Govor

Hvala lepa za besedo. Lepo pozdravljeni vsi skupaj tudi v mojem imenu.

Po predstavitvi proračuna za prihodnje dve leti je bilo med drugim tudi povedano, da so se pri pripravi predlogov proračunov prednostno obravnavale tudi investicije, ki bi predstavljale multiplikator za razvoj slovenskega gospodarstva. Očitno torej je, da se danes tukaj vsi prisotni strinjamo, da so investicije v infrastrukturo nujne potrebne, pomembne za konkurenčnost in seveda tudi za nadaljnji razvoj našega gospodarstva.

Dejstvo je tudi, da vprašanje prometne infrastrukture že dolgo ni več samo vprašanje infrastrukture kot take, ampak ga moramo obravnavati tudi neodvisno od razvoja slovenskega gospodarstva oziroma v povezavi dobra infrastruktura pomeni tudi dober razvoj gospodarstva v Sloveniji. In dejstvo, da smo v obdobju, ko se gospodarska rast počasi ohlaja je slednje še kako pomembno oziroma, dosti pomembneje. A žal moram reči, da potem iz predlogov proračunov oziroma vseh teh proračunskih dokumentov, ko smo jih potem dobili na mizo poslanci opozicije, žal ni razvidno, da bi se pa pomembnejši delež v proračunu namenjal prav za tiste investicije, ki bi naj predstavljale multiplikator za gospodarsko rast.

Iz predlogov proračunskih dokumentov izhaja prav nasprotno, in sicer, da je teh investicij bistveno premalo, tiste, ki pa so že vključene v proračuna za prihodnje dve leti pa je zanje namenjenih bistveno premalo sredstev, da bi se v doglednem času lahko tudi realizirale.

Zdaj ne bom govorila več toliko na splošno, ampak bom kar izpostavila primer družbe Impol v Slovenski Bistrici, in sicer kaj pomeni nezgrajena zahodna obvoznica za nadaljnji razvoj in pa tudi za obstoječe poslovanje te družbe. Dejstvo je, da smo sicer na Odboru za infrastrukturo pri obravnavi proračunskih dokumentov s strani predstavnikov ministrstva za infrastrukturo že dobili neke obrazložitve kako naj bi potekala nadaljnja faza te realizacije te investicije, in sicer da gradbeno dovoljenje še ni vloženo, ker se čaka na podpis pogodbe in da ko bo vloženo in če bo potem sam postopek gladko potekal, je moč pričakovati začetek gradnje torej v prihodnjem letu.

Ampak, zdaj če pogledamo proračunske dokumente, še posebej načrt razvojnih programov. Sredstva za investicijo v prihodnjih dveh letih niso zagotovljena. Namreč, tukaj imam odprt NRP, in sicer so sredstva v NRP za izvedbo investicije predvidena, glavna sredstva v planu šele leta 2024, kajti v letošnjem letu oziroma v naslednjim letu samo slabih 300 tisoč evrov, potem v letu 2021 500 tisoč, 2022 500 tisoč in tako dalje, vse do leta 2024 ko pa je namenjenih slabih 5 milijonov sredstev za realizacijo investicije.

Zdaj, tukaj bi jaz poudarila, da ne gre samo za infrastrukturni projekt, ampak gre v prvi vrsti predvsem za gospodarski projekt, saj bi po trasi obvoznice podjetje Impol položilo kablovod, ki bi ga tudi sami financirali in ki ga nujno potrebujejo za svoje nadaljnje delo oziroma proizvodnjo. Tudi je potrebno povedati, da za izvedbo investicije je bil s strani Ministrstva za infrastrukturo v prejšnjem mandatu podpisan sporazum in p vsebini tega sporazuma bi se gradnja te investicije morala že pričeti februarja v letošnjem letu. Žal se ni in seveda bi bilo prav, da tudi v tem segmentu v tem pogledu Vlada spoštuje svoje lastne zaveze.

Zdaj, dejstvo je in temu ne more nihče oporekati, da gre v tem primeru resnično za izjemno uspešno podjetje. Pred dnevni je dobilo ponovno priznanje podravskega podjetja za leto 2018 v kategoriji naj skupina podjetij, kar z moje strani iskrene čestitke za takšen uspeh. To je podjetje, ki je peti največji slovenski izvoznik. Skupaj zaposluje dan danes že kar 2400 ljudi in če tako gledamo je to tudi eden največjih davkoplačevalcev v slovenski proračun. Po tem takem bi ta investicija, še enkrat ponavljam, omogočila tudi nadaljnji razvoj tega uspešnega podjetja in bi s tem tudi pripomogli k razvoju slovenskega gospodarstva in seveda posledično, če tako gledamo tudi pozitiven prispevek v državni proračun. Zdaj ker, kot je bilo uvodoma povedano, ker iz NRP ni bilo razvidno, da vse do leta 2024 za realizacijo investicije ni namenjenih dovolj sredstev smo v SDS predlagali sklic današnje seje obeh pristojnih odborov in predlagamo, da po razpravi odbora sprejmeta sklepe. Sklepi so trije, in sicer, da oba pristojna odbora v roku 15 dni do dneva sprejetja tega sklepa pripravi seznam investicij za obdobje v zadnjih 10 let po posameznih letih posamezne investicije glede na načrtovanja ter dejansko namenjena sredstva za katera so bila namenjena iz državnega proračuna in predstavljajo največji multiplikator za gospodarsko rast.

Potem kot sklep številka dve, da odbora pozivata Vlado, da pripravi seznam konkretnih investicij, ki predstavljajo največji multiplikator za gospodarsko rast in so zanje v predlogu državnih proračunov za leto 2020 namenjena sredstva.

In kot sklep številka 3, da odbora pozivata Vlado Republike Slovenije, da zagotovi v dopolnjenem predlogu državnega proračuna za leto 2020 10 milijonov evrov za izvedbo projekta zahodna obvoznica Slovenska Bistrica, 10 milijonov kot pač je predvideno zaenkrat sredstva za realizacijo te investicije.

Jaz verjamem, da smo danes vsi tukaj zato, da vendarle podpremo slovensko gospodarstvo, da bo država namenila potrebna sredstva za izvedbo te investicije. Namreč, nedolgo nazaj smo tudi štajerski poslanci vseh političnih opcij, ki so zastopane v Državnem zboru, v parlamentu na obisku v tem podjetju obljubili podporo za izvedbo, čim prejšnjo izvedbo te investicije. In jaz verjamem, da če se je našla politična volja v primeru projekta družbe Magma Štajer, verjamem, da se še bo toliko bolj našla politična volja s strani Vlade, da bo ta investicija vključena s primerno višino državnih sredstev v proračun in potem tudi v doglednem času realizirana.

Zdaj podrobno o sami investiciji, predvsem pa o pomenu te investicije za družbo, pa predlagam, da povedo tudi današnji gostje, torej predstavniki družbe Impol, ki so danes z nami. Hvala lepa.