Govor

Nina Mauhler

Najlepša hvala za besedo. Lepo pozdravljeni! Gospodu Reberšku bi samo odgovorila glede prisotnosti ministrice Bratušek. Ministrica Bratušek je zadržana. Upam, da vas bom uspela jaz zadovoljiti s svojimi odgovori, pa moji kolegi, ki bodo podrobneje pojasnili oba projekta oziroma vse tri projekte.

Dosti ste govorili o neučinkovitih in najdražjih variantah, o neučinkovitem delu. Vse te obtožbe ostro zavračam in jih bomo poskušali tudi kasneje ovreči. Zelo na hitro, samo par pomembnih točk, ki ste jih omenili. Karavanke. Težko govorimo o cenejši ali draži varianti, saj razpis še ni zaključen. Sledijo pogajanja, več bo v nadaljevanju podal gospod Vidic.

Pri drugem tiru se sprašujete, zakaj je potrebna policija. Res je, nas tudi zanima zakaj je bila potrebna policija. S te na koncu pravzaprav sami pojasnili, zato, da se ponudniki, ki dajejo dvoumne ali pa potencialno neustrezne reference izločijo. Potem ste se vprašali, zakaj Korošci še nimamo hitre ceste. Zaradi takšnih sej, ker… / vmesno oglašanje/. Ja, ker nenehoma spreminjamo že umeščene trase. Rekli ste tudi, da naj razume kdor lahko se, se popolnoma strinjam.

Najprej se bom dotaknila glede na dnevni red te seje, šli smo po vrsti. Najprej je v sklicu bila izpostavljena Glinščica, se pravi gradnja drugega tira, Karavanke in pa tretja razvojna os. Če se strinjate, bi šli po vrsti po teh vsebinah. V zvezi z razpisi, ki se nanašajo na drugi tir, tako na pripravljalna dela, kot na gradbena dela. Glavna gradbena dela, poudarjamo, da je projektno podjetje, torej družba 2tdk ustanovljena za to, da projekt financira, da ga izvede in je tudi imetnica koncesije za gradnjo in gospodarjenje z drugim tirom. V tem smislu je družba 2tdk tudi investitor in nastopa kot naročnik v postopkih javnega naročanja. Vsa naročila povezana z izvedbo projekta izvaja popolnoma samostojno, jih izvaja popolnoma neodvisno v skladu z veljavno zakonodajo. Bom pa vseeno omenila nekaj najpomembnejših poudarkov in aktivnosti, ki smo jih uspeli na projektu izvesti v zadnjem letu odkar smo prevzeli vodenje Ministrstva za infrastrukturo in prosim, če potem na osnovi teh dejstev presojate ali je projekt res voden neučinkovito, celo netransparentno, kot nam ministrstvu posredno tudi očitate.

Drugi tir bo dolg 27 kilometrov. Imel bo dva viadukta, osem tunelov, razlika v nadmorski višini bo nekje okoli 400 metrov in temu primeren bo tudi potem naklon proge. Odsek bo skladen z zahtevami TNT omrežje, kar se nam zdi ključnega pomena. Od začetka mandata te vlade je bilo na projektu izvedeno sledeče: takoj v mesecu oktobru 2018 so bile podpisane pogodbe za krasoslovni nadzor, za arheološke raziskave, za narvovarstveni nadzor pri gradnji, naročena je bila projektna naloga za implementacijo BIM tehnologije in pa izveden prenos investitorstva, torej prenos vseh pogodb in javnih naročil v teku na novega investitorja na projektno družbo 2tdk, prej je to opravljala Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo.

