Govor

Nina Mauhler

Najlepša hvala za besedo. Lep pozdrav spoštovani poslanci, spoštovane poslanke.

Obravnavamo, kot ste napovedali Poročilo o izvajanju nacionalnega programa, ki ureja izgradnjo avtocest za leto 2018. Skladno z Zakonom o družbi Dars Vlada Republike Slovenije enkrat letno poroča Državnemu zboru o izdajanju nacionalnega programa na področju izgradnje avtocest. Dars v skladu z omenjenim zakonom izvaja gradnjo avtocest v svojem imenu in za svoj račun, upravlja in vzdržuje avtocestne odseke za katere pridobi koncesijo gradnje in pa opravlja v imenu in za račun Republike Slovenije, naloge v zvezi s prostorskim načrtovanjem in umeščanjem avtocest v prostor ter pridobivanjem nepremičnin za potrebe gradnje avtocest.

Realizacija investicij v imenu in za račun Republike Slovenije je v letu 2018 znašala okrog 11 milijonov evrov, realizacija investicij v imenu in za račun družbe Dars pa nekje okrog 153 milijonov evrov. Realizacija načrta izvajanja koncesije je bila v letu 2018 dosežena v višini 74 odstotkov.

Gradbena dela, ki so se v letu 2018 izvajala na odseku Draženci-Gruškovje za izvedbo druge etape je bila konec novembra 2018 zaključena in predana v promet. Oziroma na področju prostorskega načrtovanja in umeščanja avtocest in hitrih cest v prostor, so se v letu 2018 izvajale aktivnosti prostorskega umeščanja na devetih odsekih oziroma investicijah. Naj naštejem zgolj najpomembnejše. To so bili odseki Slovenj Gradec-Dravograd, Otiški vrh-Holmec, Šentrupert-Velenje, Postojna oziroma Divača-Jelšane, Koper-Dragonja in pa aktivnosti umeščanja za razširitev ljubljanskega avtocestnega obroča in vpadnih cest.

Na področju projektiranja pa so se v letu 2018 izvajale aktivnosti za sledeče investicije: Jagodje-Lucija, Markovici-Gorišnica, Koseze-Kozarje gre za razširitev šestpasovnico na avtocestnem priključku Dragomer, dograditev avtocestnega predora Karavanke, projektiranje na odseku Velenje-Slovenj Gradec, Šentrupert-Velenje, potem na tretji razvojni osi na jugi od priključka avtoceste A2 pri Novem mestu in do priključka Maline in potem priključek Slavček ter konstrukcija priključkov Leskovškova in Letališča na avtocestnem obroču Ljubljane. Hkrati z obnovo vozišč, avtocest in priključkov so na teh odsekih potekale tudi obnove avtocestnih projektov.

Na projektu vzpostavitve elektronskega sistema cestninjenja je bil konec meseca marca 2018 elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3500 kilogramov, govorim o sistem Dars goo, bil je prevzet konec meseca marca in skladno s planom uspešno uveden v uporabo potem začetkom aprila 2018.

Še nekaj o financiranju. Financiranje investicij v imenu in za račun družbe Dars se je v letu 2018 zagotavljalo iz lastnih virov, to pomeni iz cestnine, iz evropskih sredstev in pa iz zadolževanja v naslednjem obsegu. Lastni viri iz naslova cestnine okrog 83 milijonov evrov, evropska sredstva v višini 3 milijone in pol in pa skupno zadolževanje v višini okrog 61 milijonov evrov. Skupno je bilo za realizacijo investicij v imenu in za račun Dars v letu 2018 zagotovljenih nekaj manj kot 153 milijonov evrov. V letu 2018 družba Dars za financiranje gradnje in obnov avtocest ter hitrih cest iz Proračuna Republike ni prejela nobenih namenskih sredstev. Poleg navedenega je Družba Dars v letu 2018 naknadno prejela še nekaj več kot 5 milijonov evrov evropskih sredstev, ampak to govorimo o investicijah, ki so bile zaključene oziroma realizirane že v predhodnem letu, letu 2017.

Najlepša hvala.