Govor

Maša Kociper

Hvala lepa. Se opravičujem nisem dovolj visoko dvignila roke.

Jaz bi vendar se dotaknila na kratko te problematike veta Državnega sveta. Mi vemo, da imamo zdaj pred sabo v Državnem zboru kar tri predloge veta. V situaciji, ki jo imamo zdaj, klasično manjšinsko vlado, seveda s tem Državni svet znatno pridobiva na svojem pomenu in v tem smislu je treba vedeti, da tudi Državni svet nosi mnogo večjo odgovornost, ki jo ima sicer. Mimogrede nisem zelo dobro na tekočem s Poslovnikom Državnega sveta, ampak če se prav spominjam še iz časov študija, 40-članski državni svet lahko tudi tako pomembne odločitve kot je odločitev o vetu na nek zakon sprejema z navadno večino, me bo morda gospa predstavnica popravila, če se motim, in edini posebni pogoj, ki je podan, da je prisotnih 11 državnih svetnikov. Ne govorim, da je, niti ne sprašujem kakšna je bila večina v tem konkretnem primeru, govorim pa da lahko državni svet v situaciji, ki jo trenutno imamo, prvič v zgodovini Republike Slovenije, zelo vpliva na to kateri zakon bo dejansko sprejet in kateri ne, pri tem pa nima nobene odgovornosti. V kolikor bo v tej situaciji prišlo do situacije, ki jih v naših državah že imamo, tudi to je možno, državni sekretar je to povedal, glede na odločitev v Evropi, lahko pride tudi do znatne odškodninske odgovornosti države, zaradi zamud, ki so lahko sankcionirane tudi dnevno. In potem seveda se bom vsi skupaj spraševali kako to, da je to teh zamud prišlo. Jaz bi vseeno na nekaj navedb odgovorila. Mi smo vsi skupaj tudi predstavniki Državnega zbora, poslanci tukaj na neke stvari opozarjali tudi v času zakonodajnega postopka, ena od teh je na primer ta, ki jo izpostavlja tudi Državni svet, to je pristojnost, se pravi izključna pristojnost Okrožnega sodišča v Ljubljani, prav vsi poslanci, V Mariboru, se opravičujem, prav vsi poslanci prisotni na tem odboru smo imeli pomisleke, ampak na koncu in do konca je Vrhovno sodišče Republike Slovenije vztrajalo pri tej rešitvi, če najvišji organ sodne veje oblasti vztraja pri rešitvi, potem ne vem kdo smo mi ali pa, z vsem spoštovanjem, Državni svet, da potem varujemo Okrožno sodišče v Ljubljani, ker to ali bo okrožno sodišče lahko delalo ali bo njihovo delo moteno ali imajo zagotovljene pogoje za delovanje in tako naprej, to je nekaj kar mora biti v prvi vrsti skrb sodne veje oblasti in če sodna veja oblasti do konca kljub vsem opozorilom poslancev tudi predlog amandmaja je že bil pripravljen, vztraja, da je to najustreznejša rešitev, potem ne vem kdo ima več znanja in več moči in pooblastil, da temu nasprotujejo. Druga stvar. Prav vsi poslanci smo se tukaj zavedali, da so nekatere rešitve lahko protiustavne, ampak prav vsi poslanci opozicije in koalicije smo bili za to, da se razkrijejo tisti, ki bodo tožniki v teh zadevah. Zavedamo se, da je lahko to potencialno protiustavno, ampak tak amandma so imeli celo predstavniki SDS in NSi in tak amandma je koalicija povzela. To je še ena od stvari na katero opozarja Državni svet Republike Slovenije. Se pravi nič novega oni ne opozarjajo in na vse te dileme je bilo že odgovorjeno. Tukaj gre za posebno vrsto odgovornosti, odgovornost sui generis, za katero vsi skupaj ne vemo kako bo na koncu vse skupaj se izšlo, ker o takšni vrsti odgovornosti tudi naše Ustavno sodišče še ni odločalo. In na koncu. Tako kot pri vseh tovrstnih telesih seveda tudi Državni svet ima nekatere parcialne interese in način po katerem lahko parcialni svet odločil, kot sem prej povedala, seveda na nek način omogoča, da ti parcialni interesi na nek način tudi prevladajo. Dajmo si ne zapirati oči, da je temu tako. Interesi tukaj so izraziti in zelo močni. Če je kdo pogledal zakon, ki ga je predlagal na to temo Državni svet, mislim, da je povsem jasno, da gre tisti zakon v zelo drugačno smer in je mnogo bolj naklonjen tistim, ki so bili razlaščeni. Mi smo se tukaj pogovarjali ure in ure in vemo, da je bil zelo, zelo majhen odstotek ljudi, ki so kupovali te papirje tako poimenovanih, po domače smo jim rekli nepoučenih vlagateljev. Večina je bila, zlasti, če pogledamo vrednost pa tudi absolutno število, zelo dobro obveščenih vlagateljev, zavarovalnic, pozavarovalniških družb in tako naprej. In ti njihovi interesi, da se jim ta denar nekako povrne, so zelo jasni in zelo močni in jih jaz tudi skozi te geste zaznam, pa če se zdaj vsi skupaj delamo, da so ali pa da niso in tudi ne rečem, da niso legitimni, ampak samo dajmo karte na mizo. Toliko o tem in se opravičujem, ker sem bila…