Govor

Predsednik, hvala lepa. Lepo pozdravljeni, vsi poslanke, poslanci in vsi ostali vabljeni gostje.

Tukaj bi lahko šlo za kar nekaj točk, ker se bo lahko celotna politika strinjala. Prepričan sem, da je Slovenija izjemno lepa država in da del te njene lepote izvira tudi iz te njene geografske razgibanosti in raznolikosti. Prepričan sem tudi, da se vsi v tej dvorani želimo razvit sistem nujne medicinske pomoči, kjer bodo imeli vsi državljani približno enako možnost preživetja, v primeru, da se jim zgodi kaj hudega. O čem govorim? Nek moj sovaščan, ki živi v vasi Zgornji Tuhinj, mod Menino planino, če se njemu v gozdu kaj neprijetnega zgodi, ima bistveno manjše možnosti za preživetje, kot nekomu, ki morda živi v »radiusu« kilometer stran od Kliničnega centra v Ljubljani in prav zaradi tega, da bi vsem vzpostavili približno, govorim približno, enake možnosti preživetja, se zelo velikokrat potrebuje, jaz bom temu rekel, reševalno vozilo v zraku oziroma helikopter, ki pomaga pri izvajanju nujne medicinske pomoči in kot država, ki je članica Evropske unije, smo seveda dolžni storit vse, da se to izvaja tudi v skladu z standardi Evropske unije.

Nujna oziroma helikopterska nujna medicinska pomoč, se v Sloveniji izvaja od leta 2003 dalje. Izvajajo jo piloti Slovenske vojske in pa policije. S komerkoli boste govorili, vam bodo potrdili, da gre za izjemne pilote, izkušene in predane in za vse, kar so v tem času postorili, za vsa življenja, ki so jih v tem času rešili, smo jim lahko le hvaležni. Problem, ki pa se je začel pojavljat v zadnjem obdobju, pa je tehnika, neustrezna tehnika, stari oziroma neustrezni helikopterji. Zaradi precej starih helikopterjev, to pomeni, da je vzdrževanje nekoliko pogostejše, intenzivnejše in tudi odsotnost teh helikopterjev iz operativnega delovanja, daljše, s tem pa tudi zmogljivosti manjše.

Naslednji problem, ki se pojavlja pri tehniki je tudi, da nimamo enega helikopterja, ki bi bil posvečen, namenjen izključno samo nujni medicinski pomoči, ampak imamo več namenske helikopterje, ki se danes lahko uporabljajo za gašenje, jutri za prevoz inkubatorja, spet tretjič za kakršnekoli vojaške oziroma policijske operacije. Seveda, konstantno spreminjanje modulov za eno ali drugo nalogo, terja tudi svoj čas, pri reševanju so pa sekunde pomembne – včasih sekunde odločajo o življenju.

Cilj te današnje seje je, ta problem postavit na dnevni red političnih odločevalcev, predvsem pa spodbudit Vlado Republike Slovenije, da končno pride pred nas vse državljane, z neko konkretno rešitvijo. Mi ne trdimo, da je edino Nova Slovenija tista, ki se s to tematiko ukvarja. V preteklosti lahko zasledite, da so že tudi ostale poslanske skupine ta problem izpostavljale – naj omenim Slovensko nacionalno stranko, pa tudi Slovensko demokratsko stranko. V seji med poslanskimi vprašanji smo zasledil, ko smo delal gradivo za to sejo poslanska vprašanja, ki so opozarjala na problematiko na področju helikopterske nujne medicinske pomoči. Verjamem, da tudi koalicija izraža del skrbi za to področje. Nenazadnje v volilnem programu Liste Marjana Šarca je posebna točka, kjer piše, da bodo vzpostavili moderen center helikopterske nujne medicinske pomoči. Tako da sem prepričan, da gre za nek širši interes celotne politike, da se ta stvar uredi na primeren način. Naj zelo jasno povem, ker so se pojavili nekateri članki, ki so namigovali na to ali ono stran, da v Novi Sloveniji ne navijamo za nobeno specifično rešitev, ne za to ne za ono. To prepuščamo stroki. Za edino stvar, za katero navijamo, pa je, da bi vsi skupaj vzpostavili način, sistem, ki bi približno vsem državljanom zagotavljal enake možnosti preživetja, tako mojemu vaščanu iz Zgornjega Tuhinja kot tudi prebivalcem Ljubljane. To je edini cilj, ki ga imamo pri tej točki. Seveda pa so bile že v strokovni javnosti predlagane ali pa omenjene več različnih oblik izvajanja te helikopterske nujne medicinske pomoči. Lahko je odločitev, da se izvaja naprej v sedanji obliki. Problem tega sistema je razpoložljivost tehnike. To je eden izmed večjih problemov. Druga rešitev, o kateri obstajajo tudi razmišljanja, so, da bi Urad za zaščito in reševanje prevzel sistem helikopterske nujne medicinske pomoči, za ta namen tudi nabavil prav za to namenjene helikopterje in povabil za izvajanje te, bi rekel, za pilotiranje teh helikopterjev pilote Slovenske vojske, pilote policije in druge. Skratka, da bi šlo tukaj za neko skupno operacijo več državnih organov, ki bi ga koordinirala Uprava za zaščito in reševanje. Ponuja se tudi tretja varianta, to je, da država enostavno razpiše koncesijo in k temu izvajanju helikopterske nujne medicinske pomoči povabi tudi zasebna podjetja oziroma zasebne izvajalce. Torej rešitev je več, možnosti je več, mi smo vsekakor dolžni poskrbeti za tako, ki bo za državo čim bolj racionalna, za državljane pa čim bolj učinkovita. In zato smo po obravnavi te današnje točke predlagali tudi en sklep, ki ne bo imel nobenih finančnih posledic, da bi bil kakorkoli nevaren za koalicijo ali pa da bi bil v smislu, da kakorkoli hočemo nagajat, kot se večkrat izpostavlja, ampak je zelo razumski v tem smislu, da ima parlament pravico vedeti, kaj je na tej temi naredila medresorska skupina, ki se je s to tematiko ukvarjala že več kot 3 leta. In po 3 letih bi vendarle morali predstaviti tudi neko konkretno rešitev, ki so jo v zvezi s tem predlagali. Torej želel bi, da parlament, da torej oba dva odbora, za zdravstvo in tako za obrambo, na koncu glasujeta o sklepu, s katerim bi priporočili Vladi Republike Slovenije, da do konca februarja seznani Državni zbor z zaključki in predlogi medresorske delovne skupine za pripravo predloga dolgoročne ureditve helikopterske nujne medicinske pomoči in sekundarnih prevozov.

Predsednik, hvala.