V nadaljevanju je bil takoj novembra objavljen razpis za izdelavo projektne dokumentacije PZOI v bim okolju. Meseca decembra so se pričele arheološke raziskave, kar smo uradno v Uradnem listu tudi objavili. Objavili smo obvestilo o začetku izvajanja pripravljalnih del, to je bil pravzaprav nek mejnik, ko se je projekt začel izvajati. Objavili smo decembra tudi pravilnik, ki se nanaša na prvi vir financiranja in govori v svoji vsebini o pribitku k cestnini. Družba je dodatno parafirala sporazum o dodelitvi nepovratnih sredstev v okviru instrumenta Iper. V prvih treh mesecih leta 2019 sta v nadaljevanju prevzela vodenje družbe dva nova člana poslovodstva, Vlada Republike Slovenije je tudi potrdila naložbeni načrt za ta projekt, kar se nam zdi naslednji ključni mejnik ali pa najbolj ključen, saj je bil pravzaprav takoj za tem, takoj ko je bil naložbeni načrt na Vladi potrjen, izvajalec dostopnih cest tudi uveden v delo. Podpisana je bila pogodba za nadzor te gradnje. Evropska investicijska banka je projekt uvrstila na seznam projektov, ki jih ima namen financirati, podpisana je bila pogodba za geološki nadzor, objavljena spet v uradnem listu sta bila podzakonska akta, ki urejata drugi in tretji vir financiranja. Govorimo o taksi na pretovor in pa o uporabnini na železniški infrastrukturi. Se pravi, da smo vire financiranja na tem projektu imeli zaprte že v prvih treh mesecih letošnjega leta. V drugem tromesečju je Vlada Republike Slovenije v nadaljevanju sprejela koncesijski akt za izgradnjo in gospodarjenje z drugim tirom za obdobje 45 let. Ministrstvo za finance je na pobudo Ministrstva za infrastrukturo in družbe 2TDK podalo oziroma izdalo soglasje k zadolževanju projektne družbe. Komercialnim bankam je bilo posredovano povabilo k oddaji ponudb. Družba je prejela 15 zavezujočih ponudb komercialnih bank. Dve od teh bank sta bili azijski, ostale so bile več ali manj iz Evrope. Ministrstvo za okolje in prostor je v drugem tromesečju tudi odločilo, da zaradi širitve servisnih cevi ni potrebno spreminjati gradbenega dovoljenja, kar se nam zdi tudi zelo pomemben dosežek. Podpisana je bila koncesijska pogodba med Vlado Republike Slovenije in družbo 2TDK. Zelo pomembno, Evropska investicijska banka je odobrila posojilo v višini 250 milijonov evrov. Podpisane so bile v nadaljevanju pogodbe o kontroli kakovosti gradnje dostopnih cest, pogodbe za izdelavo PZI projekta. V okolju / nerazumljivo/ nadzorni svet družbe se je strinjal in potrdil strategijo javnega naročanja. EBRD je izdala mandatno pismo, da lahko prične s postopkom skrbnega pregleda družbe, kar pomeni, da se bo v prihodnje mogoče zadolževati tudi pri EBRD, če bo to potrebno. Ineja je potrdila, da družba izpolnjuje pogoje za dodelitev 109 milijonov nepovratnih sredstev in realizirano je bilo tudi prvo izplačilo s strani Ineje na osnovi prejšnjega sporazuma C-blending. V tretjem tromesečju so se aktivnosti na projektu prav tako intenzivno nadaljevale. Podpisane so bile pogodbe za monitoring številnih živalskih vrst, številnih živih organizmov. Komercialne banke so bile pozvane k izboljšanju svojih ponudb za financiranje. Na evropsko komisijo smo v nadaljevanju oziroma je družba posredovala skupaj z ministrstvom dopolnjeno vlogo za pridobitev kohezijskih nepovratnih sredstev in pa z upravljavcem železniške infrastrukture, s podjetjem SŽ Infrastruktura je bila podpisana pogodba, tako imenovan SLA - Service Level Agreement. Dodatno je družba podala vlogo za vplačilo naslednjega kapitalskega vložka v višini 58 milijonov evrov. Torej aktivnosti so v teku. Samo, da jih strnem. Še vedno se delana zapiranju finančne konstrukcije, izvajajo se pripravljalna dela, v pripravi so še nekatera pomembna javna naročila, se pravi, postopki za oddajo javnih naročil, recimo za izvedbo Bim svetovalca, za izvedbo dostopnih cest, drugi del, za izvajanje zunanje kontrole kakovosti, za izvedbo objektov za prečkanje doline Glinščice - govori o javnem naročilu, ki je verjetno tudi povod za sklic današnje seje. In pa še nekaj drugih podpornih aktivnosti pri gradnji drugega tira. Naj omenim samo še dve večji javni naročili, ki bosta sledili in to sta, prvo javno naročilo za glavna dela za tunela T1 in T2 in pa drugo javno naročilo za glavna dela, to so pa tuneli od T3 do T8 in oba viadukta. Težko torej sprejemam očitke, da je projekt voden neučinkovito ali pa celo netransparentno. Vsi poslovni dogodki, vse aktivnosti in tudi vsa dokumentacija je javno dostopna, vse je objavljeno na spletnih straneh družbe 2TDK. Na ministrstvu si seveda enako kot v družbi 2TDK želimo, da bi postopki tekli tekoče, hitro in pa brez zapletov. Žal pa se je pri eni izmed aktivnosti, če lahko rečem, zalomilo. Javno naročilo je bilo zaključeno brez oddaje, z zavrnitvijo vseh treh ponudb. O tem postopu bo več v nadaljevanju povedal predstavnik družbe 2TDK, ki ga tudi prosim, da pojasni potek tega javnega razpisa za izvedbo objektov za prečkanje doline Glinščice, torej javno naročilo, ki je bilo posebej problematizirano in izpostavljeno v sklicu seje. Hvala.