Govor

mag. Andrej Rajh

Hvala za besedo.

Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor je na 11. seji 4. 9. kot matično delovno telo obravnaval Predlog stališča Republike Slovenije do Predloga Uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi uredbe št. 715/2007 o homologaciji motornih vozil glede na emisije iz lahkih potniških in gospodarskih vozil (Euro 5 in Euro 6) in o dostopu do informacij o popravilu in vzdrževanju vozil, v nadaljevanju predlog stališča, ki ga je dne 18. 7. 2019 v Državnem zboru na podlagi prvega odstavka 4. člena Zakona o sodelovanju med Državnim zborom in Vlado v zadevah Evropske unije, posredovala Vlada.

Dopolnilno obrazložitev k predlaganemu dokumentu je podala državna sekretarka na Ministrstvu za infrastrukturo, gospa Nina Mauhlar. Poudarila je, da predlagana uredba predstavlja odgovor na sodbo sodišča Evropske unije, ki je uredbo razglasilo nično v delu, v katerem določa faktorje skladnosti, ki se uporabljajo za oceno skladnosti rezultatov preizkušanja dejanskih emisij, ki nastajajo med vožnjo z mejnimi vrednostmi emisij določenimi v Uredbi Evropskega sveta s št. 715/2007. Sodišče Evropske unije je decembra 2018 izdalo sodbo in uredbo razglasilo za nično v delu, v katerem določa faktorje skladnosti, ki se uporabljajo za oceno skladnosti rezultatov preizkušanja dejanskih emisij, ki nastajajo med vožnjo z mejnimi vrednostmi emisij, določenimi v Uredbi št. 715/2007. Sodišče je razsodilo, da faktorji skladnosti ne bi smeli biti sprejeti po postopku komitologije, temveč po rednem zakonodajnem postopku. Razglasitev ničnosti je delna in ne vpliva na veljavni postopek preizkušanja dejanskih emisij, ki nastajajo med vožnjo. Ta ostaja veljaven in ga je pri homologaciji še vedno treba izvajati.

Sodišče je odložilo učinke delne ničnosti do septembra 2020, da bi Evropska komisija imela čas za izvršitev sodbe. Z namenom preprečitve pravne negotovosti glede homologacij, ki so že bile odobrene od septembra 2017, ko je postopek preizkušanja dejanskih emisij, ki nastajajo med vožnjo postal obvezen, Evropska komisija predlaga ponovno vključitev istih faktorjev skladnosti v pravno besedilo. Evropska komisija v skladu s pozivom Sodišča Evropske unije, predlaga zakonodajni predlog po redkem zakonodajnem postopku in tako ukrepa, da bi nacionalnim organom, industriji in potrošnikom zagotovila potrebno pravno varnost. Poudarila je, da je predlagana uredba predstavlja pozitiven vpliv na okolje, saj besedilo vsebuje dodatne mehanizme, s katerimi se upošteva napredek pretočnosti prenosne merilne opreme, to bo pa omogočilo še dodatno, postopno zmanjšanje dejanskih emisij dušikovih oksidov med vožnjo.

V kratki razpravi je bilo izpostavljeno mnenje, ki neposredno ni povezano s predlagano uredbo oziroma predlogom stališča, da postopek za pridobitev potrdila o skladnosti vozila, s katerim se preverja identifikacija ter ocenjuje tehnično stanje vozila in ga morajo lastniki vozil v Republiki Sloveniji pridobiti za registracijo vozil, predstavlja nepotreben dodaten strošek in birokratski postopek, ki bi ga bilo smiselno odpraviti. Državna sekretarka je v zvezi s tem pojasnila, da na pristojnem ministrstvu trenutno o odpravi tega postopka ne razmišljajo, bodo pa izraženo pobudo preučili.

Po razpravi je odbor v skladu z drugim odstavkom 154.h člena Poslovnika Državnega zbora, sprejel naslednje mnenje: »Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor podpira Predlog stališča Republike Slovenije do Predloga uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Uredbe o homologaciji motornih vozil glede na emisije iz lahkih potniških in gospodarskih vozil (Euro 5 in Euro 6) in o dostopu do informacij o popravilu in vzdrževanju vozil, ki ga je predložila Vlada in predlaga Odboru za zadeve Evropske unije, da predlog stališča sprejme.« Hvala lepa.