Govor

Kristina Šteblaj

Hvala lepa za besedo, spoštovane poslanke, poslanci.

Kot veste, je Ministrstvo za finance v skladu z Zakonom o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank pristojno za nadzor nad poslovanjem DUTB in vsake 3 mesece s poročilom o nadzoru obvesti tudi Vlado in Državni zbor. Tokratno poročilo se nanaša na zadnji kvartal preteklega leta, s katerim se je vlada seznanila že 27. februarja in ga posredovala v Državni zbor. Morda bi na tem mestu izpostavila še to, da je ministrstvo cv vmesnem času že pripravilo ažurno poročilo za prvi kvartal letošnjega leta, ki ga bo tudi kmalu obravnavala Vlada. Dovolite, da vam predstavim 5 ključnih poudarkov v zvezi z aktualnim, s tem poročilom, ki ga imate pred seboj. DUTB v četrtem kvartalu sledu zahtevanim ključnim kazalnikom poslovanja, kot so določeni v smernicah za delovanje DUTB, ter uresničuje strateške usmeritve. Tako je v zadnjem četrtletju leta 2019 ustvarila za 52,2 milijona evrov prilivov iz upravljanja premoženja, skupaj pa v letu 2019 221 milijonov evrov prilivov iz upravljanja premoženja, kar predstavlja 10,7 % celotne prenosne vrednosti portfelja. V zvezi z vplivom transakcij DUTB na saldo sektorja države je ministrstvo na podlagi realizacije 10 mesecev že sklepalo o ugodnejšem prispevku DUTB k saldu sektorja države, kar se je, kot je bil prvotno planiran za leto 2019, kar se je po prejemu vseh podatkov izkazalo za pravilno. V celotnem letu 2019 je DUTB odplačala 147 milijonov evrov od glavnice doložitev, ki predstavljajo v tem obdobju zapadla, redna odplačila glavnic ter tudi predčasno odplačilo v višini 15 milijonov evrov. V letu 2019 se je tako zadolženost DUTB znižala za 21 odstotkov, dolg DUTB pa je konec leta 2019 znašal 549 milijonov evrov oziroma 65 odstotkov od plačnega dolga. V zvezi s prenosom nepremičnin na Stanovanjski sklad Republike Slovenije je Vlada junija 2019 predvidela, da bi se v drugi fazi lahko izvedel prenos nepremičnin, ki jih je Stanovanjski sklad ocenil za primerne. Na tej osnovi je ministrstvo v decembru 2019 pripravilo vladno gradivo, ter ga posredovalo v obravnavo. Glede na to, da je pred uvrstitvijo gradiva Vlada začela opravljati zgolj tekoče posle, pa je bilo umaknjeno iz nadaljnje obravnave. Ministrstvo je tudi v zadnjem kvartalu leta 2019 prejelo številna vprašanja različnih deležnikov glede poslovanja DUTB in mora tako večkrat ponavljati svoja stališča glede vloge DUTB. Zato bi morda samo ponovno izpostavila, da je bila DUTB ustanovljena z namenom sanacije bančnega sektorja. Glavna vloga je torej upravljanje premoženja, ki ga je prevzela od bank na način, da lahko poplača obveznice, s katerimi je bila izvedena sanacija bank, oziroma naknadne zadolžitve, ki so nastale zaradi refinanciranja od plačnih obveznic. Obenem veljavni predpisi ne dajejo podlage, da bi DUTB svojo dejavnost razširila na način, kot se pojavljajo sicer povsem legitimne ideje in razmišljanja o javnosti, kako najučinkoviteje izkoristiti znanje in izkušnje, ki jih ima DUTB z dosedanjim opravljanjem premoženja. Toliko za uvod, če bo potrebno kaj skozi razpravo, bomo pa še na voljo.

Hvala lepa.