Govor

Marko Zaman

Hvala lepa. Marko Zaman, zbornica upraviteljev.

Jaz samo, saj pač, seveda hvala lepa za vabilo in hvala lepa za besedo. Jaz sam opozarjam na kratko ali pa opozarjam, samo pač naglas razmišljam, da smo že pravzaprav enkrat razpravljali o tem kaj je ustrezno in kaj je neustrezno znotraj te ureditve poenostavljene prisilne poravnave. Potem drži, da se je pač potem sestala neka komisija, ker lahko rečem vsaj strokovnjaki, ker tisti ljudje, ki sodelujejo v komisiji, pač so strokovnjaki z insolvenčnega področja in nekatere organizacije, med drugim tudi zbornica upraviteljev, seveda pač ima interes sodelovanja na tem, pa ne samo zaradi upraviteljev ampak zato, ker pač seveda ima tudi velik pregled nad tem kaj se v praksi dogaja.

In, da se ne ponavljam, tudi zbornica upraviteljev kmalu po uveljavitvi te zakonodaje, je pravzaprav se pridružila tudi stališčem Ministrstva za finance, da je neustrezno in da ni prav, da pač v teh postopkih praktično ni nadzora upraviteljev. Ko je bil sestanek implementacijske skupine, zadnji, smo pač nekako vsi strokovnjaki s tega področja ugotovili, da potrebe po spremembi te zakonodaje obstajajo. in seveda ne obstajajo samo potrebe spremembe zakonodaje s področja poenostavljene prisilne poravnave, ampak opozarjamo, pa sem vesel, da potem pač taka stvar ostane tudi na magnetogramu, da obstaja pač enaka problematika, pač mogoče z majčkeno drugačnega zornega kota, tudi na drugih področjih – da imamo postopek preventivnega prestrukturiranja, ki pač ne služi, po mojem mnenju, temu, čemur bi moral služiti in praktično tudi tam prihaja do takšnih in drugačnih anomalij, da je potrebno spremeniti, po našem mnenju, kompletno, se pravi spremeniti metodološki pristop na splošno k postopkom prisilne poravnave skratka, z poudarkom na srednjih in majhnih družbah. Celotna Evropska unija bo pač seveda temu namenila veliko pozornost, sploh pač SME-jem, glede na to, da to zahteva direktive od Slovenije in da direktiva pač ima določen rok v katerem, govorim o direktivi o preventivnem prestrukturiranju, v katerem bo potrebno te institute implementirati. In vprašanje, če bo na takšen način kot je bilo rečeno – samo s spremembo poenostavljene prisilne poravnave – to mogoče doseči.

Pa da ne grem zdaj preveč v detajle, ker gre za pač zelo strokovna vprašanja, pa nebi vas rad ujel nepripravljene, dejstvo je, da smo dali številne predloge sprememb na implementacijsko komisijo in upam, da bo tudi to Ministrstvo za pravosodje preučevalo, ne samo poenostavljene prisilne poravnave, pa rešitve teh dveh, treh primerov, ki so se žal že zgodili.

Samo toliko v razmislek.

Hvala lepa.