Govor

Natalija Kovač Jereb

Najlepša hvala za besedo. Se pravi, glede tega kronološkega pogajanja z Evropsko komisijo. Na Ministrstvu za finance, kot sem že v uvodnem nagovoru omenila, smo začeli ta pogajanja za podaljšanje sheme že v letu 2017. V letu 2018 so potekala potem usklajevanja z Evropsko komisijo. Hitrost teh postopkov pa ni bila odvisna od Ministrstva za finance. Se pravi, Evropska komisija je s to odločbo o podaljšanju sheme oziroma s to novo shemo izdala 10. decembra 2018. Odločba je bila potem objavljena 22. januarja 2019, v Uradnem listu Evropske unije in sedaj že velja. Se pravi, shema pa je bila podaljšana s to odločbo za naslednjih 10 let, se pravi, od 1. 1. 2019, do 31. Decembra 2028. Da se zagotovi, se pravi, pravna varnost davčnih zavezancev, je bilo potrebno potem uskladiti Zakon o davku na tonažo, in da bo ta shema tudi zakonita, se morajo potem ta pravila začeti uporabljati tudi od 1. 1. 2019 dalje. Davčni zavezanci, se pravi, bodo ta spremenjena pravila pri sestavi obračuna za davek na tonažo uporabljali za leto 2019, predložili pa bodo te obračune do konca marca 2020. Ministrstvo za finance je takrat, ko je bila odločba objavljena v Uradnem listu, se pravi, 22. januarja 2019. Tudi obvestilo finančne uprave in ji dalo navodila, da o tem seznanijo vse obstoječe davčne zavezance. Finančna uprava je ta navodila tudi izdala, se pravi, so obvestili davčne zavezance, da je v Uradnem listu Evropske unije objavljena odločba o tej davčni shemi o davku na tonažo. Se pravi, naprej. Časovnica je bila, da je bila novela v javni obravnavi v mesecu juniju in se pravi, je imela zainteresirana javnost tudi možnost podati pripombe v zvezi s to shemo. Zainteresirana javnost glede obračuna davka na tonažo ni dala pripomb. Se pravi, mi na Ministrstvu za finance tudi menimo, da s sprejetjem zakona, ki se bo uporabljal od 1. 1. 2019 dalje, ne bodo prikrajšani davčni zavezanci do tega upravičenja, se pravi, do te ugodnejše obravnave, če bi bili vključeni v Zakon o davku na tonažo. Se pravi, vsi zavezanci, ki so v sistemu davka na tonažo, bodo še naprej lahko ta davek ugotavljali v pavšalu, se pravi, kot alternativno obliko ugotavljanja davčne osnove po Zakonu, ki ureja davek od dohodkov pravnih oseb. Se pravi, če pa zakona o davku na tonažo ne bi spremenili tako, da bi bil skladen s temi pravili državnih pomoči od 1. 1. 2019 dalje, pa bi to pomenilo, da zavezanci, ki so v tonažnem sistemu, bi to pomenili, da ta obračun sestavljajo nezakonito. Tudi, če zakon ne bo sprejet, bo moral davčni zavezanec od zdaj naprej ugotavljati davek od dohodkov pravnih oseb po ustavljenem sistemu, ne bo več v sistemu davka na tonažo.

Glede lobističnih stikov. Mi vse lobistične stike prijavljamo tudi KPK in jaz sem na Ministrstvu za finance od 25. oktobra dalje in od takrat nismo imeli nobenega lobističnega stika.

Glede finančnih učinkov. Te navedene določbe so bile po prejšnjem zakonu sprejete že v letu 2007, se pravi, ta režim tonaže se je podeljevalo dvema… Najprej so bili trije davčni zavezanci, sedaj pa sta samo še dva davčna zavezanca. Državna pomoč, ki je bila, je bila ocenjena na 35 milijonov evrov v zadnjih desetih letih in je bila do sedaj dana v znesku 25 milijonov evrov. Se pravi, povedati pa moramo, da to ni finančni tok, ampak gre to za davčne obračune kjer se namesto po DDPO obračuna po tem sistemu za tonažo, da se plača manjši davek od DDPO. Se pravi, niso tukaj deležni finančne pomoči, ampak izračunava…