Govor

Tomaž Pliberšek

Predsedujoči, hvala za besedo. Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci, spoštovani prisotni.

Mnenje Ministrstva za zdravje v okviru predlog Zakona o spremembi Zakona o lekarniški dejavnosti ZLD do 1b po skrajšanem postopku. V bistvu gre za, samo za poseg v rok, ki še ni komzumiran in je zatorej dopusten. Torej, ZLD-1 je z namenom ohranjanja regulacije lekarniške dejavnosti opredelil lekarniško dejavnost kot javno zdravstveno službo, s katero se zagotavlja trajna nemotena oskrba prebivalcev in izvajalcev zdravstvene dejavnosti z zdravili. Mrežo lekarniške dejavnosti na primarni ravni zagotovi občina ali več sosednjih občin ali z ustanovitvijo javnega zavoda ali z razpisom koncesije. Pogoji so v ZLD-1 natančno določeni. Ravno tako zakon natančno opredeljuje financiranje lekarniške dejavnosti in razpolaganje s presežki, katero nadzoruje organ za nadzor proračuna. Z omejitvijo vertikalnih povezav, ki so opredeljene v ZLD-1, smo sledili namenu regulacije dejavnosti, saj so zdravila blago posebnega pomena. Zato je tudi sodišče Evropske unije že razsodilo, da lekarništvo ni navadna trgovina z blagom. Zato zakonodajalec v državi članici lahko uvaja omejitve, če presodi, da se s tem povečuje kakovost lekarništva. Zagotavljanje in dostopnost do kakovostnih, varnih, učinkovitih in preizkušenih zdravil brez ekonomskih vplivov na strokovne odločitve farmacevtov je najpomembnejše poslanstvo lekarništva, ki sledi interesom varovanja javnega zdravja.

Kot rečeno, pri predlogu zakona gre za poseg v rok, ki še ni konzumiran in je zatorej dopusten. Ministrstvo sicer opozarja, da so na ustavno sodišče vložene pobude za oceno ustavnosti ZLD-1, zato da odločitve U-I-40/17 ne nasprotuje predlogu zakona. Predlaga pa, da se besedilo 1. člena predloga zakona nomotehnično pravilno glasi. Torej 1. člen v Zakonu o lekarniški dejavnosti, Uradni list Republike Slovenije št. 85/16 in 77/17, se v 121a. členu letnica 2019 nadomesti z letnico 2021 Hvala za besedo.