Spoštovani predsednik, tole zadnje je bilo malo žaljivo rečeno, okrog porazov, ker jaz sem uvodoma rekel, nekako tudi se opravičil, da bom naštel, te glavne dosežke, zato, da bomo lažje vodili razpravo, tako da, želim, da nadaljujem, kjer sem končal.
Za uravnoteženost ugodne rasti kapitala v zadnjih letih, so z dvigom minimalne plače dosegli zaostajanje plač oziroma, v celoti dodane vrednosti. S tem je zagotovitev odhoda kadrov iz države in dviga praga revščine za zaposlene, kot v prihodnosti vpliv na višje pokojnine. Torej, pošteno plačilo za pošteno delo. To je bil moto tega cilja, dviga minimalne plače. Da potem ne bo potrebno iz državne blagajne namenjati davkov za preživetje državljanom pod pragom revščine.
Odstopili smo od namere dviga davčne stopnje od dohodkov pravnih oseb, ki ostaja na 19 procentov. Vemo, da Avstrija ima 25 procentov ta davek, Nemčija 30 in je tudi kakšna država, ki ima še višje. Smo pa postavili spodnjo mejo obdavčitve na 7 procentov in tako postavili ogledalo podjetništvu, predvsem tujim lastnikom, da prispeva tudi nekaj v državno blagajno. Le v manjši meri smo postavili dvig davčnih obremenitev na kapital in tu nas verjetno še čakajo nadaljnji koraki. Sprejeti so bili številni zakoni, amandmaji, v cilju uskladitve evropski zakonodaji za ukrepanje v izogibanje utaji in plačevanju davkov.
S tem končujem to navedbo, zato da tudi zdaj to vprašanje, ki ga želim postavit kandidatu, da bo lažje razumljeno, zakaj. Torej, za sklop vprašanj, ki ga želim postavit, spoštovani kandidat, kako boste ukrepali za zmanjšanje razkoraka rasti BDP-ja in dodane vrednosti v Sloveniji, napram povprečju Evropske unije? Torej, vprašanje je konkurenčnosti in vrzeli na tem področju. Ali se boste povezovali z drugimi resorji za prevzem ukrepov in pa kako? Znano je, da je BDP v Sloveniji nekje na 87 procentov povprečja Evropske unije. Znano je, da je dodana vrednost v Sloveniji na ca 70 procentov povprečja Evropske unije in ravno okrog tega razkoraka želim, da poskušate konkretno odgovorit, kje boste ta razkorak zmanjšali.
Če smo v BDP-ju bližje povprečju Evropske unije, kot osnova produktivnosti in bistveno zaostajamo za dodane vrednosti, potem tu nekaj ni v redu. Zakaj - na nekem primeru – zakaj naložbeniki, ki ustanavljajo podjetja pri nas, predvsem na teh proizvodnih komponentah, kjer spada tudi avtomobilska industrija, kljub dobrim subvencijam naše države, nižjim stroškov delovne sile, primerljivi tehnološki opremljenosti, ne dosegajo dobičkov in plačujejo davke od dohodkov pravnih oseb minimalno ali celo nič, kljub temu, da so davki od dohodkov pravnih oseb pri nas bistveno nižji, kot v Avstriji, Nemčiji, Franciji in drugih razvitih državah Evropske unije?
Zakaj ti naložbeniki potem preko svojih matičnih podjetij, v svoji državi s ponosom plačajo davek od dohodkov pravnih oseb po višji stopnji in za vodilne kadre izplačujejo visoke plače in preko prispevkov na plačah v svojih državah polnijo državne blagajne? Ali boste ukrepali za preprečitev bega kapitala in davkov, kot države v razvoju, kjer nas izkoriščajo razvite države? Upam, da ste ujeli poanto tega, kajne, kje se države v razvoju oziroma Slovenija, zaostaja za temi razvitimi državami in da jih potem težko dohitevamo.
To je bilo moje vprašanje. Hvala lepa.