Govor

Hvala lepa za ta vprašanja.

Če se lahko najprej navežem na spoštovanega poslanca Prebila. Kar se tiče teh sodb, ugotovitvenih sodb in tožb v zvezi s postopki na Ministrstvu za okolje in prostor, jih je res največ – 17, kot ste ugotovili. Zdaj, jaz s posameznimi temi odlagališči in odpadnimi gumami, ki sem jih že prej omenjal, je tako, da v bistvu so bile sodbe izdane, ena 8. 6. 2018, ampak to so seveda tiste prve ugotovitvene sodbe oziroma sodbe na podlagi katerih potem seveda zdaj komisija preverja, ali bomo mi to izvršili ali ne. To jaz seveda se lahko tukaj pred vami zavežem in tudi Ministrstvu za okolje in prostor prenesem skrb odbora, da se zadeve kontinuirano, tekoče peljejo. Verjamem pa, da se tudi sami tega zavedajo, saj v bistvu redno poročajo o napredkih in zaenkrat tukaj nismo zasledili, da bi se kakršnikoli novi momenti, da tako rečem, v našo škodo pojavili.

Kar se tiče Zakona o orožju in podobnih. Ja, tudi Vlada, ki opravlja tekoče posle je dolžna skrbeti za prenos direktiv in implementacijo pravnega reda. Zdaj težava z vsemi temi predpisi lahko je, da je poleg samega prenosa direktiv, torej tistega bistva predpisa, ki bi bil samo prenos direktiv, da so poleg tega še kakšne druge določbe, ki pa ne pomenijo več prenosa direktiv, ampak poenostavljeno povedano – kreiranje politike na določenem področju. V tem delu bi seveda šlo z vidika 115. člena Ustave in tekočih poslov za problem oziroma tega Vlada zdaj, ko je v tekočih poslih, ne sme več početi. Tako lahko povem, da smo tudi včeraj na seji Vlade obravnavali novelo Energetskega zakona v zvezi s prenosom ene plinske direktive. In so bile določbe, ki so sam prenos direktive presegale, potem pred sejo Vlade izločene. Tako da boste, če še niste prejeli v postopek v Državni zbor novelo, ki bo zadevala zgolj prenos direktive.

Ja, se strinjam. Če se lahko potem navežem tudi na poslanca Horvata, da ene zadeve zelo dolgo trajajo. Zadnjič mogoče sem že nekaj omenjal v zvezi s temi razlogi, bolj da tako rečem tehnične narave, zakaj je včasih težko pripraviti določen predpis, ki bi v celoti sledil oziroma prenesel določene / nerazumljivo/. Večkrat je pa tudi tako, da se poleg tega – spet se ponavljam, tehničnega prenosa direktive, hkrati urejajo tudi druga vprašanja, ki so mogoče zelo politično sporna. In je potem težko uskladiti zadevo in hkrati potem seveda tudi prenos direktive trpi. Recimo, konkretno. Na Vladi je pripravljena za obravnavo novela Zakona o zaščiti živali. Nujno pomembna zaradi prenosa direktive. Vendar se zastavlja vprašanje ob tem, kako definirati žival, ki v bistvu ni predmet prenosa, ampak ker o tem ni političnega soglasja, je cel zakon obstal. In mislim, da je še več takih primerov. Tukaj moram povedati – ker ste me vprašali, če s kakšno rdečo zastavico maham – ja, ravno v tem primeru sem mahal, pa še v enem, pa ves čas opozarjam tudi na resolucijo o normativni dejavnosti. Novembra je bilo deset let, kar jo je ta spoštovani zbor sprejel. Ki tudi opredeljuje, kako je treba vnaprej planirati in peljati po korakih pripravo predpisov. In tudi na tak način s spoštovanjem resolucije sem prepričan, da bi lahko številko neizvršenih prenesenih direktiv izboljšali.

Kar se pa tiče pavšalnega zneska. Ja, drži kot ste pravilno ugotovili. Do danes nismo plačali še nič, res pa je, da bomo zelo verjetno morali plačati po tej tožbi, ker komisija zahteva plačilo pavšalnega zneska in v teh primerih do zdaj še ni nikoli umaknila tožbe. Tako da kaže, da bo ta zadeva speljana do konca. Tako pa to vam lahko tudi povem, da to recimo plačilo pavšalnega zneska tukaj znaša tisoč 978 evrov na dan. To je treba pomnožiti s številom dni trajanja kršitve, kar za 17 mesecev zamude znese okoli en milijon evrov.

Hvala.