Govor

Blaž Pavlin

Vse članice in člane odbora, vabljene ter ostale prisotne lepo pozdravljam.

Pričenjam 11. sejo Odbora za pravosodje. Obveščam vas, da so zadržani oziroma po pooblastilu nadomeščajo članice in člane odbora s pooblastilom naslednji poslanci: poslance Nik prebil nadomešča poslanko Karlo Urh, ostalih nadomeščanj ali pa opravičil nimamo.

Dne 6. oktobra 2019, sem predlagal razširitev dnevnega reda z A1. in B1., in sicer gre za Predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2020 in Predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2021, kot je razvidno tudi iz predloga za razširitev. Gradivo ste prejeli po elektronski pošti. Drugih predlogov za razširitev oziroma za umik katere od predlaganih točk ni bilo. Na podlagi smiselne uporabe desetega odstavka 64. člena poslovnika razprava o predlogu za razširitev dnevnega reda ni mogoča, lahko pa o tem predlogu sporočijo stališča predstavniki poslanskih skupin in Vlada.

Ali želi od navedenih predstaviti kdo stališče o predlogu za razširitev dnevnega reda seje? (Ne.) Prehajamo na glasovanje o predlogu za razširitev dnevnega reda.

Kdo je za? (12 članov.) Je kdo bil proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je tako predlog sprejet.

V skladu s sprejeto razširitvijo se bosta točki obravnavali kot prva in druga po vrsti.

Prejeli smo še dve pooblastili, in sicer Franca Breznika nadomešča poslanka Alenka Jeraj, ter Anjo Bah žibert poslanec Franc Rosec.

Odboru uvodoma predlagam, da združimo obravnavo A1 in B1 točke dnevnega reda, in sicer tako, da bi najprej dali besedo predstavnikom predlagatelja za predstavitev obeh predlogov aktov, nato bi besedo za predstavitev mnenja k predlogu za področje sodišč dobil predstavnik Sodnega sveta, temu pa bi sledila razprava članic in članov odbora.

Ali kdo k takšnemu mojemu predlogu nasprotuje? (Ne.)

Prehajamo na A1. IN B1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2020 IN PREDLOG PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA LETO 2021. Predloga proračuna sta objavljena ne spletnih straneh Državnega zbora, z dne 30. 9. 2019. Kot gradivo smo prejeli tudi mnenje Sodnega sveta, z dne 7. 10. 2019. Hkrati naj omenim, da ste članice in člani odbora preko sistema UDIS seznanjeni tudi z več dopisi gospoda Marjana Čandra, ki na Odboru za pravosodje že dalj časa naslavlja svoja stališča glede razmer v slovenskih zaporih in proračunskih sredstvih, namenjenih za izgradnjo in adaptacijo le-teh.

K omenjenim točkam dnevnega reda so bili vabljeni: Ministrstvo za finance, Ministrstvo za pravosodje in Sodni svet. Zdaj pa nekaj obrazložitev postopka obravnave predloga proračuna. Odbor za pravosodje je v postopku obravnave predloga proračuna zainteresirano delovno telo. Predlog proračuna bomo obravnavali v okviru pristojnosti odbora, torej s področja Ministrstva za pravosodje in pravosodnih proračunskih uporabnikov. V skladu s tretjim in petim odstavkom, 157. člena Poslovnika Državnega zbora, lahko zainteresirano delovno telo predlaga amandmaje k posameznim podprogramom pri določenih neposrednih uporabnikih iz posebnega dela predloga državnega proračuna, ki zadevajo njegovo delovno področje, pri čemer lahko predlog za spremembo izdatkov na tem področju uravnoteži s predlogom za spremembo izdatkov na drugem področju. To pomeni, da lahko v primeru, da predlaga povečanje izdatkov v okviru neposrednega proračunskega porabnika, za obravnavo katerega je pristojno kot vir za financiranje, opredeli zmanjšanje izdatkov v okviru finančnega načrta kateregakoli neposrednega proračunskega porabnika.

Pri oblikovanju amandmajev je treba upoštevati določbe šestega odstavka 157. člena Poslovnika Državnega zbora, glede upoštevanja pravila o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Vloženi amandmaji ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije, ter tudi ne v breme dodatnega zadolževanja. Tudi določba 30. člena Zakona o javnih financah opredeljuje omejitve pri sprejemanju proračunov. Na podlagi te določbe, morajo predlogi za povečanje izdatkov proračuna hkrati obsegat tudi predloge za povečanje prejemkov proračuna ali za zmanjšanje drugih izdatkov proračunov v isti višini, pri čemer ti predlogi ne smejo biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ali v breme dodatnega zadolževanja.

Sedaj pa pričenjam z obravnavo Predloga proračuna Republike Slovenije za leto 2020 in Predloga proračuna Republike Slovenije za leto 2021. Do tega trenutka nisem prejel nobenega amandmaja kvalificiranih predlagateljev, niti predloga za amandma odbora.

Želi uvodoma besedo predstavnica Ministrstva za finance, gospa Branka Krištof?

Izvolite.