Govor

Lenča Arko Fabjan

Hvala za besedo. Predlog zakona je eden izmed zakonov s katerim se omogočajo ukrepi na podlagi posledic epidemije nalezljive bolezni, zato smo v uvodu našega pisnega mnenja predlagali poenotenje opredelitve trajanja samih ukrepov z opredelitvami v drugih zakonih, ki so ravno tako v zakonodajnem postopku. V nadaljevanju pa smo se osredotočili na posamezne konkretne predlagane rešitve in v mnenju smo podali tudi konkretne pripombe predlaganim določbam, in sicer tako z vidika jasnosti, določnosti kaj je potrebno dodati v zakonsko besedilo, kot tudi kaj je potrebno opustiti. Opozorjeno je bilo tudi na razmerje med zakonsko in podzakonsko ureditvijo, ker določbe predvidevajo tudi napotitev na podrobnejše podzakonsko urejanje in sicer smo pri tem poudarili, da mora zakon vsebovati vsebinske kriterije za podzakonsko urejanje, to izhaja iz Ustave 153. člena, ki ureja hierarhijo upravnih aktov in v zvezi s tem smo opozorili tudi na 120. člen Ustave, ki določa vezanost upravnih organov na zakon. Opozorjeno pa je bilo tudi na načelu delitve oblasti in na to, da akti Vlade Republike Slovenije ne morejo imeti pravnega učinka na zakon. Na podlagi našega mnenja so bili pripravljeni tudi amandmaji štirih poslanskih skupin in kolikor smo jih pač v tem času, ki nam je bil na razpolago in za pregled amandmajev in pač za pripravo mnenja ugotovili, v glavnem, sledijo našemu mnenju, se bomo pa potrebi oglasili pri obravnavi posameznega člena in amandmaja.

Hvala.