Govor

Aleš Lipičnik

Hvala za vabilo.

Zadovoljen sem, da o teh problemih, ki jih ima medij v tem času razpravljamo in iščemo rešitve. Ker je stanje tako, da ni videti stvari prav hitrega konca stvar ogroža precejšnjo število medijev, kar pomeni iz našega vidika neposredno nevarno za potencialno občutno zmanjšanje medijske pluralnosti, kar bi bilo izredno slabo. Mogoče samo na hitrico kako je prišlo do te zadeve. Mi smo v stiku z obema delovnima skupinami, ki smo jih ustanovili tako radijsko kot televizijsko. Dobili smo neposreden poziv s strani radijskih postaj kot tudi nekaterih televizijskih in smo začeli s pripravo teh ukrepov pri tem, da smo upoštevali tudi tisto, kar je predlagala medijska zbornica tako, da je treba ta naš predlog oziroma sklep gledati precej v luči, da je to njihov sklep in je sinteza tistega, kar mediji v tem trenutku, kar bi po našem mnenju in mnenju njihovem lahko pomagalo. Pri tem, da je treba vedeti, da je sklep star sedaj v bistvu od samega začetka mesec in pol tako, da smo v prejšnjem tednu še enkrat preverili stanje, pri katerem lahko rečemo, da se je sedaj ob odpiranju stanje za nianso izboljšalo, zaradi odprtja nekaterih dejavnosti, vendar je generalno gledano še vedno tako.

Sedaj od teh treh sklepov oziroma teh treh predlogov, ki jih predlagamo je v bistvu tisti, ki bi po naši presoji v tem času, ki prihaja, kjer ni pričakovati, da se bo stanje prav na hitro izboljšalo najbolj učinkovit verjetno ukrep uvedbe vavčerskega sistema za povečanje povpraševanja po oglaševanju v naših lokalnih medijih. V čem je bom rekel temelj tega predloga? Se pravi ta vavčerski sistem bi moral na eni strani spodbuditi gospodarske subjekte k oglaševanju v naših medijih, jim omogočiti odloženo plačilo teh storitev, če smo sposobni o tem ne bi sam odločal ali če smo sposobni te vavčerje do določene mere subvencionirati v tem primeru bi bilo to izredno primerno in dobrodošlo. Na drugi strani pa zagotoviti medijem preživetje v teh kriznih časih. Se pravi, če pogledamo na hitro učinke. Dobijo podjetja možnost oglaševanje z večjim odlogom plačila, če uspemo pripraviti del zneska še s subvencijo toliko bolje. S tem naredimo naše medije bolj konkurenčne v primerjavi z digitalnimi se pravi predvsem govorim o digitalnih velikanih Facebook in Google, ki so se mu obseg oglaševanja samo pri nas se je na Facebook in Googlu v tem času izrazito povečal točnih podatkov nimamo, ampak samo cene so zrasle za 30 %, kar pomeni, da je povpraševanja enormno. S tem ohranjamo naše medije in s tem pluralnost našega medijskega prostora. Predvsem iz stališča države bi poudaril, da ne gre za izgubljeni denar posojilodajalca se pravi tistega, ki založi denar za vavčerje pač pa, da se ta denar v okviru že sicer shem posojilnih v enem doglednem času vrne, kar pomeni, da sinergijskih učinkov v našem mnenju tako za gospodarstvo kot tudi za medije, ki jim s tem pomagamo preživeti dovolj.

Pri tem bi rekel seveda so se pri tem pojavili tudi pomisleki se pravi morebitne zlorabe, da bi se sredstva porabljala namensko, kar ni težava po naše, ker so programi nadzorovani in agencija nadzoruje programe in vsebine, kar pomeni, da lahko nadzorujemo tudi izvajanje vsakega posameznega vavčerja, ki je bil izdan. Potem drugi pomislek bi bil mogoče cenovna neskladja in tukaj tudi gre za eden mehanizem, kjer bi morali zagotoviti, da se cene vavčerskega oglaševanja ne razlikujejo od običajnega. Poudaril bi, da gre za koncept. Sedaj v kolikor bi bilo zadostno strinjanje in podpora za izvedbo tega koncepta v tem primeru bi bilo treba dobiti seveda izdajatelja vavčerjev, določiti pravila, ampak vse skupaj je kolikor se mogoče sliši nekoliko kompliciran, ni tako velik zalogaj in mislim, da lahko stvar hitro spravimo pod streho. V sklepu našem so še posojila z jamstvi države, ki se že pripravljajo in verjamem, da bo cela zadeva hitro zaživela.

Sedaj glede že podpisanih pogodb z Ministrstvom za kulturo za financiranje projektov. Gre za denar, ki ga bo Ministrstvo za kulturo tako ali tako izplačalo. Sedaj v okviru trenutnih razmer je bila želja medijev, da do tega denarja pridejo čim prej, pojavlja se seveda vprašanje garancije izvedbe teh programov čemur je ta stvar namenjena.

Poudaril bi še to, da se svet ne želi vmešavati v upravne postopke in biti pametnejši od tistega, ki jih vodi, kar pomeni, da o sami izvedljivost o načinu vsekakor odločalo ministrstvo, da pa v kolikor so stvari mogoče in pravno formalno izvedljive bi tovrstne ukrepe bilo zelo smiselno izvesti in medijem pomagati.

Jaz sem to zadevo namenoma preletel in zelo skrajšal to moje poročilo tako, da če bo kdo imel kakršnokoli vprašanje na to temo bom vesel.

Hvala.