazmerju s kakovostjo življenja je bilo ravno tako že poudarjeno in povedano. Izvajajo se kot univerzalna poštna storitev seveda poštne storitve tako v notranjem kot čezmejnem prometu in so na voljo državljanov po vsem Sloveniji.
Ravno tako bi mogoče še pa poudarila določene elemente kakovosti, ki so ravno tako opisani te univerzalne poštne storitve. In to je teh najmanj pet delovnih dni tedensko in eden sprejem, ena dostava poštnih pošiljk dnevno na dom ali v prostoru vsake fizične in pravne osebe, ustrezno število in delovni čas kontaktnih točk, ustrezno število poštnih nabiralnikov, ustrezni roki prenosa poštnih pošiljk in ustrezni postopki reševanja, reklamacij in ugovorov.
Drugo, zelo pomembno dejstvo za razumevanje te univerzalne poštne storitve pa je način izvajanja le-te. Poštni akt v kakovosti izvajanja, univerzalne poštne storitve določa, da se neposredno delo z uporabniki poštnih storitev izvaja preko tako imenovane kontaktne točke, ki pa je lahko organizirana kot redna pošta, pogodbena pošta ali posebne organizacijska oblika točke za stike, ki jo določi izvajalec univerzalne storitve na primer izpostavljeno okence pismonoša ali premična pošta. Torej, naj v nadaljevanju vseeno tudi to je bilo sicer že povedano, da se je v zadnjem obdobju seveda so se spreminjali pogoji izvajanja univerzalne poštne storitve v zadnjih letih glede na spremenjene pogoje, realne pogoje tudi v življenju, zato je potrebno tudi prilagajanje spremenjenim potrebam. Zaradi prehoda na elektronsko komunikacijo se zavedamo, da je prišlo do vpada prenosa pisemskih pošiljk, zmanjšanje in tudi zmanjšanje obiski poštnih poslovalnic. Gre za splošni trend, ki smo mu seveda priča vsepovsod v EU in tudi po svetu. Zaradi stalnega in pričakovanega vpadanja klasičnih poštnih storitev in drugih storitev, ki jih prebivalci opravljajo na poštnih okencih je poštno omrežje seveda se sooča z določenimi izzivi. Temeljni namen projektov optimizacije poštnega omrežja je zato oblikovanje omrežja seveda kakovostnih kontaktnih točk v obsegu in v organizacijski obliki kot to izhaja iz splošnega akta o kakovosti te storitve. Pogoji in merila, ki jih mora pred preoblikovanjem ali zaprtjem kontaktne točke izpolnjevati Pošta Slovenija določa splošni Akt o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve in je v pristojnosti AKOS. AKOS torej presoja ali so pogoji za zaprtje posamezne točke ali preoblikovanje izpolnjeni. Seveda je ta presoja vezana na Zakon o poštnih storitvah. Pred zaprtjem posamezne poslovalnice mora seveda Pošta Slovenije pridobiti pozitivno mnenje in odločbo AKOS, ki dovoljujejo zaprtje posamezne kontaktne točke, vendar tudi v primerih, kjer Pošta Slovenije kontaktno točko zapre se prebivalcem na teh območjih mora zagotoviti univerzalna poštne storitev kot to izhaja iz prej omenjenih predpisov, vendar pa je res seveda predvsem v oddaljenih in odročnih krajih, da se pot do takšne kontaktne točke podaljša kljub temu, da morda še vedno ostaja v skladu z merili. Tako na Ministrstvu za gospodarstvo, ki je pristojno za nacionalno in evropsko politiko s področja poštnih storitev smo v fazi preučitev možnih sprememb regulatornega okvirja za zagotavljanje finančno vzdržnega izvajanja univerzalne poštne storitve ustrezne kakovosti. Težava pri tem je kot jo vidimo na MGRT, da se v državi moramo opredeliti kakšno oziroma ne vemo niti točno kakšno je dejansko stanje, koliko stane izvajanje univerzalne poštne storitve kot je bilo tudi že poudarjeno in izračune neto stroška obveznosti univerzalne poštne storitve v Republiki Sloveniji, ki jo izvaja Pošta Slovenije tega še nimamo. Veljavni strošek priznan neto strošek bo takrat, ko ga bo potrdil AKOS, zato se na ministrstvu strinjamo z obemi predlaganimi sklepi.
Hvala lepa.