Lepo pozdravljeni vsi skupaj tudi gospa, spoštovana kandidatka!
Še ena zadeva o kateri ni govora v koalicijski pogodbi to je integriteta in preprečevanje korupcije. Nekaj sicer ste omenila, ker že nekaj let na določene pomanjkljivost opozarjata tako GRECO kot OECD. Slovenija je na tem indeksu zaznave korupcije nekako zasedla kot ste rekla 35 mesto med mislim, da 180 udeleženkami tako, da mogoče bi razmišljali o tem kako to zvišati oziroma koruptivnost odpraviti. Na lestvici od 0 do 100 pri čemer ocena 0 pomeni visoko koruptivnost stopa zelo čisto državo pa je dosegla oceno 60. Že od leta 2012 Slovenija ne beleži napredka, v zadnjem letu za eno mesto. Zanima me ali podpirati Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, ki je trenutno v proceduri v Državnem zboru. Predlog zakona je sicer nekoliko dodelan ob upoštevanju predloga Zakonodajno-pravne službe še iz prejšnjega mandata, ko je bil minister za pravosodje gospod Klemenčič? Če ne kako boste zagotovili učinkovitejšo delovanje KPK, kaj boste vzeli za izhodišče sprememb, ker mi smo že v letu 2018 imeli zakon, ki ga niso podprli poslanci SDS in Nove Slovenije, kajti njihov argument je bil, da ni primeren za nadaljnjo obravnavo?
Potem vloga Sodnega sveta pri imenovanju sodnikov je bilo tudi nekaj že povedanega. V koalicijski pogodbi omenjate proučitev možnosti uvedbe preskusne dobe za sodnike skratka slišali smo, kar nekaj zadev, vendar kaj menite o tem, da sodnikov ne bi več imenoval Državni zbor, ampak na predlog Sodnega sveta predsednik Republike ali sam Sodni svet, pri čemer bi se umaknila politika ali to pomeni umik oziroma kako vi to razmišljate kaj bi bilo potrebno? Če da menite, da bi sestavo slednjega bilo potrebno spremeniti oziroma hkrati tudi določiti bolj jasna in objektivna merila ter zaostriti pogoje za imenovanje članov Sodnega sveta?
V koalicijski pogodbi omenjate vzpostavitev instančnega sistema me veseli, ker tudi v sedanji koaliciji smo imeli isto, upam da se to sledi naprej in me zanima po katerem bodo višja sodišča dejansko odločala o primerih ne, da bi jih vračala v ponovno sojenje na nižjo stopnjo. Na kakšen način se boste tega lotili in kaj menite o ukrepu, s katerim pripad zadev na višja sodišča ne bi urejali na podlagi teritorialnega načela, ampak na podlagi križnega sistema, pri čemer bi zadeve obravnavali enakomerno vsa štiri sodišča? S tem bi se mogoče izognili subjektivnim sojenjem in pristranskosti.
Toliko za enkrat.