Govor

Malo pozornosti bi prosil, kolegice in kolegi. Prosim, če zaprete vrata. Hvala.

Torej, spoštovani, pričenjam s 14. sejo odbora. Pozdravljam vse vabljene in ostale prisotne.

Obveščam pa vas, da sta se za današnjo opravičile naslednje članice. Trenutno nimam opravičil.

Tudi pooblastil za nadomestila članov odbora trenutno nimam še nobenega.

Torej prehajamo na določitev dnevnega reda seje tega odbora. S sklicem seje 26. novembra 2019 ste prejeli naslednji dnevni red: 1. točka, realizacija normativnega programa vlade za področje kmetijstva, gozdarstva in prehrane za leti 2018 in 2019 - predpisi, pristojnosti Državnega zbora; 2. točka, realizacija sklepov odbora; 3. točka, pobude in vprašanja članov odbora. Dne 9. 12. 2019 ste prejeli moj predlog za umik 2. točke dnevnega reda današnje seje. Spoštovane kolegice in kolegi, ocenjujem namreč, da je pri obravnavi te tako pomembne točke potrebna in nujna navzočnost ministrice za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je odsotna zaradi bolezni. Seveda ji želimo čimprejšnje in kvalitetno okrevanje. To točko bi ponovno uvrstil na eno od prihodnjih sej odbora, ko bo na seji lahko navzoča torej tudi ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Želijo svoja stališča o tem predlogu predstaviti morda predstavniki poslanskih skupin? Želi kdo? Ne želite. Hvala.

Prehajamo torej na odločanje o predlogu za umik te točke, torej bomo glasovali torej, da preložimo 2. točko na eno izmed naslednjih sej vlade.

Začenjam glasovanje. Glasujemo.

Kdo je za? (14 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da bo 2. točka umaknjena.

Torej tako prehajamo na obravnavo 1. TOČKE DNEVNEGA REDA, TO JE REALIZACIJA NORMATIVNEGA PROGRAMA VLADE ZA PODROČJE KMETIJSTVA, GOZDARSTVA IN PREHRANE ZA LETI 2018 IN 2019, TOREJ PREDPISI PRISTOJNOSTI DRŽAVNEGA ZBORA.

K obravnavi te točke sem vabil: predsednika vlade gospoda Marjana Šarca, ki je se opravičil; in dr. Aleksandro Pivec, ministrico za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je je bolniškem staležu in seveda upravičeno odsotna. Torej z nami so predstavniki ministrstva: dr. Jože Podgoršek, državni sekretar; dr. Bojan Pahor, generalni direktor; dr. Darja Majkovič, generalna direktoric; Gregor Meterc, vodja sektorja za gozdarstvo.

S sklicem seje ste kot gradivo prejeli: normativna programa dela vlade za leti 2018 in 2019.

Dovolite mi pa, da obrazložim razloge, zaradi katerih sem ocenil, da je potrebno, da se seznanimo z razlogi zaradi katerih delovni program vlade za leto 2018 in 2019 iz pristojnosti Državnega zbora ni bil realiziran.

Naj vas spomnim, v delovnem programu vlade z dne 18. januar 2018 je navedeno, da bo vlada obravnavala Zakon o živinoreji 18 decembra 2018, skrajni rok za sprejem zakona v Državnem zboru pa je naveden 18. marec 2019. V delovnem programu vlade za leto 2019 je ponovno naveden Zakon o živinoreji z navedbo enakih datumov za sprejem zakona v Državnem zboru. Poleg tega zakona je navedena tudi novela Zakona o zaščiti živali, ki naj bi ga ministrstvo posredovalo vladi 2. aprila 2019, kot skrajni rok sprejetja v Državnem zboru pa je naveden datum 30. junij 2019, torej pred našimi poletnimi počitnicami. Nobeden od teh dveh zakonov še ni bil vložen niti v obravnavo na vladi, niti v Državnem zboru. Naj ob tem dodam, da je v prejšnjem mandatu vlada 22. 12. 2017 predložila v zakonodajni postopek novelo Zakona o zaščiti živali, vendar je bil zaradi predčasnega zaključka mandata prejšnje vlade, torej zakonodajni postopek končan.

Poleg teh dveh nerealiziranih zavez bi želel spomniti na še nekatere nerealizirane zakonodajne obljube resorne ministrice. Tako je v svoji predstavitvi za kmetijsko ministrico na seji odbora napovedala, da bo ministrstvo pod njenim vodstvom, torej v sodelovanju z Zavodom za gozdove ter Gozdarskim inštitutom Slovenije pripravilo strategijo trajnostne rabe gozdov in učinkovito sanacijo ukrepov po različnih ujmah. Kot veste tudi nekateri člani in članice tega odbora, imate v svojih okoljih probleme s sanacijo po teh naravnih katastrofah, ki so se nam zgodile, večkrat ste dali tudi številne predloge. Zaradi tega tudi mislim, da je vmesno, da spomnimo tudi na to obvezno.

