Govor

Andreja Kurent

Hvala za besedo. Lep pozdrav.

Naše mnenje ste prejeli pred 14-mi dnevi s sklicem, ne bom ga na dolgo povzemala, dala bi le ključne poudarke. Torej, skladno z našo vlogo smo na kratko rečeno pregledali pravni vidik teh priporočil, pri čemer smo se pa osredotočili samo na akte, ki jih sprejema oziroma jih je sprejel Državni zbor od Ustave, Zakona o obrambi, resolucije in tako naprej. Posebej smo izpostavili Zakon o obrambi, iz katerega izhaja, da je v bistvu izključna pristojnost Vlade organizacija, napotitve in tako naprej, na kratko vse kar se tiče Nata. Posebej smo se zadržali pri resoluciji, o strategiji nacionalne varnosti. Zakaj? Zato, ker je to zadnji akt, ki ga je državni zbor obravnaval in sprejel pred dvema mesecema, takrat ni bilo kaj veliko amandmajev. Iz celotne resolucije po našem mnenju veje zavest o krepitvi zavezništva v Natu in to z vsemi pravicami in tudi obveznostmi, ki iz tega izhajajo. Zdaj, ali kateri drugi akti, ki jih predlagatelj ni navedel, mnenje Vlade pa smo prejeli en dan po našem mnenju, ali ti akti dopuščajo prekinitev sodelovanja in financiranja je vprašanje in iz tega vidika po našem mnenju je treba presojati skladnost priporočil, pri čemer se je pa treba zavedati, da so tudi priporočila samo politično in ne pravno zavezujoč akt. To pomeni, da kakršnakoli priporočila se sprejmejo, z njimi se predlaga Vladi, Vlada pa to upošteva ali ne, ima pa seveda politične konsekvence.

Hvala.