Govor

Hvala, predsednica.

Kolegice in kolegi, spoštovani poslanke in poslanci!

Moram reči, da sem, kar ponosen, ko po sprejetem in uspešno izvajanem in v tem trenutku proti korona paketu ena in dve predstavljam tudi predlog Vlade RS za izhodno strategijo, ki se imenuje proti korona paket tri.

Če smem uvodoma omeniti in ponoviti dejstvo, da smo s prvim in drugim korona paketom zajeli in pomagali 1,3 milijona Slovencev, 1,3 milijona prebivalcem RS. S tretjim korona paketom bomo dejansko pomagali vsem. Če gledamo samo eden ukrep iz tega proti korona paketa to je vrednostni bon za turizem, ki ga bo dobil vsak prebivalec Republike Slovenije. Ukrepi v tretjem proti korona paketu so namenjeni tako gospodarstvu, trgu dela, prebivalstvu in še nekaterim drugim skupinam. Najbolj pa so ciljani in nosilni ukrep, ki je že do sedaj bil najbolj izpostavljen tako v času priprave tretjega korona paketa kot v času usklajevanja s partnerji v ekonomsko socialnem svetu kot v medijih v času po sprejemu na Vladi in vložitvi v Državni zbor torej nosilni ukrep je ukrep trga dela in to je predlog subvencioniranja skrajšanega delovnega časa. Poleg tega nosilnega ukrepa, ki je kot veste uspešno izvajan tudi v sosednji Avstriji, v Nemčiji, ki je naša zelo pomembna gospodarska partnerica in v drugih evropskih državah imamo še nekaj ukrepov, ki so namenjeni trgu dela in sicer za eden mesec imamo predlog subvencioniranja čakanja na delo za turizem in gospodinjstvo in povezane panoge. Tukaj smo se odločili za to pomoč za te panoge, za to panogo, zaradi tega, ker je ravno turizem in gostinstvo tista gospodarska veja, ki je bila, zaradi korona krize izjemno močno prizadeta, ki je morala, zaradi odloka Vlade tudi prenehati z delovanjem, ustaviti svoje poslovanje in ki bo seveda tudi pričakovano težje začela s ponovno svojim poslovanjem oziroma izvajanjem storitev. Zaradi tega smo prisluhnili predstavnikom turizma in gostinstva in ocenili, da se zanje ponudi še za eden mesec čakanje na delo ob enem pa ostali del gospodarstva spodbudili k temu, da se čim prej aktivira in tukaj je res nosilni predlagani ukrep, ukrep subvencionirana skrajšanega delovnega časa. S tem ukrepom bomo gospodarstvu pomagali zagnati zopet dejavnosti ob enem pa jim bomo priskočili na pomoč v tem umestnem času, ko morda ne bodo mogli še od začetka takoj preiti na 100 odstotno delovanje.

Morda omenim še to, da je v PKP-3 paketu tudi eden izmed treh nosilnih paketov vrednostni bon za turizem. To je ukrep za gospodarstvo, to je ukrep, ki bo s tem, da bo vsak državljan Republike Slovenije starejši od 18 let dobil vrednostni bon v višini 200 evrov, tisti do 18 let pa 50 evrov bo omogočil prebivalcem, da ta bon izkoristijo za nočitev in zajtrk v turističnih kapacitetah v Republiki Sloveniji. Ob enem pa bo to zelo močna pomoč panogi turizma in gostinstva saj bo skozi to precej precej finančne pomoči prišlo do slovenskih podjetij v turizmu in gostinstvu. Ta ukrep bo imel precejšnji multiplikativni učinek, o tem bo več verjetno kasneje, ko bo konkretna razprava povedal še kolega državni sekretar z Ministrstva za gospodarstvo.

Še na kratko povzamem ostale ukrepe. V PKP-3 so predlagani tudi ukrepi s področja kmetijstva, gozdarstva in prehrane. V času korona krize smo se zavedali in neposredno občutili, da je zdrava varna lokalna hrana izjemnega pomena, zato smo tudi tukaj predlagali ukrepe, s katerimi bomo omogočali večjo, boljšo samooskrbo, pomagali kmetijstvu, da bo z manj birokratskimi ovirami lahko omogočilo večjo pridelavo hrane. Vključili smo nekaj ukrepov, nekaj pomembnih ukrepov s področja socialnega varstva in sicer so notri ukrepi pomoči izvajalcem socialno varstvene storitve, pomoči na domu tudi uporabnikom institucionalnega varstva, ki so odšli v domačo oskrbo bomo omogočili kritje stroška oskrbnine in pa še nekateri drugi ukrepi. Zvišanje subvencije, plače za invalide. Potem imamo ukrepe s področja štipendiranja, študentske prehrane, visokega šolstva in športa, kjer urejamo zadeve glede uveljavljanja pravice do Zoisove štipendije, mirovanja štipendijskega razmerja in pa nekatere ukrepe glede sofinanciranih kadrovskih štipendij smo vključili. Morda ni odveč omeniti, da s PKP-3 dobijo pravico do dodatka za nevarnost in posebne obremenitve pripadniki civilne zaščite ali državljani, ki so ali še prostovoljno sodelujejo pri opravljanju nalog zaščite reševanja in pomoči. Ocenjujemo, da bo ta PKP-3 kot izhodna strategija lahko kot logično nadaljevanje PKP-1 in PKP-2 paketa nudil tisto prepotrebno in izjemno dragoceno podporo prebivalstvu, gospodarstvu in trgu dela v razmerah, ko se bo epidemija z 31.5. zaključila in ko bo gospodarstvo in javno življenje s 1. junijem prišlo znova v novih razmerah prilagojeno normalno delovanje. Naj omenim še, da so ukrepi iz tega paketa ocenjeni na okoli 1 milijardo evrov, pripravljeni smo na to, da bomo vsakemu podjetju za vsakega zaposlenega, ki bo ocenilo, da potrebuje naše ukrepe zagotovili dovolj sredstev, da bodo lahko prebrodili težje čase in iz tega vidika smo dobili tudi zelo dobre odzive s strani gospodarstva, sindikatov in sicer.

Morda ob koncu tega uvodnega dela poudarim, da sem zelo hvaležen vsem, ki ste sodelovali in še sodelujete pri pripravi in sprejemu teh ukrepov. Izkazalo se je, da v času, ko je potrebno znamo stopiti skupaj, konstruktivno pristopiti, iskati rešitve predvsem pa bi povedal, da sem ponosen kot to leto predsedujoči Ekonomsko socialnem svetu, da se je tudi Ekonomsko socialni svet izjemno angažiral, se v dveh delovnih skupinah posvetil predlogom rešitev v tem zakonu in pri veliko rešitvah dosegel visoko stopnjo konsenza. To je izjemno pomembno, izjemno dragoceno za Republiko Slovenije kot tisto, kjer je socialni dialog ima veliko težo in kjer se zavedamo, da je bistven element ohranjanja ravnotežja in blaginje v naši državi.

Toliko za uvod.

Hvala lepa, gospa predsednica.