Govor

Hvala lepa, gospod predsednik. Spoštovani kolegice in kolegi, predstavniki Vlade, državni svetnik, lep pozdrav.

Naj najprej povem, da bo Nova Slovenija stališče Republike Slovenije podprla. To stališče je predvsem logično. Ta sprememba uredbe je dejansko neka logična posledica odločitve Splošnega sodišča, ki je pač odločila 13. decembra lani z sodbo in je – kot rečeno – to besedilo razumljivo, ampak, zdaj razumem, razumem tudi, da ne bo nobenih posledic za našo slovensko zakonodajo. Ko človek gleda samo naslov uredbe o emisijah iz lahkih potniških in gospodarskih vozil, se takoj spomniš na Zakon o davku na motorna vozila, kjer je davek odvisen od emisij, predvsem, med drugim tudi Co2, ampak, če smem to priložnost izkoristiti, ker govorimo homologaciji, tudi za primer uvoza rabljenih avtomobilov, konkretno v Slovenijo in sprašujem, ali Vlada namerava sprejeti kakšne ukrepe, na podlagi študije Evropskega parlamenta?

Namreč, konec leta 2017, je Evropski parlament sprejel nekaj priporočil, v zvezi z malverzacijami, ki jih delajo goljufi, s stanjem prevoženih kilometrov na avtomobilskih števcih. Vem, da mi danes najbrž na to temo ne boste mogli odgovoriti. Mi smo v Državnem zboru lani sprejeli, hm, oziroma s 1. januarjem lani je stopil v veljavo novi Zakon o motornih vozilih. Poslanci Nove Slovenije smo se močno trudili, da bi nekako prijeli za vrat goljufe, ki jih je veliko in se ukvarjajo z goljufijami, ko gre za stanje prevoženih kilometrov. Nekatere države v Evropski uniji imajo to zadevo zelo dobro rešeno. Mi enostavno z našimi amandmaji nismo uspeli in zdaj, ko govorimo o homologaciji mi mislimo, da praktično uvoženo vozilo ne bi smelo biti registrirano, če se ugotovi in to se lahko ugotovi, da gre za goljufijo pri prevoženih kilometrih pri uvoženem avtomobilu. Morda mi danes ne boste mogli na to odgovoriti ali se pripravljajo kakšni ukrepi, ki bodo gotovo dobri za naše državljane, ki bodo slabi za goljufe in je prav, če bodo slabi, se pa priporoča morda za kakšen pisni odgovor. Hvala lepa.