Govor

Gabrijel Škof

Hvala lepa. Spoštovane poslanke in poslanci. Moje ime je Gabrijel Škof, predsednik uprave SDH-ja.

Ker je gospa Kürner Čad ravnokar povedala nekaj še dodatnih podatkov o poslovanju družbe Telekom, bi jaz glede na benchmark analizo, ki jo dela tudi SDH, dodal samo tole, da je v primerjavi z družbo Ena Slovenija, bil Telekom Slovenije v letu 2018 uspešnejši z vidika kazalnikov: ROE, EBITDA marže. Prav tako je pa tudi za investicije namenil večji delež prihodkov, kajti najbolj primerno se je primerjati z konkurentom na enakem trgu, seveda pa imamo tudi podobno analizo, kot je bila malo prej povedana, tudi sami. In seveda so navedbe, ki jih je gospa Kürner Čad dala, točne oziroma se ujemajo z našimi.

Nekaj ključnih ugotovitev glede poslovanja s strani SDH-ja.

Telekom Slovenije izvaja aktivnosti za ohranjanje prihodkov in je pri tem relativno uspešen kljub visoki stopnji konkurence na trgu telekomunikacij v Sloveniji. Dejstvo je, da je slovenski trg telekomunikacijskih storitev zelo primerljiv z razvitejšimi zahodnoevropskimi trgi, za katere analitiki prvotnim operaterjem napovedujejo upadanje prihodkov in pa tudi tržnih deležev od osnovnih telekomunikacijskih dejavnosti. Telekom Slovenije se tem trendom zoperstavlja z širitvijo ponudbe izven osnovne dejavnosti, izvaja se tudi pospešena digitalizacija in gradnja optičnega omrežja. Optimizirajo se notranji proces, IT infrastruktura in ter tudi izvaja se kadrovsko prestrukturiranje. Izvedene aktivnosti se že odražajo na povečanju EBITDA marže v letu 2019. Poleg tega na višino prihodkov v zadnjih letih vplivajo odprodaje odvisnih družb in konsolidacije. Trgi jugovzhodne Evrope, na katerih Telekom Slovenije deluje kot alternativni operater prihajajo v fazo zrelosti, kar se bo v prihodnjih letih tudi odrazilo v zniževanju prihodkov trga, tako celote. Zato tud skupina Telekom na trgih jugovzhodne Evrope izvaja pospešeno konsolidacijo, bodisi s širitvijo ali pa s prodajo svojih deležev.

Na rezultate poslovanja so pomembno vplivali tudi izredni dogodki oziroma aktivnosti za znižanje izpostavljenosti iz naslova sodnih sporov. Družba je uspešno znižala izpostavljenost iz tega naslova.

Vrednost kapitala se je znižala zaradi izrednega izplačila dividend v letu 2018. To izplačilo je bilo zaradi priliva, pridobljenega iz prodaje naložbe Onevip. Telekom Slovenije je tudi zagotavljal redno izplačevanje dividend. Dividendna donosnost pa je po našem mnenju zaenkrat primerna.

Zdaj, še stališče SDH-ja glede predlaganih sklepov.

Telekom Slovenije je javna delniška družba. Zato SDH v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah in Zakonom o Slovenskem državnem holdingu nima pooblastil, ki bi mu v roku 30 dni oziroma 15 dni omogočale izvedbo aktivnosti, ki so predlagane v sklepih komisije. SDH namreč v navedenem roku ne more pripraviti odgovora na vprašanja Društva malih delničarjev Slovenije, saj SDH razpolaga z enakim obsegom podatkov kot vsi ostali delničarji in ne razpolaga s podatki, ki so potrebni za pripravo takšnih odgovorov. Navedene odgovore lahko podata samo nadzorni svet in uprava družbe. Enako velja za podatke o odpravninah bivših članov uprav, pa je gospa ravnokar tudi povedala kako je s tem.

