Govor

Mojca Ramšak Pešec

Hvala lepa za besedo, gospod predsednik. Spoštovani predsednik Komisije za preprečevanje korupcije z namestnikoma, spoštovani poslanci in vsi ostali prisotni! Ne glede na to, da morda v uvodnem delu ni bilo izpostavljeno neko posebno sodelovanje Ministrstva za javno upravo s Komisijo za preprečevanje korupcije pa je tudi iz samega poročila mogoče ugotoviti, da aktivnosti in sodelovanje tudi Ministrstva za javno upravo ne glede na to, da od leta 2016 ni več glede na spremenjeno pristojnost resorja v okviru državne uprave pristojno za normativno urejanje tega področja, da aktivnosti na izvedbeni ravni še vedno potekajo, gre namreč predvsem za aktivnosti na edukativni ravnni, se pravi usposabljanje zaposlenih v javnem sektorju in ozaveščanje na tem področju, kjer je sicer na žalost mogoče ugotoviti, da morda res interes za udeležbo na teh usposabljanjih nekoliko upada, ampak v zvezi s tem je Ministrstvo za javno upravo potem usmerjalo svoje aktivnosti v smislu večje ozaveščenosti in preventivnega delovanja na druge načine ozaveščanja tako da je pripravilo več spletnih gradiv na področju predvsem integritete in tudi lobiranja za funkcionarje Vlade in ministrstev, usmerjamo se v vključitev najrazličnejših vsebin usposabljanja tudi v obvezna usposabljanja, ki so za javne uslužbence in organiziramo preko pravne akademije tudi usposabljanja, ki so morda ciljno bolj usmerjena bodisi za lokalne skupnosti, za kabinetne zaposlitve na ministrstvo in tako naprej. Pripravljamo, kot sem rekla, tudi spletna gradiva, predvsem v zadnjem času je bil večji fokus v pripravo spletnih gradiv za funkcionarje v vladi in ministrstvih v smislu opozoril na obveznosti v zvezi s prijavo premoženja v zvezi z lobiranjem. Glede na to, da je resolucija o preprečevanju korupcije morda tudi glede na naravo tega akta resolucije neka zelo splošna in zelo strateška, je Vlada že več let zapored pripravila nek poseben ukrep akcijskih načrtov oziroma program za dvig integritete in transparentnost v okviru izvršilne veje oblasti in tu si postavlja določene ukrepe in morda lahko z zadovoljstvom ugotovimo, da je veliko ukrepov iz teh programov, ki smo si jih kot /nerazumljivo/ pripravili tudi že realiziranih. S Komisijo za preprečevanje korupcije mislim, da lahko oceno da in mislim, da tudi iz poročila izhaja, da zelo dobro sodelujemo v mednarodnih aktivnostih tako v okviru GREC-a, OECD, Evropske komisije. Glede normativne dejavnosti in vključevanje Komisije za preprečevanje korupcije v pripravo predpisu pa se Ministrstvo za javno upravo v okviru vseh gradiv, ki pridejo bodisi v javno razpravo ali medresorsko usklajevanje in kjer zaznamo, da bi bilo potrebno, da svoje mnenje v zvezi poda tudi Komisija za preprečevanje korupcije, to vedno tudi v okviru tega usklajevanja opozorimo predlagatelja tega gradiva, tako da poskušamo nekako skrbeti kot skrbnik tega področja, tudi da se, če še sami predlagatelji teh gradiv nekako ne zaznajo te obveznosti, ki izhaja iz 12. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, to predlagatelja tudi opozorimo.

Komisija je v vseh teh letih že večkrat opozorila na neko potrebo po izboljšanju postopka priprave predpisov v smislu normativne dejavnosti, da se nekako izboljša ta postopek priprave predpisa, tako v fazi ugotavljanja potreb po spremembi določenih predpisov ali urejanja posameznega področja, analize učinkov predpisov, večjo pozornost pri zagotavljanju dejanskega vključevanja javnosti v priprave predpisov in vsi ti predlogi in priporočila so bila upoštevana, ko je letos poleti Vlada sprejela poseben akcijski načrt za boljšo zakonodajo, za obdobje 2018 – 2020, kjer temu področju, tudi temu področju, na kar je komisija opozarjala, pri pripravi predpisov, posveča še posebno pozornost in so uvedeni posamezni mehanizmi za izboljšanje priprave predpisov, kot sem rekla, tako od faze samega ugotavljanja potreb, vključevanje javnosti, kot analize učinkov.

Tako da, se trudimo in izvajamo aktivnosti, tako na tej izobraževalni ravni, na ravni ozaveščanja, na ravni preventivne dejavnosti in mislim, da v tem delu lahko zaključim, mislim, da je morda tudi iz samega poročila razbrati, da tukaj sodelovanje s komisijo na tej ravni, poteka ustrezno.

Hvala lepa.