Govor

Nina Maurovič

Hvala lepa.

Skratka, po izidu prve številke častnika Demokracija, jo je prevzela študentska organizacija ZSMS, zagotovili so dovolj denarja za pet ali šest številk te revije v nakladi približno 15 tisoč izvodov, ampak stroški so bili zelo visoki, pestilo jih je tudi vse večja izguba, ki jo je prinesla sprememba uredniške politike. Namreč, častnik se je zelo politiziral in polariziral, zato so se odločili, da Demokracije ne bodo več izdajali. Izdajo revije je potem prevzela založba Magelan, uredniško je pri njej sodeloval tudi Janez Janša in Igor Bavčar. Januarja 1921(?), so iz Magalan sporočili, da je Demokracija prenehala izhajati in med parlamentarnimi volitvami 1990, se je demokracija zelo angažirala za uspeh desne strankarske koalicije Demos. Ukinitev Demokracije so pa pospremila tudi številna ugibanja o raznih finančnih nepravilnostih. Leta 1991 je predsednik Vlade, Lojze Peterle, predstavil novo proračunsko postavko za demokratizacijo oziroma za demokratizacijo oziroma zagon novih medijev. In večino tega denarja je Vlada namenila časopisu Slovenec. Časopis Slovenec je bil pa politični projekt desnice. Obstaja celo nek dopis stranke SDS, ki ga je poslal Janez Janša v katerem je prejemnike pozval k naročilu na časopis in nekaj od tega denarja je bilo namenjenega tudi demokraciji. Leta 1998 je Demokracijo prevzela družba Nova obzorja. Ustanovil jo je gospod Čanžek, je bil tudi njen prvi direktor, potem je direktorsko vlogo prepustil gospodu Strnadu, ki je bil nekdanji glavni tajnik stranke SDS. Zaradi prikrivanja informacij in se večjih nepojasnjenih stroškov je gospod Čanžek zahteval stečaj Vede. To je bilo podjetje ustanovitelj, ampak se je vodstvo odločilo drugače, tako da so bila potem Nova obzorja izbrisana iz registra, gospodu Čanžku so pa ostali neplačani dolgovi. Veda naj bi že takrat sodelovali s podjetjem Nova Orbita, ki je bilo tedaj v lasti Bojana Jovana, njegova soproga je pa sestra Janeza Janše. In pri Demokraciji je sodelovali tudi Rajki Janša, brat Janeza Janše. Leta 2008 sta pa v Sloveniji izhajala tudi dva brezplačna tednika, in sicer Slovenski tednik, ta je izhajal bolj na podeželju in pa Ekspres. Ekspres je pa izhajal v mestih. Bila sta izrazito politično opredeljena, seveda na strani desnice. Prenehala sta izhajati zelo kmalu po septembrskih volitvah leta 2008, nenavadno verjetno. Z brezplačnikom se je ukvarjala tudi še ena parlamentarna preiskovalna komisija, in ta je leta 2010 preiskovala financiranje in delovanje obeh teh brezplačnikov. Ugotovitve so pa bile: ustanovljena sta bila z namenom vplivanja na volitve, koristiti stranki SDS z diskvalifikacijo političnih nasprotnikov, prikriti volilno kampanjo in financirati politično stranko SDS. Slovenski tednih, izdajala ga je družba Progresija, direktor je bil Andrej Lazbaher, ki je bil tudi nekdanji direktor Novih obzorij, si je za izdajanje časopisa že takrat izposodil, take neverjetne številke, 1,3 milijona evrov. Seveda ni razkril v celoti vira denarja. Častnik oziroma brezplačnik Ekspres, tega pa je izdajala družba Zametek, je pa si tudi za izdajanje tednika izposodila od prijateljev 300 tisoč evrov. Glede na to, da izhajam iz medijev vem kakšen srdit boj se bije vsak dan na oddelkih za marketing za čisto vsak evro potencialnega oglasa, da o vlagateljih sploh ne govorim. In nihče me ne bo prepričal, da po tej Sloveniji hodijo ljudje, ki so kar takole na lepe oči pripravljenih enih 300 jurčkov dati ali pa pol milijona ali pa mogoče celo kakšen milijonček, ker tega ni. Mediji, slovenski, večinoma plavajo na pozitivni ničli ali pa komaj komaj vztrajajo, da ne delajo izgube in vlagatelji jih ne doživljajo kot možnost za dobiček. To je jasno. Razen če so zadaj kakšni drugi interesi. Vsaka investicija, sploh ena taka velika investicija kot je medij je pač sprovedena z namenom obogatitven vloženih sredstev. In če ti vložiš v medij, ki evidentno prideluje velik izgube, kakšna investicija je to? Neumna, verjetno, investicija ali pa tudi ne, če je kako drugače motivirana. In dejansko sta oba brezplačnika ustvarjala izgubo. Eden je zaključil z 1,2 milijona evrov izgube in še 1,4 milijona obveznosti. Drugi je pa pridelal 350 tisoč evrov izgube.

Sedaj pa še Nova 24TV. Leta 2015 je predsednik SDS Janez Janša napovedal ustanovitev novih strankarskih medijev. Julija so predstavili novo televizijo Nova 24TV, 69 ustanovnih članov je zbralo 110 tisoč 200 evrov ustanovnega kapitala in potem so avgusta še…