Govor

Igor Zorčič

Hvala lepa.

Mogoče nekaj odgovorov. Besedilo tega kodeksa ni nastalo na kakšnem KPK ali pa na GRECO, ampak je nastalo v tej hiši, z našimi strokovnimi sodelavci. Ta argument, da tega ne potrebujemo, po moji presoji ne vzdrži. Saj tudi Kazenski zakonik, ki določa kazniva dejanja, na primer, da je kaznivo odvzem življenja, ni namenjen vsem prebivalcem, čeprav je vsem prebivalcem, ampak se dotika ponavadi tistih, ki kaj takega naredijo. Skratka, tudi vsa ostala zakonodaja, čeprav je namenjena splošni populaciji, se na koncu vedno dotakne posameznikov, ki pač odstopajo od teh nekih dogovorjenih norm. In če bomo mi ravnali tako, kot je tu zapisano ali pa kot mislimo, da je zapisano, potem jaz ne vidim nobene težave, da to sprejmemo. Dejstvo pa je, da se vsake toliko časa pojavi kakšen eksces v tej hiši, in je prav, da imamo nek vzvod, da se do tega opredelimo. Ta kodeks v ničemer ne posega v Poslovnik Državnega zbora. V poslovniku še vedno piše, da lahko predsedujoči vzame besedo in podobne sankcije; če bo prišlo do ekscesa, do motenja reda, bo to predsedujoči vedno lahko naredil. Če pa bodo očitki o ravnanju takšni, da je vprašanje kršitev tega kodeksa, se bo pa seveda kolegij opredelil, ali je bilo to dejanje tako hudo, da si zasluži obravnavo in, recimo temu, obsodbo na ravni kolegija, se pravi, da je bil kršen kodeks. Jaz nisem prepričan, da se bo to zgodilo velikokrat, verjetno bo teh pobud veliko. Seveda se bomo vsi mi morali zavedati, da je parlament hiša demokracije, da je govor včasih malo bolj oster, vseeno pa to ni razlog, da si mi ne bi postavili nekih osnovnih smernic, zelo mehkih, nič zelo radikalnega ni, na podoben način, kot so si to tudi druge ustanove, nenazadnje, Državni svet, pa da ne govorim o raznoraznih cehovskih zbornicah zbornicah in podobno tudi številnih parlamentih po razvitih delih Evrope ali pa bolj tam kjer imajo demokracijo že dalj časa se odloči, da si postavlja nekakšne smernice. Zdaj, če grem na nek konkretnem primeru, če piše v Poslovniku, da je poslanec dostojen, spoštljiv, strpen in nediskriminatoren – kaj to pomeni, to bomo takrat vedeli, ko se bomo odločali o nekem konkretnem primeru, ko bomo prišli do nekega izpada nekega poslanca, ki je bil recimo da nespoštljiv ali pa nestrpen in bomo na takšnem forumu, kot je danes, rekli ali je bilo to kar je naredil še takšno, da je kršitev, da lahko označimo kot kršitev kodeksa ali pač ne. Takrat bomo dali vsebino in življenje temu kodeksu. Tako, da jaz ne vidim absolutno nobene težave, da se odpravimo na to pot sprejetja tega kodeksa, verjamem, da bo v prihodnje še kdaj potrebno kakšne spremembe, dogovoriti bomo morali tudi neke procesne določbe, ki jih imam že pripravljene, ampak za katere ni nujno, da so zapisane v kodeksu na primer če smo za začetek postopka pristojni predsednik in podpredsedniki kako bomo komunicirali, na primer, če bom dobil jaz pobudo, pa se ne bom odločil za vložitev primera pred Kolegij, bom o tem obvestil podpredsednike in bodo ti imeli možnost, da to oni storijo, če bodo drugačnega mnenja, ampak to so detajli, ki jih bomo glede na to, da na nek način v tej hiši s tem izumljamo toplo vodo, ki jih bom dodelali v prihodnosti, ampak če ne bomo naredili tega prvega koraka se bomo vrnili nazaj v leto 1993 v zavetju nekih izgovorov, da tega ne potrebujemo, da smo itak vsi super fajn pošteni in ne vem kakšni, jaz ne rečem, da nismo, ampak poglejte tudi če je ta sklic takšen pa nisem čisto prepričan, da ne bi kakšno ravnanje šlo skozi ta postope, pa bil kdo celo v preteklosti obsojen za kakšno kršitev, ni nobene garancije, da prihodnji sklic ne bo, ne vem, da se ne bo našlo neko problematiko. In namen tega kodeksa je ne zato, ne v tem, da greni življenje poslankam in poslancem, ampak v tem, da se krepi integriteta Državnega zbora, da se pokaže, da je to neka institucija, ki je osrednjega pomena za našo državo, da to ni gostilna, da to ni ne vem družbeno omrežje, kjer veste na kakšen način poteka razprava, da je pač tu pomembno to, da se preko neke kvalitetne vsebine pride do kvalitetnih odločitev. Tisti, ki si pa vlogo v Državnem zboru predstavljajo drugače, pa tudi prav, ampak prav je, da ima Državni zbor neko orodje, da pove kaj je tisto kar je še dopustno, kar ne škodi imenu Državnega zbora in kaj je tisto kar škodi. Kolegica Janja Sluga.