Govor

Dane Kastelic

Hvala lepa. Lep pozdrav, spoštovani poslanke in poslanci.

Predlog zakona PKP3, je obravnaval Komisija za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide, ter interesna skupina na gospodarski dejavnosti včeraj, na svoji izredni seji. Komisija in interesna skupina sta sprejeli 4 sklepe in po obširni razpravi tudi nekaj priporočil. Da bom na kratko se sprehodil po teh sklepih je, kot prvo, komisija in interesna skupina, predlog zakona podpirata. Vendar pa, hkrati naprošata tudi predlagatelja oziroma ostale kvalificirane predlagatelje amandmajev, vključno z Odborom Državnega zbora za delo, družino, socialne zadeve in invalide, da v nadaljevanju zakonodajnega postopka povzamejo amandma za novi, 58. člen, s katerim bi se zagotovilo interventna sredstva za posebne socialne programe, fundacije za financiranje invalidskih humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji, v višini izpada njenih prihodkov, v primerjavi z realizacijo načrta FIHO za leto 2019.

Dejstvo je, da so invalidske in pa humanitarne organizacije v tem času odigrale izredno vlogo pri zagotavljanju skrbi za najranljivejše prebivalce naše države. Posebni socialni programi, ki jih izvajajo s pomočjo fundacije, sredstev fundacije, so deležni preko 400 tisoč slovenskih državljanov. Zato je k temu amandmaju, ki ste ga poslanke in poslanci prejeli, z mnenjem, danes, v vašem gradivu, dalo nekako tudi pozitivno mnenje, v samem delu, samo ministrstvo, ki je dejalo, da Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, je v zvezi z navedenim potrdilo, da je bil ta člen, ki je bil usklajen v delovni skupini, v nadaljevalnem postopku, v okviru usklajevanja na Vladi, umaknjen, da invalidske in humanitarne organizacije v bistveni meri pripomorejo k blažitvi največje stiske, se pa je strinjal tudi sam predstavnik ministrstva. Seveda, v tem delu je pomembno, da bi to kondicijo tudi humanitarne in invalidske organizacije nadaljevale in imele v prihodnje in svoje plemenito poslanstvo nadaljevale z nezmanjšano močjo, pri izvajanju posebnih socialnih programov.

Tretji sklep je bil, komisija in interesna skupina, tudi naslavljata na predlagatelje, odbor predvsem, da bi se davčne olajšave za sponzorje, donatorje in pa seveda mecene za kulturo in šport, potem da, za športne organizacije, potem, da bi se oprostitev plačila najemnin za javne športne objekte in kritje stroškov pri prav velikih mednarodnih prireditev, to je težava na področju športa. Potem, pri kulturi, je bilo izraženo, da je potrebno povečati sredstva za produkcijo in kulturne prireditve, festivale, likovne razstave, koncerte. Potem, da bi se uvedli tudi na področju kulture in športa, boni ali vavčerji za samozaposlene umetnike, na podlagi katerih se jim bi zagotovilo del honorarja za nastop, drugi del pa bi, seveda, pokrili organizatorji prireditev. In pa seveda, možnost alternative uporabe teh turističnih vavčerjev, ki jih bodo prejele prebivalci Slovenije za nakup, tudi vstopnic, abonmajev in za kulturne prireditve. Seveda, mi včeraj s temi amandmaji, ki ste jih že prejeli, poslanke in poslanci, nismo bili seznanjeni, mogoče je kaj tega povzetega tudi tukaj in pa, zadnji, četrti sklep, ki pa je bil, s strani našega državnega svetnika, tudi, da bi v osmo poglavje vključili tudi gasilce. Prostovoljno in pa nepoklicno opravljanje nalog v času epidemije, povezanih z dodatkom za nevarnost in posebne obremenitve, bi bilo prav, da bi se vključili tudi prostovoljne gasilce, tako, kot civilno zaščito, saj so tudi oni v tem času Covid-19, prostovoljno opravljali vse aktivnosti za preprečevanje širjenje okužb. Predvsem to je bil poudarek kolegov svetnikov iz lokalne skupnosti.

Drugače pa, svetniki in svetnice, s Komisije za delo, družino, socialno zdravstvo in invalide in interesna skupina, podpirata tudi ukrep skrajšanega delovnega časa, vendar tudi, da bi bila ta kombinacija, ki se po nekaterih predlogih izključuje, vendar možna za delodajalce. Potem, tudi, da se predlaga podaljšani ukrep čakanje, za delo za tri mesece, pod ostrejšimi pogoji, vendar, veljavno za vse panoge, ne samo za gostinstvo in turizem in pa, predlaga se tudi, mnenje je, da bi se razširitev kriterija, na podlagi katerega se določa, kdo lahko koristi ukrep čakanja na delo, naslednji ne zajemal samo pomembnih delov turizma in gospodarstva, ampak tudi podpornega gospodarstva za turizem in podobno.

Še zadnja, ki je bila ta, opazka, je, da bi se tretji korona paket lahko sprijemal bolj z daljšo časovno premico, vendar se zavedamo, da bi Državni zbor in Vlada, radi čim prej tudi v turizmu in pa seveda, tudi državljanom, priskočili nasproti, zato pa bi morali malo več časa namenit v to razpravo.

Toliko je s strani Komisije Državnega sveta in interesne skupine, hkrati pa, v zvezi z nadaljnjimi ukrepi, za posledico odpravo epidemije, pa komisija in interesna skupina priporočata, da se naši predlogi in pa amandmaji posvojijo.

Hvala lepa.