Potem je nadalje napovedala pripravo dokumenta o prioritetah prihodnje kmetijske politike za Slovenijo ter osnutek strateškega načrta v obdobju do konca leta 2018 oziroma začetka leta 2019. Nadalje, na novo naj bi se definirale okoljske, podnebne in seveda naravovarstvene politike slovenskega kmetijstva. Na predstavitvi se je zavezala, da je v sodelovanju z ministrstvom za delo pregledala in poiskala rešitve na kakšen način bi lahko kmečke pokojnine in varstvene dodatke vrnili oziroma povečali in to na način kako bi povečali socialno varnost na podeželju. Kot veste, je to eden izmed najbolj perečih problemov tudi pri, če pogledamo v prihodnosti, pri generacijski prenovi slovenskega kmetijstva. Vzgledi na tem področju, kot vemo, so problematični. Mladi, ki bi se za to odločili, gledajo starejšo populacijo ljudi, ki ima na podeželju 200, 250, 300 evrov pokojnine in dobesedno životarijo in umirajo na obroke, kaj šele, da bi si lahko s svojimi pokojninami privoščili najslabši dom za starejše v Sloveniji. Nadalje je na predstavitvi ministrica obljubila, da se bo lotila področja koncesij ribiškim družinam.

Torej navedel sem del nekih nerealiziranih obljub ministrice.

Posebej pa bi zastavil vprašanje kaj je s svežnjem, zakonodajnim svežnjem na področju torej zemljiške politike. Vemo, da so bile študije o novi zemljiški zakonodaji že narejene, opravljene so bile torej razprave med vsemi deležniki. Rečeno je bilo, da bo sveženj zakonov predložen v zakonodajni postopek v juniju 2019. Ob tem bi spomnil na izjavo ministrice na tiskovni konferenci 11. junija 2019, na kateri je povedala, da bo resolucija o razvoju kmetijstva po letu 2021 predložena v odločanje na vladi do začetka julija 2019. Torej, skupaj z resolucijo pa naj bi ministrstvo po zagotovilu ministrice za odločanje na vladi še pred parlamentarnimi počitnicami v letu 2019 pripravilo torej tudi predlog zakona o zagotavljanju zemljišč za namene izvajanja raziskovalnih, torej pa tudi izobraževalnih procesov s področja kmetijstva in tudi gozdarstva, ki je po mnenju ministrice manj problematičen zakon, saj k njemu niso prejeli večjih pripomb. Povedala je tudi, da bo zakonodaja s področja kmetijske zemljiške politike pripravljena do jeseni leta 2019. Tudi te zaveze na žalost do zdaj še niso bile realizirane.

Skratka, naj ponovim: v tem mandatu ni bil sprejet niti predložen v zakonodajni postopek niti en zakon z delovnega področja. Torej, ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, pričakujem pa tako kot drugi člani odbora, da bo državni sekretar zelo jasno predstavil torej razloge za neizpolnjene zaveze kar se tiče priprave zakonodaje.

Torej lahko povem, da je neka, do sedaj bila neka praksa, da vsak predsednik odbora nekje na koncu leta nekako poskuša pregledati obveze, zaveze, nerealizirane sklepe in da poskušamo konec leta, torej v času adventa, v času, ko adventus v latinščini pomeni prihod nečesa novega, iščemo morda tudi neko mesijo na področju kmetijstva. Želim torej, da nas seznanite kako daleč je ta zakonodaja, zakaj ni bila do zdaj realizirana, zakaj ni šla skozi niti vladno proceduro, kje so bili problemi. Jaz verjamem, da gre za problematične zakone. Tako, da ne gre za metanje nekih polen pod noge, ampak realno seznanjanje torej kolegov in kolegic, ki so tukaj stalni člani odbora in tudi tisti, ki se nam včasih pridružijo in tudi slovensko javnost. Predvsem pa, da slovenskim kmetom, kmeticam in slovenskim kmetijskim podjetjem obrazložite kaj je bilo tisto, zaradi česar do sedaj ni bil niti v vladno proceduro vložen še niti en zakonodajni postopek s področja kmetijstva, gozdarstva in prehrane.

Torej dajem besedo državnemu sekretarju na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano dr. Jožetu Podgoršku.

Dr. Podgoršek, izvolite.

Samo malo še. Torej, kolegico Ivo Dimic bo danes nadomestila Tadeja Šuštar. Kolegica, izvolite. Vas pozdravljamo tudi na tej seji.

Državni sekretar, izvolite.