Govor

Hvala lepa za besedo.

Jaz mislim, da tole kar se, kar ponavljamo, danes ni bilo potrebno. Meni je žal, gospod predsednik, da se na opozorila na prejšnji seji niste odzval, pa ste vedeli, da kršite Poslovnik in zdaj imamo to sejo v bistvu, če povem zelo naravnost, po ukazu predsednika Državnega zbora. Že preden se je oddaljila preiskovalna komisija, so bili narejeni veliki pritiski, da se to ne bi zgodilo zaradi istih razlogov, o katerih zdaj govorite in meni se zdi zelo neobičajno, da to ponavljate, te stvari, ki jih je že predsednik Državnega zbora s tem, ko je odredbo prebral, eliminiral v celoti. Ker predsednik Državnega zbora je tisti, ki je posebej po Poslovniku zadolžen, da delo Državnega zbora poteka po Ustavi in seveda po zakonu in Poslovniku. In zato je ta dopis tudi poslal, ker je bilo ugotovljeno, da je to treba storiti.

Zdaj, mi imamo sicer res dva Poslovnika. Imamo generalni Poslovnik in imamo specialni Poslovnik, ki odreja, bom rekel ureja procese pri posebej za preiskovalne komisije. Se pravi imamo lex generalis, imamo lex specialis. In v tem primeru, kolegi, velja poseben Poslovnik, ki je namenjen samo eni nalogi Državnega zbora, to je vodenju oziroma delu preiskovalnih komisij. Samo to velja. In meni je žal, da se ponavljajo nekatere zgodbe, ki jih obtežite s sumi neustavnosti. Recimo včeraj ste glasovali o zakonu, o podrejencih, kjer je celo predstavnik Vlade, državni sekretar Dragonja povedal, da je v štirih ali petih točkah velika verjetnost, da bo prišlo do ustavne zahteve za presojo ustavnosti. To ni bilo… niste imeli nobenih zadržkov, da bi prestavili glasovanje na kasneje, celo več, zavrnili ste procesni predlog, da bi se o tistem zakonu izrekla Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora, celo to ste zavrnili.

Če grem še naprej. Na Ustavnem sodišču je predlog za zadržanje izvrševanja proračuna Republike Slovenije oziroma rebalansa proračuna, pa ga kar izvajate, gospod Golubović. Vi ta proračun kar izvajate. V isti fazi kot je presoja tega sklepa te odredbe za ustanovitev preiskovalne komisije, je ZIPRS. Pa vas to nič ne moti. Čisto nič. Ste predlagali predsedniku Vlade, da zadrži izvrševanje proračuna? Niste. In jaz predlagam, da se ne ukvarjate preveč z razlago Poslovnika in bi rekel tistih ozadij in okolij, ki… oziroma z interpretacijami, če po domače povem, ampak, da preberete tisto kar piše in naredite tisto kar piše.

Moram reči, da sem pa še posebej presenečen, da je tak procesni predlog predlagala podpredsednica Državnega zbora, sicer pravnica Tina Heferle, ki bi morala še posebej biti senzibilna do vseh teh pravnih nedoslednosti, ki se dogajajo v Državnem zboru. Tudi včeraj je glasovala za zakon, kljub opozorilom večine poslancev, ki so razpravljali, razen Maše Kociper in tudi predstavnik Vlade je to jasno povedal. Veste spoštovani kolegi, na tak način, s takim pristopom ni možno kredibilno voditi nobene politike v Državnem zboru ali pa izvajati nobene oblasti v tej državi. To, da nekdo odloča na osnovi čustev ob jasnih pravilih, ob tem kaj si misli in kako naprej, je po svoje problem in bo vsakič vedno večja težava, če se bo to dogajalo naprej. Kot rečeno spoštujem ta predlog, ki ga je dal predsednik Državnega zbora, da se ta mandatna komisija ponovno skliče, ker glede na to, kar se je zgodilo že v predhodnih fazah, pravzaprav druge izbire niti ni imel, čeprav morda intimno misli drugače. Ampak pravila so pravila, pravila so zato, da se jih upošteva in spoštuje in da veljajo tudi pravzaprav za vse enako. Ne da se jih suspendira na osnovi nekega, bom rekel pogleda in neke čustvene osebne presoje.

Za enkrat toliko, predsednik.

Hvala lepa.