Potem, SDH ne more pripraviti poročila o uspešnosti, učinkovitosti in gospodarnosti naložbe v družbo Atena ter poročanju o ravnanju članov organa nadzora in uprave družbe Telekom v primeru spora glede družbe Antena, kot je predlagano v sklepu. SDH namreč ne razpolaga s podatki in informacijami, na podlagi katerih bi lahko pripravil takšno poročilo. Zato v zvezi s tem navajamo sledeče. Iz objavljenega odziva nadzornega sveta družbe Telekom Slovenija že izhaja, da se je nadzorni svet Telekoma seznanil s poročilom odvetniške družbe Kavčič Kračun in partnerji o določenih vprašanjih, povezanih s sprejeto odločbo arbitražnega sodišča v zvezi z javno objavo informacije o prejeti odločbi ter o pravnih možnostih nasprotovanja priznanja odločbe. Pri tem je nadzorni svet upravo zadolžil, da, prvič, nedvoumno preveri morebitne prekoračitve pooblastil odgovornih oseb v zvezi s sklenitvijo pogodbe o zastopanju pred arbitražnim sodiščem, nadzorom nad delom in višini stroškov zastopanja švicarske odvetniške pisarne Umbricht, drugič, v skladu s slovenskim poslovno-finančnim standardom 7 od pooblaščenega ocenjevalca vrednosti podjetij z veljavnim dovoljenjem za delo pri slovenskem Inštitutu za revizijo pridobi poročilo o pregledu poročila o oceni vrednosti družbe Atena TVSL d.o.o., ki ga je po naročilu družbe Telekom Slovenije pripravila družba Ernst & Young d.o.o., in tretjič, z ustreznim mednarodnim strokovnjakom preveri ali obstajajo indici, da je pri vstopu družbe Telekom Slovenije v družbeniško razmerje z družbenikom Antena Slovenija b.v., izvajanjem določil družbene pogodbe družbe Antena TVSL Slovenija d.o.o., uveljavljanjem PUT opcije s strani tujega družbenika, ocenami vrednosti družbe Antena TVSL s strani posameznega družbenika, kakor tudi s potekom samega arbitražnega postopka, prišlo do kakršnega koli oškodovanja družbe Telekom Slovenije s strani tedanjih odgovornih oseb.

Nadzorni svet Telekoma Slovenije je napovedal, da bo na podlagi prejetih ugotovitev v sodelovanju z upravo družbe tudi ustrezno ukrepal.

Zdaj, kakšne so možne dodatne aktivnosti nadzornega sveta Telekom, so sledeče. Da v zvezi z navedenimi posli naroči izredno notranjo revizijo, da nadzorni svet sprejme sklep o tem, da z izvedbo posameznih nalog pregleda poslov pooblasti posebnega izvedenca. Zdaj pa možnosti, ki jih ima SDH, čeprav je že gospod državni sekretar o tem govoril, je, da SDH predlaga, da se na skupščini družbe sprejme sklep o izvedbi posebne revizije, ki bo pregledala gospodarnost naložbe v družbo Antena ter ravnanje organov vodenja in nadzora v povezavi s sprejemanjem odločitev družbe Antena. SDH lahko izsledke posebnega revizorja, ki jih bo podal v poročilu za skupščino, preuči in na tej podlagi poda svoje poročilo za vlado ali pa Državni zbor. SDH tudi ocenjuje, da bi izvedba celotne aktivnost trajala več mesecev – gre pač za sklic skupščine, za imenovanje posebnega revizorja. Izvedba pregleda s strani tega posebnega revizorja, potem ponovni sklic skupščine na kateri posebni revizor poroča, priprava potem samega poročila SDH-ja na podlagi poročila posebnega revizorja. In kot je verjetno popolnoma jasno, to zahteva nek določen čas.

Toliko bi z naše strani zaenkrat. Če bodo pa kakšna vprašanja, pa še lahko kasneje na njih odgovorim.

Hvala.